September 27, 2002
Först måste jag börja att berömma NH crew för deras perfekta jobb med NH siten!
Jag tycker det har varit väldigt mycket moderkort och grafikorts tester och vist är det skoj men...
Jag skulle bli helt njöd om ni testade lite andra produkter med, typ Bildskärmar (kollar går det lira FPS spel med en TFT?) Samt testar SATA HD (och raid). Även mindre produkter som typ nätverkskort, är det skilnad på ett kort som kostar 69:- och ett som kostar 500:-?
Jag vet att det är svårt att få tag i sådana här produkter men skoj om ni lyckas.... 🙂
September 1, 2002
Kan bara hålla med. Jag har också gått och tänkt på detta ganska länge, och det skulle vara jätteroligt att få läsa oberoende recensioner om lite annan hårdvara än just mobo/gfx. Bildskärmen är ju t.ex. en av de komponenter som används mest på en "vanlig" dator, och det skadar ju aldrig att läsa om sånt innan man bestämmer sig. Det är dock väldigt subjektivt, vad som är bra bild och så, men jag tror ändå att det borde gå att genomföra sådana recensioner, speciellt om man motiverar sina åsikter på ett sätt man förstår.
November 29, 2001
Tja, tack för all respons. Mycket trevligt när läsarna engagerar sig. 🙂
Tyvärr är vi lite underbemannade för tillfället så därför har ingen fått tummen ur att svara.
Angående skärmar så är det inte många som är sugna på att skicka dem till oss. De kostar multum och sedan kostar de multum en extra gång när man ska frakta dem.
Tester av hårddiskar är på gång. Både SATA och PATA och i RAID (dock inte SATA i RAID tyvärr).
Nätverskort kan jag inte uttala mig om, jag sitter på en 0.5 mbit ADSL lina med enda datorn i lägenheten så jag har knappast försutsättningar att testa det. Kanske har någon annan i crew det, har ni lite kreativa idéer på hur själva testandet skulle gå till så posta det här i tråden.
Vi har sakta men säkerligen försökt expandera vårt område (som just nu som sagt domineras av just moderkort och grafikkort) till att skriva om lite mer "multimediaorienterade" produkter som tex. Nesutons DVD spelare som jag recenserade nyligen.
Tex. håller jag på att recensera KiSS DVD spelare just nu.
Vidare ska vi försöka komma igång med lite mer recensioner av ljudkort (hittills har vi ju bara täckt Creative på den fronten, det samma gäller högtalare)
På sikt kommer vi även testa andra kringtillbehör, möss, tangentbord osv.
Och på ännu länge sikt hoppas vi bli ännu mer täckande med skrivare, scanners osv.
1 Guest(s)