June 28, 2001
märkt det att det kommer ca 4 nya trådar om dagen med folk som frågar hur dom ska gå tillväga med att överklocka sin nya Siba dator.
så varför slänger ingen ihop en Komplett OC guide så kan man länka till den istället för att skriva i varje inlägg vart dom kommer åt Bios osv.
finns ju en Halvguide men den suger värkligen. inte bra att länka till andra hårdvarusidor heller.
så svårt kan det ju inte vara, hadde jag haft tid skulle jag självklart kunna skrapa ihop något men jag är inte så bra på att förklara saker för den delen heller.
Jag uppmanar er att skriva nånting och skriv in det här lr nått så kan Alla lägga till sin del och slutgiltigen någon editera det så det blir läsbart och slänga upp någonstans.
Mind: Basic överklocknings artiklar är något vi funderat på länge att fixa fram men tyvärr är det som Lukas säger.. tid och åter tid som behövs. Det är MYCKET mer än att bara skriva en guide för det första. 🙂
Man måste bestämma sig på vilken "basnivå" man ska lägga sig på och sedan arbeta därifrån. Det är speciellt svårt för basic artiklar som ofta behöver vara mycket djupgående och vara mycket informativ men ändå lättläst. Tycker personligen att nybörjargudier (har nu kommit på ett antal ord för det :)) är något av det svåraste man kan skriva.
Det kanske ligger lite bakom att jag är mer eller mindre pedant och när jag väl börjar med något brukar det gå överstyr så till slut brukar jag sitta där med oändligt mycket grejer att skriva men ingen tid... 😀
Nä men nog negativt.. 😉 vi kollar verkligen på detta och förhoppningsvis kan vi erbjuda diverse överklockningsartiklar och även på nybörjarnivå för de mindre insatta. Jag kan inte ge några som helst garantier tyvärr men ni ska veta att vi inte är ovetande om detta!
Om någon är intresserad av att själv skriva en guide för detta så får ni gärna testa så kan vi kolla på det sen. Vi har funderingar på gäst-recensioner osv så det skadar inte att testa.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)