Invandrare hit dit bla bla bla...|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Invandrare hit dit bla bla bla...
Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 11, 2004 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

Är det bara jag som har tröttnat på allt dumt prat om invandrare på NHs forum?
Så fort det dyker upp en tråd som handlar om misshandel, rån, bostadsområden eller vad som helst i allmänna forumet så börjar det tjatas om invandrare - vad invandrare har gjort, vem som har råkat ut för det värsta mötet med invandrare, hur många invandrare det var som gav sig på en ensam kille, var man borde skicka dem någonstans, hur förjäkligt det är att de kommer hit och bråkar och så vidare i all oändlighet. Jag är bara så otroligt utled på att sitta och läsa tråkiga inlägg från trångsynta och fördomsfulla människor på forumet. Observera att jag inte nämner ordet rasism, det är något annat. Men trångsynt och fördomsfullt snack finns det gott om.

Kom nu inte och säg att jag ska sluta läsa de trådar som spårar ur. Jag gillar att läsa i Allmänt delen på forumet. Problemet tycker jag är att vad som helst kan spåra ur till att handla om massa dumheter om invandrare som "folkgrupp". För det är så ordet invandrare ofta används här. Stöter man på ett inlägg om invandrare i nån tråd på forumet är det bara att sucka och ge upp, stänga tabben och leta efter en annan intressant tråd. För om tråden väl börjar handla om invandrare så är det kört - det tar aldrig slut på dumheterna som flyger från alla möjliga håll.

Själv tyckte jag det var skönt när man slapp alla långdragna diskussioner om politik. Jag skulle gärna slippa allt prat om "invandrare hit och dit" också.
Någon som håller med? Helt själv om att ha tröttnat borde jag inte vara.
Nåt för NH moderatorerna att prata om i alla fall kanske. Vet inte hur ni ser på saken.

EDIT:
Jag är också fruktansvärt trött på totalt meningslösa inlägg i stil med "Spöstraff borde det vara", eller "Nackskott direkt hjälper nog".......

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
770578
November 11, 2004 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inget emot att "Allmänt" tas bort...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
770601
November 11, 2004 - 5:59 am
sp_Permalink sp_Print

Allmänt ska vara kvar, annars äventyras min framtida existens på NH.

kmet
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
770603
November 11, 2004 - 6:26 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Allmänt ska vara kvar, annars äventyras min framtida existens på NH.

håller med, allmänt måste finnas kvar

Kamelryttarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
770611
November 11, 2004 - 6:55 am
sp_Permalink sp_Print

Döp om "allmänt" till "smygrasism och ljusskygga disussioner"

JCLAESON
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 182
770622
November 11, 2004 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

Edit

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
770642
November 11, 2004 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, jag gillar att läsa i Allmänt även om jag inte själv skriver där särskilt ofta direkt. Mina inlägg i Allmänt kan säkert räknas upp på ena handens fingrar. Men det är kul att läsa om många saker där, och jag tror faktiskt att det är många som rent av får mycket hjälp av svaren de får där.
Om man ska ta bort Allmänt eller inte är ju en egen diskussion som har tagits upp många gånger förut. Mitt förslag här är snarare om man skulle ta och se över reglerna för Allmänt delen så att man kanske slipper den typen av inlägg som jag skrev om. Det är åtminstone vad jag tycker.

kmet
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
770643
November 11, 2004 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Bar-Code wrote: Som sagt, jag gillar att läsa i Allmänt även om jag inte själv skriver där särskilt ofta direkt. Mina inlägg i Allmänt kan säkert räknas upp på ena handens fingrar. Men det är kul att läsa om många saker där, och jag tror faktiskt att det är många som rent av får mycket hjälp av svaren de får där.
Om man ska ta bort Allmänt eller inte är ju en egen diskussion som har tagits upp många gånger förut. Mitt förslag här är snarare om man skulle ta och se över reglerna för Allmänt delen så att man kanske slipper den typen av inlägg som jag skrev om. Det är åtminstone vad jag tycker.

Precis som du säger, reglerna måste ses över

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
770651
November 11, 2004 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Vi accepterar ingen rasism eller spridning av fördomar, men iaf jag har lite ont om tid för tillfället så om ni skulle vara så snälla och skicka ett PM med länk när ni ser sådant så skall jag kolla upp det så fort jag kan och göra vad som göras bör, jag tycker också att det börjar bli lite mycket sådant men som sagt, tidsbrist gör att jag inte hinner läsa igenom alla trådar i allmänt ordentligt.

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
770657
November 11, 2004 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Vi valde att lyfta bort förbudet kring politiska diskussioner för ett tag sedan. Anledningen var att vi ville ge våra medlemmar en ny chans till att få diskutera på en mogen nivå. Även jag har på senare tid ej kunnat lägga så mycket tid till NH.

Vi kan inte förbjuda folk att ha åsikter, men rena påhopp och rasistiska inlägg tillåter vi inte. Skicka som sagt gärna PM till någon i Forum Crew ifall Ni stöter på inlägg som bryter mot våra regler. Jag kommer att ta upp frågan med de andra i crew så får vi se vilket beslut detta leder till.

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
770713
November 11, 2004 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Låter fint! Mer än så kan man knappast begära 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
770753
November 11, 2004 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Klart att Callister ska ha nånstans att posta aftonbladetlänkar...;)
Ta inte det ifrån honom...:)
EDIT: Lite drastiskt att plocka bort hela allmänt, vi har ju även ocz...:P
Nu hänger jag ut några, men det har ni inget emot, hoppas jag...
Förresten, hårdare straff på rasistiskt snack, jag är ingen förespråkare för invandring, men jag kan tänka mig hur det såg ut om alla fick säga vad de tyckte...;)
EDIT2: Det är lite en varning jag fiskar efter...

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
770856
November 11, 2004 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Bar-Code wrote: Är det bara jag som har tröttnat på allt dumt prat om invandrare på NHs forum?

Nej...du är inte ensam om detta .

Bar-Code wrote: Jag är också fruktansvärt trött på totalt meningslösa inlägg i stil med "Spöstraff borde det vara", eller "Nackskott direkt hjälper nog".......

Oja...inlägg av denna art är jag och många fler gruvligt less på.
Det är rätt så sanlöst över att så många har så förtvivlat svårt att hålla inläggen på en mogen och vettig nivå, det tjänar vi alla på om vi slipper detta ständiga käbbel .

Personligen har jag börjat ledsna på detta .
Ska det vara så otroligt svårt att hålla nivån på ett moget sätt utan personangrepp och förklenande språkbruk ?

Det tycker inte jag...det är väldigt lätt att skriva inläggen om man håller huvudet kallt och tänker efter innan .
Numera är jag mer och mer för att stänga ner allmänt...ja det blir på flera sätt sämre och att vi troligen tappar en hel del besökare i forumet men något måste göras och det snart .

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
770865
November 11, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Alternativt vara mycket hårdare, då kanske folk fattar vinken och lägger av när de ser att andra blir slashade av AdmiN^ himself

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
770930
November 11, 2004 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är tyvärr lättare sagt än gjort att göra något åt detta.

Jag och de andra i forumet ska slå våra kloka huvuden ihop än en gång och se vad vi kan komma på för suverän idé.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
770949
November 11, 2004 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Om jag förstår det rätt så e det fritt fram med politik i forumet igen?
alltså typ i stil med varför folkpartiet e bättre än vänstern??

För det var ju totalförbjudet förr..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
770957
November 11, 2004 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: Om jag förstår det rätt så e det fritt fram med politik i forumet igen?

Du har förstått rätt...det tog dock ett bra tag innan du du gjorde detta . 😀
Men nu är det inte ren politik vi snackar om här...

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
770959
November 11, 2004 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: Om jag förstår det rätt så e det fritt fram med politik i forumet igen?

Så länge det hålls på en mogen nivå, ja.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
770960
November 11, 2004 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok.. bra.. då vet jag..=)
E inte insatt i politik så jag har inte suttit o sucktat efter att politik ordet släpps på NH igen så...=)
såg bara lite inlägg i den här tråden som indikerade på det så jag bara kom på att fråga då..=)

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
771053
November 11, 2004 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej Coore och Skiroy.

Jag är en av de här som bara lever på inlägg i Allmänt, Kringsutrustning, Köpguiden och Köp och sälj.

Allmänt är det forum jag är i mest. Vet inte varför det blivit så, men inte så värst intressererad av att läsa om moderkort, cpu, gpu och allt vad det heter om jag inte har planerar på att köpa / ändra något.

Tycker allmänt delen är en bra del för att folk ska "hänga" här tills dess att de behöver hjälp kring teknisk datorutrustning.

Sen tycker jag att politik är en viktig del av samhället. Och som ni kanske vet så är jag ofta där inne och debatterar. Dock tycker jag att det på sistonde har varit på en ganska bra nivå. Förutom de gånger det spårat ut, men tycker ändå att det "åtgärdas relativt snabbt".

Som ni kanske också vet så är jag fruktansvärt emot "skitsnack om invandare", eftersom jag själv är en halv-sådan, som tar illa upp när man generaliserar.

Kort sagt. Låt allmänt delen vara kvar, och låt oss diskutera politik. Men ge grövre straff åt såna som skriver inlägg i stil med "invandare borde sticka tillbaka till xxx", "nacka de jävlarna" och så vidare.

En annan åsikt jag har är att ni ska sätta ditt "bumparna" och de som skriver meningslösa inlägg, eftersom de tror det är något chat. Detta är ju ett forum?

Exempel folk som bara citerar, utan att tilläga något. Ganska onödigt, eftersom åsikten redan är framförd, och folk kan besvara den och ta ställning till den åsikten. Oftast behöver inte man citera exakt samma inlägg, om det inte handlar om rena "omröstningar" (pools).

Ett annat exempel är folk som skriver "Go go Colic, du krossar dem". Jag HATAR den typen av inlägg. Totalt meningslöst.

Men men. Det är bara jag 😛

Statuera exempel i framtiden. Banna folk 2 veckor tillfälligt att skriva i "allmänt" delen om de missköter sig. Eller liknande.

Mvh/David

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 366
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL