July 11, 2002
ajabaja crewer vad gör ni för tiden ka ni inte ändra klockan ?
eller så gör man som en kompis gjorde till mig.
Ställde in någon väckaklocka på någon internetportal har för mig att det var lodiz.com .. och klockan stod fel och han försåv sig och kom 4h försent till skolan 😀
March 23, 2003
Jag har GMT+1 i profilen, men den blev fel för mej ändå,
PASTE:
Skrivet: Ons Apr 23, 2003 19:34 Ämne: klockan går fel på NH!!
--------------------------------------------------------------------------------
är de bara eller?? ja skrev ett inlägg 20.21 å de stod 7.33 lite störande
September 12, 2001
Templar- wrote: Jag har GMT+1 i profilen, men den blev fel för mej ändå,
PASTE:Skrivet: Ons Apr 23, 2003 19:34 Ämne: klockan går fel på NH!!
--------------------------------------------------------------------------------
är de bara eller?? ja skrev ett inlägg 20.21 å de stod 7.33 lite störande
Har du tänkt på att det är sommartid nu ?
Då ställer vi fram klockan en timme till.
December 19, 2000
kan medela att detta beror på stömavbrott då klockan ej är stäld i bios utan med mjukvara. Klockan ställer således om sig varje gång vår webserver spontanbootar eller hänger sig. Detta instäffar även då nån blir tvungen att trycka på stora knappen när maskinen har hängt sig. Ska ställa dock ställa den 😉
May 7, 2001
JonaS wrote: kan medela att detta beror på stömavbrott då klockan ej är stäld i bios utan med mjukvara. Klockan ställer således om sig varje gång vår webserver spontanbootar eller hänger sig. Detta instäffar även då nån blir tvungen att trycka på stora knappen när maskinen har hängt sig. Ska ställa dock ställa den 😉
Tssss.... UPS?
March 17, 2002
jokkling wrote: [quote=JonaS]kan medela att detta beror på stömavbrott då klockan ej är stäld i bios utan med mjukvara. Klockan ställer således om sig varje gång vår webserver spontanbootar eller hänger sig. Detta instäffar även då nån blir tvungen att trycka på stora knappen när maskinen har hängt sig. Ska ställa dock ställa den 😉
Tssss.... UPS?
Eftersom servern står på Café Nine i Stockholm så tror jag att dom har en UPS, men en UPS håller inte hur länge som helst!
Oldschool member since 2002.
May 7, 2001
MegaGeekBoy wrote: [quote=jokkling][quote=JonaS]kan medela att detta beror på stömavbrott då klockan ej är stäld i bios utan med mjukvara. Klockan ställer således om sig varje gång vår webserver spontanbootar eller hänger sig. Detta instäffar även då nån blir tvungen att trycka på stora knappen när maskinen har hängt sig. Ska ställa dock ställa den 😉
Tssss.... UPS?
Eftersom servern står på Café Nine i Stockholm så tror jag att dom har en UPS, men en UPS håller inte hur länge som helst!
hehe, ja vet det. Bara retas lite..
December 19, 2000
MegaGeekBoy wrote: [quote=jokkling][quote=JonaS]kan medela att detta beror på stömavbrott då klockan ej är stäld i bios utan med mjukvara. Klockan ställer således om sig varje gång vår webserver spontanbootar eller hänger sig. Detta instäffar även då nån blir tvungen att trycka på stora knappen när maskinen har hängt sig. Ska ställa dock ställa den 😉
Tssss.... UPS?
Den sitter i en UPS... ^^
1 Guest(s)