December 4, 2002
Det har säkert varit uppe som förslag tidigare, men isåfall kommer jag med det igen..
Det vore kanon om trådskaparen kunde få ha "admin" rättigheter i sin egen köp&sälj tråd.. så att man kan rensa onödiga inlägg själv.. den delen börjar gå utför igen känns det som..
som exempel har jag min egen tråd: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=81808
tog inte lång tid innan den var nedsölad..
exempel nr 2.. gilgo's tråd
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=81662
May 22, 2001
gilgo wrote: Alternativt borde moderator/admin banna personer som spammar med inlägg som inte rör köpandet eller säljandet av önskad pryl. Banna från köp&sälj that is. Toleransnivån ligger som det är just nu alldeles för högt.
Ett alternativ, en bann på en månad därifrån, kanske får folk på bättre tankar.
Man kan ha som regel att man får sätta ut ett starbud på det man säljer & eller vad man kan tänkas köpa varor för när man sätter ut en köpannons.
September 12, 2001
Rätt= då slipper vi en massa onödigt gnäll och spam från folk som inte kan läsa enkla regler.
Fel= försöka behålla K&S i dess nuvarade form och tillsätta en speciell moderator som försöker hålla ordning och reda.
Problemet är att vi har provat det tidigare...nog kunde folk spamma och gnälla samt skriva totalt onödiga inlägg ändå!
Nää...det bästa är nog att plocka bort K&S från forumet och skapa något liknande som Blocket.
I mina ögon vill säga.
Det är mina 2 cent....
September 13, 2001
skiroy wrote: Alternativt ta bort K&S helt och hållet!
Det vore tråkigt. Vad jag inte kan förstå är vart folk får ork till att uppföra sig som idioter.
Snarare verkar det snart vara tvunget att att banna alla under 18 år, eller ivf dom som inte har vett att uppföra sig på ett moget sätt.
May 22, 2001
Vampis wrote: En annan tanke är att trådarna låses när man skapat dom... och folk får svara via PM eller mail....
men då får folk skriva vad dom vill ha för varorna
Det har provas med, gick inte eller så bra.. var ett jädra liv då me, tyvärr, det är väl bara att inse att en del på NH inte kan hålla sig till en mogen nivå på sina inlägg. Sorligt men sant. :arg: 👿
May 22, 2001
gillbert wrote: gör en helt ny sida för K&S, utanför forumet som inte inbjuder till massa onödigt snack å skit.
där man typ bara kan fyllai det väsentliga och sedan skickas allt per mail eller liknande till personen som köper/säljer något. ja, ni fattar nog..
Låter som en smart idé. Borde gå att genomföra.
November 13, 2001
Att statuera exempel kommer funka. I början kanske vissa lik föbaskat gör massa onödiga inlägg som inte har med saken att göra men i förlängningen innebär det att de som beter sig på olämpligt sätt blir utestängda från K&S. Helt enkelt en utrensning av de icke önskvärda. Kan tyckas vara diktatorfasoner men internet är ingen demokrati och de som står för de onödiga spam-inläggen väljer själva hurvida dom vill riskera att bli bannade från K&S delen. Toleransnivån bör sättas till 0, d.v.s. det finns inga ursäkter eller undanflykter utan har man spammat då ryker man direkt oavsett. Bara att lägga till regeln som sticky så kan ingen skylla på att ingen info om det finns.
2 Guest(s)