Hur skall man skriva för att få svar/hjälp på NH??|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur skall man skriva för att få svar/hjälp på NH??
Jack Bauer
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 24, 2007 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har varit medlem här flera gånger, och med olika namn. Jag tycker det är svårt att få svar på det man frågar. Är det jag som skriver fel, eller uttrycker mig på fel sätt?

Det brukar vara så att när man skriver en fråga, eller en åsikt här på forumet, så dröjer det först ett litet tag innan de första svaren eller kommentarerna dyker upp. Sedan kan man få kanske 4-5 svar innan det stannar av helt.

Och för det mesta får man svar på helt andra saker än det man frågat efter, ta t ex senaste inlägget där jag frågade efter kommentarer och hjälp angående Nokia 5300. Man får t ex som svar att någon funderar på att köpa en 5310..... Inlägget skrevs den 14 december och det har endast kommit in 6 svar, inklusive mina egna svar.

Jag har nyligen blivit medlem här igen, men funderar redan på att gå ur igen. De svaren man hela tiden får är inte till speciellt stor hjälp, och det går länge innan man får svar överhuvudtaget.

Om man inte kan ge svar eller tips på det som efterfrågas, kan man ju lika gärna låta bli att kommentera frågan tycker jag.

Så kan någon ge något bra resonemang till varför man skall stanna kvar här på forumet?

P.S. Undrar om man får svar eller kommentarer på detta inlägget....

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1171114
December 24, 2007 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Det beror väl helt på vad folket som läser tråden kan bidra med?

Att du skriver en fråga innebär inte per automatik att du A) ska få svar eller B) ska få många relevanta svar.

Finns många trådar som aldrig får svar, och att det tar tid för svaren att ploppa in är inget mysterie det heller.

Kommer du isjälv inte på anledningar till varför du ska stanna kvar så ska du inte stanna kvar, man ska inte övertalas till något.

Och har du enbart tekniska frågor finns det faktiskt bättre forum 😉

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1171126
December 24, 2007 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

det är ett diskussionsforum. det finns inga som helst garantier för svar.

namnet på Tråden kan också spela stor roll i hur många som läser den. Ta denna tråd t.ex. man blir lite intresserad av vad det står i tråden när den heter som den gör.

jag läser ganska många trådar här. om jag har några idéer eller kommentarer skriver jag gärna dom, men om det är en teknisk fråga som jag inte har något svar på skriver jag ingenting hellre än att skriva "jag vet inte"

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1171153
December 24, 2007 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Trådar och frågor om mobiltelefoner är det nästan alltid dålig fart i, ingen aning om varför dock. Intresset är väl inte tillräckligt stort antar jag.

Jag själv struntar ofta i trådar som har allt för självklara svar, finns liknande trådar redan eller där man själv hittar svaret med goggle på 5 sekuder.
Men struntar även i trådar där all text är en enda gröt och väldigt dåligt skriven, alternativt dåligt förklaring av frågan/problemet.
Sen struntar jag i trådar där man inte vill säga vad man tycker eller till och med vet om ämnet i fråga just för att vissa allvetare är lite jobbig att ha att göra med. Gjorde ett litet undantag i en tråd alldeles nyligen, utan att nämna någon speciell, och där kom det direkt en som minsan visste saker och ting mycket bättre än mig själv, till en början visades det sig.

Titeln avgör också mycket. En titel som som det endast står "Hjälp" i är bara irriterande och sällan jag skriver i någon sån.

Nu lät jag säker väldigt gnällig och med lite översittarstil, men så är inte fallet 😛

Cirap
Member
Medlem
1171156
December 24, 2007 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

du kan även prova att binda fast oss i stolar, elchocka oss med lampsladden och bryta våra fingrar innan du frågar.

det fungerar ju bra på terrorister

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1171157
December 24, 2007 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Frågor om överklockning, grafikkort, processorer och inköp av datorer är de som alltid brukar få svar så det räcker.

Mobiltelefoner är tyvärr inte något som brukar få så mycket uppmärksamhet. Även om jag vet att det finns kompetens på området så brukar de trådarna inte generera så mycket svar.

//Andreas

csm101
Member
Medlem
1171219
December 25, 2007 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Frågor om överklockning, grafikkort, processorer och inköp av datorer är de som alltid brukar få svar så det räcker.

Mobiltelefoner är tyvärr inte något som brukar få så mycket uppmärksamhet. Även om jag vet att det finns kompetens på området så brukar de trådarna inte generera så mycket svar.

//Andreas

Vill lägga till vissa allmänna frågor som *nämner inga namn* brukar starta :bgrin:

Jack Bauer
Medlem
1171221
December 25, 2007 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Oj, tur man sitter ner, eller är det julglöggen som gör att det ser ut som man har fått svar på NH laugh

Skämt åsido, eftersom jag varit medlem här ett tag så vet jag iaf en sak. det spelar ingen roll vad det är för ämne man frågar om. Skrev senast en tråd igår och den har blivit läst massa gånger men inte ett svar....

Kan tipsa om att tråden ligger i säkerhet, och handlar om f-Secure. Är det ett litet och okänt anti-virus program........

Och det märks att detta är ett diskussionsforum, med tanke på svaren. kom ihåg en gång jag hade en fråga om Internet Explorer. Man fick till svar att Firefox är mycket bättre, och att jag borde byta till det....man blir trött för mindre.

Så mina dagar här på forumet är nog räknade, så jag har en sista fråga till er:

är det någon som vet en adress till ett forum, med inriktning på datorer? Där man kan få hjälp med tekniska frågor om datorer och övriga tillbehör?

tacksam för svar.....

csm101
Member
Medlem
1171223
December 25, 2007 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

Jack Bauer wrote:
är det någon som vet en adress till ett forum, med inriktning på datorer? Där man kan få hjälp med tekniska frågor om datorer och övriga tillbehör?

tacksam för svar.....

Lycka till hos Sweclockers.

Jack Bauer
Medlem
1171233
December 25, 2007 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

Nja det blir inte där....

Cirap
Member
Medlem
1171239
December 25, 2007 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

TechSweden, Sweclockers, Toms Hardware...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1171257
December 25, 2007 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollade precis vad du skrivit i dina trådar eftersom du inte fått något svar, den ena skrev jag i och den andra om Zen Stone är väl samma sak som med mobiltelefoner, intresset att disskutera dessa är lågt och ytterligare en sak är nog den att Zen Stone inte är något jätte populär spelare.

Men ska tipsa dig om en liten sak när det gäller såna här saker. Leta upp en recension instället, sök på goggle efter "zen stone plus review"/"zen stone review" så kommer du hitta någon recension som kommer ge dig mer information om spelaren/telefonen än något annat forum någonsin kommer ge dig. Tråkigt svar, visst. Men du får mycket bättre svar och inte lika mycket personliga upplevelser som du kanske inte delar när du väl köpt prylen, ibland iaf.

Sen var ju tråden om Zen Stone lite lustig, varför frågar man om omdömmen när man redan köpt den, vill du veta om du gjort ett dåligt köp?
Klart man kan ju dela erfarenheter med varandra men sällan det är så mycket "features" att upptäcka i en mp3 spelare.

Jack Bauer
Medlem
1171272
December 25, 2007 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis detta jag menade med NH:s forum.....

Har iaf reggat mig på ett nytt forum, får se om det går bättre där.

Kanske att detta forumet kan utvecklas i framtiden.

Tackar för min tid här på forumet

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1171284
December 25, 2007 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jack Bauer wrote: Precis detta jag menade med NH:s forum.....

Har iaf reggat mig på ett nytt forum, får se om det går bättre där.

Kanske att detta forumet kan utvecklas i framtiden.

Tackar för min tid här på forumet

Tänk på att detta är ett frivilligt sätt att hjälpa, alltså inget betalt jobb, och med den attityden du har gentemot "oss" på sådana här fora, så tror jag inte på någon förbättring av din situation 🙄

csm101
Member
Medlem
1171286
December 25, 2007 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Ödmjukhet är en dygd som alla inte har...

*vinkar hedå*

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1171296
December 25, 2007 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jack Bauer wrote: Skämt åsido, eftersom jag varit medlem här ett tag så vet jag iaf en sak. det spelar ingen roll vad det är för ämne man frågar om. Skrev senast en tråd igår och den har blivit läst massa gånger men inte ett svar....

Kan tipsa om att tråden ligger i säkerhet, och handlar om f-Secure. Är det ett litet och okänt anti-virus program........

Precis som Delph1 svarade, så är det framförallt trådar om datorhårdvara som får svar här. Det är synd att du inte fått något svar på din tråd om antivirus, men det är inte världens bästa exempel på saker som är lätta att få hjälp med här.

Nästa gång du behöver hjälp med felsökning, tips om datordelar eller liknande; fråga här så kommer du märka vad trådar ska hanldla om för att man ska få många svar; Hårdvara.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1171416
December 26, 2007 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Dina frågor är ju tämligen lustiga ..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 389
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL