March 10, 2002
BarateaU wrote: [quote=Dehman]Den var nere när jag gick och lade mig också. Runt 3-5 där omkring.
Konstigt nog så när du sa det så funkade den endå för mig.
Okay, men skidan sade att det var något problem med Telia eller något. Kommer inte riktigt ihåg. Kanske samma problem igen. :E
Vi, eller rättare sagt vår ISP har haft problem med Internetlinan så det är tyvärr "out of our hands". Detta har i alla fall varit orsaken bakom den korta downtime jag också märkt av.
Vet dock inte om jag kanske missat någon downtime, är nog inte omöjligt men förhoppningsvis är det inte någon större skada skedd. Alla större avbrott kommer tas upp på förstasidan annars.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 19, 2000
Callister wrote: Klarar ni 45 minuter? :bgrin:
Aldrig märkt att nh varit nere på år och dagar själv, men sen sittar man inte och refreshar femtioelva gånger i minuten heller..
nhse:~# uptime
09:07:48 up 165 days, 21:01, 1 users, load average: 0.31, 0.19, 0.17
däremot kör vi vissa rutiner vid 6 på morgonen och framåt som tar rätt mycket prestanda. Samt startar om vissa tjänster och optimerar vissa andra. Det kan va detta du märkte av, men vår isp stänger även ner ibland korta stunder.
January 14, 2002
JonaS wrote: [quote=Callister]Klarar ni 45 minuter? :bgrin:
Aldrig märkt att nh varit nere på år och dagar själv, men sen sittar man inte och refreshar femtioelva gånger i minuten heller..
nhse:~# uptime
09:07:48 up 165 days, 21:01, 1 users, load average: 0.31, 0.19, 0.17
däremot kör vi vissa rutiner vid 6 på morgonen och framåt som tar rätt mycket prestanda. Samt startar om vissa tjänster och optimerar vissa andra. Det kan va detta du märkte av, men vår isp stänger även ner ibland korta stunder.
ahh.. det är därför man inte kommer in här vid 6-7 snåret 😛
2 Guest(s)