June 23, 2002
chrippaz wrote: Men det finns ju IRC och andra forum, där man bara kan diskutera om allt möjligt. Tycker NH borde vara ett datorforum...
Javisst finns det andra forum och IRC.
Men vad har det igentligen med att NH har ett Allmänt forum? Jag tycker defenitivt inte det blir samma sak att hoppa in på ett annat forum för att hänga i Allmänt, är ju speciellt med det här på NH.
NH är ju ett datorforum.
Sen vad gör det för skada att ha det?
July 27, 2002
chrippaz wrote: Skadan är väll ifall det är personer som bara skriver skit i allmänt och går in i köp och sälj och klagar på priser och lägger skambud...
Och Callister, nej jag kan inte ändra något själv, men det är fan inte förbjudet att säga vad man tycker!?
Nej men jag sa också bara vad jag tyckte 🙂
November 4, 2001
Du sa det på ett sådant sätt som iaf jag uppfattade som att "Skriv inte så, för du kan ändå inte ändra något själv". Men jag kan ju ha haft fel. Men jag tycker min första idè är bra och genomförlig.
Skulle vara kul om någon moderator kunde kommentera den.
//chrippaz
March 19, 2003
Den första anledningen att jag hänger på NH är att jag gillar köp/sälj delen, mycket saker som säljs osv.
Har börjat hänga lite i allmänt delen också på senare tid.
Men jag säger som många andra här. köp/sälj ballar ur ibland och de brukar inte vara nån moderator som ser de.
February 12, 2003
BarateaU wrote: Den första anledningen att jag hänger på NH är att jag gillar köp/sälj delen, mycket saker som säljs osv.
Har börjat hänga lite i allmänt delen också på senare tid.Men jag säger som många andra här. köp/sälj ballar ur ibland och de brukar inte vara nån moderator som ser de.
Jag kollar igenom Köp & Sälj rätt ofta... Mest för att se ifall det finns "blocket-priser", men visst finns en del idioter där också...
May 17, 2002
Rogue wrote: Tjo moderatorer, admins och andra balla NH-crew.
Jag föreslår en ändring i köp&sälj-delen, gör som ni hade för ett tag sedan;
att man inte kan svara i trådarna. Det har blivit alldeles för mycket skitsnack,
offtopic, gnäll och prutande. Även om man skriver, detta pris gäller,
så ska någon snål j**el pruta. Och skambud är ju inte så ovanligt heller.
Så för allas trevnad bör ni låsa det.Tack och hej.
prutning måste det ju få förekomma.. fixa ett par moderatorer till så blir allt bra... någon som känner sig manad?
February 12, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Rogue]Tjo moderatorer, admins och andra balla NH-crew.
Jag föreslår en ändring i köp&sälj-delen, gör som ni hade för ett tag sedan;
att man inte kan svara i trådarna. Det har blivit alldeles för mycket skitsnack,
offtopic, gnäll och prutande. Även om man skriver, detta pris gäller,
så ska någon snål j**el pruta. Och skambud är ju inte så ovanligt heller.
Så för allas trevnad bör ni låsa det.Tack och hej.
prutning måste det ju få förekomma.. fixa ett par moderatorer till så blir allt bra... någon som känner sig manad?
Jag... Jag ber om ursäkt för min misslyckade affär med dig...;)
Som sagt, man måste få pruta, när jag var ny här var trådarna låsta, när de senare låstes upp blev det mer liv här... Mycket trevligare...
Men kunde man inte fixa typ auto-lock eller liknande? Eller att man kan låsa sina egna trådar i K&S?
August 11, 2002
BarateaU wrote: Den första anledningen att jag hänger på NH är att jag gillar köp/sälj delen, mycket saker som säljs osv.
Har börjat hänga lite i allmänt delen också på senare tid.Men jag säger som många andra här. köp/sälj ballar ur ibland och de brukar inte vara nån moderator som ser de.
Dig skulle jag slänga/stänga in i K&S för att hålla koll 😉
August 22, 2001
Jag förstår inte gnället om Allmänt? Vad är problemet med att ha det kvar? Och vad är problemet med att det inte är datorrelaterat (ja ja jag vet att det är en hårdvarusida i 1:a hand bla bla) men varför får det inte finnas ett forum där man diskuterar annat?
Jag kan hålla med om att vissa trådar känns onödiga, men skulle man stänga allmänt skulle det bara bli massa allmänt snack i alla andra trådar. Alla här är ju fortfarande individer trots att de flesta har samma intresse, vilket innebär att en tanke leder till en annan och plötsligt har man något "man bara måste tala om för alla" som inte råkar vara relaterat till överklockning.
Den här diskussionen fanns sist jag var här också och det var pga. mångas missnöje med Allmänt samt underförstådda åsikter om folk som egentligen inte tillför något här, som jag drog mig tillbaka för att sedan komma tillbaka och upptäcka att Allmänt fortfarande är kvar, skitsnacket likaså!
Jag kan inte läsa i någon regel att man inte får vistas här om man endast postar i Allmänt, däremot är man välkommen erfaren som oerfaren. Därför undrar jag nu från någon som tycker sig vara ansvarig för NH, begår man ett moraliskt fel när man uppehåller sig nästan uteslutande i Allmänt-forumet?
För om det är så, är jag den första att lyfta på hatten (och släppa ut mina blonda lockar 😉 ) och tacka för mig!
1 Guest(s)