September 27, 2002
OfflineVad har hänt med köp och sälj? Verkar inte kunna gå sälja något längre då några spekulanter förstör för andra seriösa köpare. Tar evigheter att sälja något om köpare hela tiden drar sig ur och andra köpare är då sura då de fått vänta. En karusell som hela tiden återupprepar sig. Verkar som att som säljare måste man ha hårda deadlines och ta bort mindre seriösa köpare direkt. För hur kul är det med inlägg eller PM som egentligen är luft värda då köparen ställer krav att man ska vänta i 2 veckor och sedan ändå drar sig ur. Sedan alla dessa bud som är under startbud och ingen moderator reagerar. Förstår om ni inte har tid att kolla allt och väntar att säljaren ska höra av sig men det är förvånansvärt att så lite upptäcks av moderator. Jag kan ha fel bild av utvecklingen eller hänger inte med hur något ska säljas. Jag är därför tacksam på tips och synpunkter.
March 8, 2004
OfflineBud under startbuden handlar ju oftast om att säljarna är ute o cyklar, att ändå lägga ett bud är ju ett fint sätt att markera att man är intereserad men att säljaren borde ha tittat över prisläget.
Betydligt mer störande är alla hemlighetssäljare, pris: "ge mig ett bud så får vi se, skambud ignoreras" stilen, det kommer ju aldrig att hända att någon erbjuder sig att betala flera tusen för nåt värt en hundring, antingen får pris = bud betyda vilka bud som helst eller så måste man likt ett annat mycket bra forum altid ange startbud.
Personligen tycker jag att moderatorerna borde hålla mer koll på det istället för uppriktiga bud under ett startbud.
Att en del drar sig ur budgivningar efter 2 veckor är inget moderatorer kan hjälpa, det är snarare upp till säljaren att antingen inte gå med på att vänta 2 veckor utan sälja till den som har högsta bud och kan betala, eller att du verkligen litar på personen som nyss bett dig vänta. Känner du att du inte kan lita på personen i fråga så sälj till näst högsta bud istället.
Så ja, det verkar som att du som säljare får ha hårda deadlines, alternativen kanske skulle vara att ha alla budgivningar helt öppna, dvs inga bud via pm, så alla kan se vad som gäller, då märks också ganska snabt vilka som står för sitt bud och vilka som är mindre seriösa.
/Niklas
November 27, 2003
OfflineVi har två moderatorer som håller på koll på K&S, det borde nog tycker jag.
Angående bud som ligger under startbudet, så bör man nog snarare skicka ett pm och påpeka att priset är för högt, snarare än skriva i tråden. Det brukar tyvärr bara leda till en tråkig diskussion.
Att köpare drar sig ur är inget vi kan göra något åt. Det är helt på köparens sida att sätta hårt mot hårt i sådana fall.
//Andreas
September 27, 2002
OfflineDelph1 wrote: Vi har två moderatorer som håller på koll på K&S, det borde nog tycker jag.
Angående bud som ligger under startbudet, så bör man nog snarare skicka ett pm och påpeka att priset är för högt, snarare än skriva i tråden. Det brukar tyvärr bara leda till en tråkig diskussion.
Att köpare drar sig ur är inget vi kan göra något åt. Det är helt på köparens sida att sätta hårt mot hårt i sådana fall.
//Andreas
Full förståelse för det. Jag brukar skicka PM om överträdelse görs. Men då det upprepar sig hela tiden blir man less om du förstår. Och jätteförlåt att jag diskuterar köp & sälj.
1 Guest(s)

Log In