January 2, 2003
Tjo moderatorer, admins och andra balla NH-crew.
Jag föreslår en ändring i köp&sälj-delen, gör som ni hade för ett tag sedan;
att man inte kan svara i trådarna. Det har blivit alldeles för mycket skitsnack,
offtopic, gnäll och prutande. Även om man skriver, detta pris gäller,
så ska någon snål jävel pruta. Och skambud är ju inte så ovanligt heller.
Så för allas trevnad bör ni låsa det.
Tack och hej.
September 28, 2003
nej det är ju bra att kunna diskutera i trådarna o se vad andra bjuder så man vet vilken nivå man ska lägga sej på+att på äldre trådar ser man om de blivit sålda eller inte. Visst det blir lite snack men har någon varit i indonesien eller liknande där blir det skrik istället. Nej ha kvar det som det är nu
January 20, 2003
Det jag mest irriterar mig på är de som skriver i samma tråd att man inte får svara om man inte ska köpa, alltså de bryter ju mot reglerna också.
Det är upp till skaparen av tråden som ska säga något om det eller Moderatorerna (stavfel kan förekomma 🙂 ).
Och visst pruta är en del av att köpa&sälja så man får väl helt enkelt sätta lite överpris så är det fixat.
Finns enkla lösningar till allt, köp&sälj är bra som det är nu.
June 23, 2002
Ja jävla idioter som alltid ska skriva en massa skit, kan dem inte bara ta och dra från NH.
Förstör Köp och Sälj avdelningen.
Sen så vill man så gärna svara när dem skrivit nåt onödigt i en tråd men man får vekrerligen hålla sig i skinnet och inte skriva något. Samt dem som klagar på andra som skriver i en tråd kan ju också hålla sig borta, dem förstör ju lika mycket. Fattar inte vad svårigheten är med att skicka tex ett pm istället.
Jag tycker dock inte den forumsdelen ska låsas, men hårdare tag i den. Fler varning och sånt när man inte följer reglerna där.
January 2, 2003
macrus wrote: Ja j**la idioter som alltid ska skriva en massa skit, kan dem inte bara ta och dra från NH.
Förstör Köp och Sälj avdelningen.
Sen så vill man så gärna svara när dem skrivit nåt onödigt i en tråd men man får vekrerligen hålla sig i skinnet och inte skriva något. Samt dem som klagar på andra som skriver i en tråd kan ju också hålla sig borta, dem förstör ju lika mycket. Fattar inte vad svårigheten är med att skicka tex ett pm istället.Jag tycker dock inte den forumsdelen ska låsas, men hårdare tag i den. Fler varning och sånt när man inte följer reglerna där.
Jo, hårdare tag är också en bra lösning! Kanske fler "moderatorer" som håller koll i köp&sälj.
November 4, 2001
Kan det inte vara så att den som skapat tråden är den enda som får skriva i den. Sen när personen i fråga fått bud via PM, skriver han in det i tråden om han vill att fler ska bjuda eller säljer till den person som bjudit honom, och märker tråden med *Såld*.
Borde inte vara så svårt att fixa heller.
September 1, 2002
chrippaz wrote: Kan det inte vara så att den som skapat tråden är den enda som får skriva i den. Sen när personen i fråga fått bud via PM, skriver han in det i tråden om han vill att fler ska bjuda eller säljer till den person som bjudit honom, och märker tråden med *Såld*.
Borde inte vara så svårt att fixa heller.
Bra idé, den röstar jag för!
August 24, 2002
Hmm..
Det är ett disskutionsforum. Fråga saker tycker jag är helt ok i trådarna. Sedan om folk inte har pengar och försöker buda sina skambud tycker jag bara är pinsamt. Låt dem hålla på och ignorera dem bara det gör jag när jag mail från annonser.
Låt det vara som det är och varna folk för att skambuda på utsatta priser om köparen inte vill det.
Over and out
July 22, 2003
Jag tror mer problemet ligger i Allmänt. Det är den delen som borde låsas isf, känns som att andelen oseriösa spammare skulle minska kanska mkt då.
Sen tycker jag att man borde få diskutera sakerna i köp/sälj, men det där med skambud och prutning osv det är ju bara löjligt. Och sen har det börjat bli allt för vanligt att alla leker moderatorer och klagar på varandra så fort någon gör fel, om ni nu ser ett fel skicka då ett pm till en moderator så fixar han det. Rätt sak är alltså inte att själv gå in o bryta mot reglerna och påpeka att någan annan gjort fel.
November 4, 2001
Egentligen håller jag med smurfen- Allmänt har egentligen inte så mycket att göra med sidan i övrigt. Jag skulle inte gråta så mycket om den avdelningen försvann...
Kan ni inte begränsa till datorallmänt, där man kan diskutera om datorer fast sånt som inte passar i andra forum?
June 23, 2002
Varför stänga Allmänt, den har väl inget som helst med Köp&Sälj att göra?
Jag tycker Allmänt är kul, om man inte gillar massa onödigt skit där så kan man ju hålla sig därifrån. Finns många som bara hänger i Allmänt, det gjorde jag förrut ett tag då jag inte orkade vara i några andra delar.
Visserligen har jag börjat dra mig ifrån Allmänt nu, eller ptja läser väl trådarna men skriver mycket mindre där nu är vad jag gjorde förrut.
Hur som helst tycker Köp&Sälj ska vara öppet men MYCKET hårdare tag och jag tycker Allmänt är bra och roligt. 😉
1 Guest(s)