Lås köpsälj-avdelningen|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lås köpsälj-avdelningen
Rogue
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 12, 2004 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjo moderatorer, admins och andra balla NH-crew.

Jag föreslår en ändring i köp&sälj-delen, gör som ni hade för ett tag sedan;
att man inte kan svara i trådarna. Det har blivit alldeles för mycket skitsnack,
offtopic, gnäll och prutande. Även om man skriver, detta pris gäller,
så ska någon snål jävel pruta. Och skambud är ju inte så ovanligt heller.
Så för allas trevnad bör ni låsa det.

Tack och hej.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
540588
February 12, 2004 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

nej det är ju bra att kunna diskutera i trådarna o se vad andra bjuder så man vet vilken nivå man ska lägga sej på+att på äldre trådar ser man om de blivit sålda eller inte. Visst det blir lite snack men har någon varit i indonesien eller liknande där blir det skrik istället. Nej ha kvar det som det är nu

EffEcT
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
540590
February 12, 2004 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

kan ju säga att jag inte va här på den tiden, men instämmer totalt verkar som en bättre lösning..

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
540597
February 13, 2004 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

Det jag mest irriterar mig på är de som skriver i samma tråd att man inte får svara om man inte ska köpa, alltså de bryter ju mot reglerna också.
Det är upp till skaparen av tråden som ska säga något om det eller Moderatorerna (stavfel kan förekomma 🙂 ).
Och visst pruta är en del av att köpa&sälja så man får väl helt enkelt sätta lite överpris så är det fixat.
Finns enkla lösningar till allt, köp&sälj är bra som det är nu.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
540605
February 13, 2004 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Ja jävla idioter som alltid ska skriva en massa skit, kan dem inte bara ta och dra från NH.

Förstör Köp och Sälj avdelningen.
Sen så vill man så gärna svara när dem skrivit nåt onödigt i en tråd men man får vekrerligen hålla sig i skinnet och inte skriva något. Samt dem som klagar på andra som skriver i en tråd kan ju också hålla sig borta, dem förstör ju lika mycket. Fattar inte vad svårigheten är med att skicka tex ett pm istället.

Jag tycker dock inte den forumsdelen ska låsas, men hårdare tag i den. Fler varning och sånt när man inte följer reglerna där.

Rogue
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
540607
February 13, 2004 - 12:15 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Ja j**la idioter som alltid ska skriva en massa skit, kan dem inte bara ta och dra från NH.

Förstör Köp och Sälj avdelningen.
Sen så vill man så gärna svara när dem skrivit nåt onödigt i en tråd men man får vekrerligen hålla sig i skinnet och inte skriva något. Samt dem som klagar på andra som skriver i en tråd kan ju också hålla sig borta, dem förstör ju lika mycket. Fattar inte vad svårigheten är med att skicka tex ett pm istället.

Jag tycker dock inte den forumsdelen ska låsas, men hårdare tag i den. Fler varning och sånt när man inte följer reglerna där.

Jo, hårdare tag är också en bra lösning! Kanske fler "moderatorer" som håller koll i köp&sälj.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
540614
February 13, 2004 - 12:19 am
sp_Permalink sp_Print

ja hårdare tag kanske men jag tycker inte de ska låsa så man inte får skriva något alls. istället det som skrivs ska hållas strikt on topic all off topic ska tas bort eller något.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
540620
February 13, 2004 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

Kan det inte vara så att den som skapat tråden är den enda som får skriva i den. Sen när personen i fråga fått bud via PM, skriver han in det i tråden om han vill att fler ska bjuda eller säljer till den person som bjudit honom, och märker tråden med *Såld*.
Borde inte vara så svårt att fixa heller.

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
540721
February 13, 2004 - 2:33 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Kan det inte vara så att den som skapat tråden är den enda som får skriva i den. Sen när personen i fråga fått bud via PM, skriver han in det i tråden om han vill att fler ska bjuda eller säljer till den person som bjudit honom, och märker tråden med *Såld*.
Borde inte vara så svårt att fixa heller.

Bra idé, den röstar jag för!

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
541842
February 14, 2004 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm..

Det är ett disskutionsforum. Fråga saker tycker jag är helt ok i trådarna. Sedan om folk inte har pengar och försöker buda sina skambud tycker jag bara är pinsamt. Låt dem hålla på och ignorera dem bara det gör jag när jag mail från annonser.

Låt det vara som det är och varna folk för att skambuda på utsatta priser om köparen inte vill det.

Over and out

macrus
Member
Medlem
541854
February 14, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Vore kul om en admin kunde kommentera den här idéen så man får veta vad dem tycker.

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
541878
February 14, 2004 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror mer problemet ligger i Allmänt. Det är den delen som borde låsas isf, känns som att andelen oseriösa spammare skulle minska kanska mkt då.
Sen tycker jag att man borde få diskutera sakerna i köp/sälj, men det där med skambud och prutning osv det är ju bara löjligt. Och sen har det börjat bli allt för vanligt att alla leker moderatorer och klagar på varandra så fort någon gör fel, om ni nu ser ett fel skicka då ett pm till en moderator så fixar han det. Rätt sak är alltså inte att själv gå in o bryta mot reglerna och påpeka att någan annan gjort fel.

chrippaz
Member
Medlem
541889
February 14, 2004 - 12:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Egentligen håller jag med smurfen- Allmänt har egentligen inte så mycket att göra med sidan i övrigt. Jag skulle inte gråta så mycket om den avdelningen försvann...
Kan ni inte begränsa till datorallmänt, där man kan diskutera om datorer fast sånt som inte passar i andra forum?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
541899
February 14, 2004 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väldigt många av oss på NH som bara hänger i allmänt, om den försvinner så minskas stammisarna. 🙂 Jag ser inget fel i allmänt, om det går över gränsen så låser ju någon tråden ändå så..

chrippaz
Member
Medlem
541921
February 14, 2004 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja men forumet är ju egentligen inte till för att bara sitta och diskutera i allmänt, det är bara så jag tänker iaf...

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
541943
February 14, 2004 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Annars kan ju Admin bli lite hårdare när det gäller just "Köp & Sälj".

chrippaz
Member
Medlem
541945
February 14, 2004 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Men har dom inte sagt att nån ska hålla koll på forumet 110%?

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
541969
February 14, 2004 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

borde ni inte deleta alla dessa gamla annonser? typ dem som är över 2 veckor eller nå?!

;>

chrippaz
Member
Medlem
542006
February 14, 2004 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

De trådarna stör väll inte!?

macrus
Member
Medlem
542163
February 14, 2004 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför stänga Allmänt, den har väl inget som helst med Köp&Sälj att göra?

Jag tycker Allmänt är kul, om man inte gillar massa onödigt skit där så kan man ju hålla sig därifrån. Finns många som bara hänger i Allmänt, det gjorde jag förrut ett tag då jag inte orkade vara i några andra delar.

Visserligen har jag börjat dra mig ifrån Allmänt nu, eller ptja läser väl trådarna men skriver mycket mindre där nu är vad jag gjorde förrut.

Hur som helst tycker Köp&Sälj ska vara öppet men MYCKET hårdare tag och jag tycker Allmänt är bra och roligt. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 441
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL