May 17, 2002
skiroy wrote: Rätt= då slipper vi en massa onödigt gnäll och spam från folk som inte kan läsa enkla regler.
Fel= försöka behålla K&S i dess nuvarade form och tillsätta en speciell moderator som försöker hålla ordning och reda.
Problemet är att vi har provat det tidigare...nog kunde folk spamma och gnälla samt skriva totalt onödiga inlägg ändå!
Nää...det bästa är nog att plocka bort K&S från forumet och skapa något liknande som Blocket.
I mina ögon vill säga.
Det är mina 2 cent....
gör bara inte om K&S till en SWEC-kopia, SWECs K&S är värdelöst. Satsa iställer på miniadmin-idén
October 7, 2002
Jag förstår problemet, och kan delvis gilla att man lägger K&S "separat". Dock så tycker jag om möjligheten att kunna svara på en annons "publikt". Om jag undrar över specifikationer, klockmöjligheter mm, är jag säkerligen inte den enda som gör det. Dessutom har det gett möjligheten att "auktionera" bort saker, något som är ganska uppskattat.
Alltså: Om K&S delas från forumet, bör det fortfarande finnas möjlighet att ställa frågor (det är dock ok om tex säljaren kan rensa bort "brus"), samt möjlighet att lägga bud (med kommentarer som "inkl frakt" "exkl frakt" "hämtar" osv...).
Edit: Även om man bara gjorde så att man gjorde dubbla phpBB-installationer, en för resten av forumet, en för K&S, så skulle det nog leda till att man gjorde lite av en "mental spärr" för att gå över och spamma i K&S, som kan vara tillräcklig. Antar att alla på NH fattar ungefär vad jag menar med hur en separat K&S borde fungera då?
1 Guest(s)