November 11, 2007
Nuförtiden när jag surfar in på NH eller uppdaterar (sitter oftast på K&S), så blir det fel och jag får:
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.Cookie: phpbb2mysql_t=a%3A134%3........252Fforum%252Fkop-och-salj-vf48.html......
Dessa tecken uppgår till drygt 6800 (cookien alltså).
Vad är felet? ANvänder Firefox 3.0.5. I IE7 funkar det utan problem.
Använd IE vettja, i den förekommer inga sådana där problem. (Iaf inte för mej)
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 25, 2000
Nu har jag försökt fixa problemet men då jag inte lyckas återskapa det så behöver jag er hjälp för att se om problemet försvunnit.
Meddela här om ni fortfarande får samma felmeddelande, annars utgår jag från att min fix har fungerat.
Ber om ursäkt för att det tagit lite länge, jag har prioriteringar på annat håll och forumet är ibland som ett korthus så man vill vara lite försiktig när man gör ändringar.
March 14, 2001
Samma nu igen.
Började med att jag fick logga in på forumet, möjligen för att jag tog bort cookien ovan. Hur som helst, tog bort samma som jag trodde jag tog bort tidiagre, se ovan, men samma fel. Då provade jag "net.instadia.clientstep.persist.1" och då fungerade det.
edit. Nu igen, fem minuter senare. Samma cookie togs bort och det fungerar.
March 14, 2001
Det gör det säkert och det hade jag också gjort om nu Firefox var en liten och betydelselös browser, men nu är det ju så att det är en av det största och mest använda. Så är det nu så illa att de inte kan göra sidor som fungerar med den, ja då är det ju bara synd.
Något annat som inte har med topic att göra men ändå med forumet.
För länge sen skrev Delph1 att ett forum, eller om det var en hel community-lösning, var inköpt till NH. Vad har hänt med den?
Det skrevs visserligen in nyheterna om strömavbrottet att ytterligare förbättringar ska göras, men det har det sagts länge.
Sen ytterligare en sak, sen ni flyttade servrarna är sidan ännu segare än normalt. När man laddar sidan ser man i statusraden att ads.nordichardware.se/.com samt track.adform.net tar extra lång tid på sig att svara.
December 25, 2000
Nu torde jag på riktigt ha löst problemet, problemet uppstod när jag lade till en en ny grej och därför trodde jag att problemet skulle avhjälpas genom att ta bort den.
Dock visade det sig att felet berodde på instadia cookien och inte på den nya grejen. Problemet har troligtvis funnits förut också men det förvärrades många gånger om i och med den nya ändringen och därför uppmärksammades det.
Nu har vi dock tagit bort Instadia helt samt installerat en annan nyhet som borde göra forumet något snabbare.
Snorch wrote: Dig var det länge sen man såg här.
Jobbar bara bakom kulisserna numera 🙂
November 27, 2003
Snorch wrote: För länge sen skrev Delph1 att ett forum, eller om det var en hel community-lösning, var inköpt till NH. Vad har hänt med den?
Det skrevs visserligen in nyheterna om strömavbrottet att ytterligare förbättringar ska göras, men det har det sagts länge.
Jag gjorde allt jobb fram till själva utvecklingsstadiet, sen har det legat i andras knän. Vad jag vet är det på väg framåt, men som sagt, jag vill också se det i verket innan jag tror på det. 😉
Sen ytterligare en sak, sen ni flyttade servrarna är sidan ännu segare än normalt. När man laddar sidan ser man i statusraden att ads.nordichardware.se/.com samt track.adform.net tar extra lång tid på sig att svara.
Det borde vara snabbare faktiskt? Vi har inte gjort några ändringar med servrarna än just flyttat dom som sagt. Det ska göras igen snart hoppas jag.
//Andreas
2 Guest(s)