January 4, 2001
Decibel wrote: Ibland ser man personer, kan vara t.ex. i forumet eller i irc-kanalen som ska förespråka moderator/operatör, men ändock totalt avsaknar ledarskap och kunskapen hur man bemöter och hanterar vissa ämnen.
Jag tillhör en av de som är mycket på irc. Nu vet jag inte om jag var en av dom du syftar på, vilket jag säkert kan vara då jag ofta beter mig annorlunda på irc. Där blir det mer som om att det är ett gäng polare som disskuterar och kommer med skämtsamma inlägg och driver med varandra, som i det vanliga livet.
Ifall du ser någon som jobbar i forumet som du tycker beter sig på ett mindre passande sätt så är det bara att ta kontakt med mig eller någon av de andra forums-adminen, så tar vi och reder ut det hela.
Decibel wrote:
Det som retar mig mest är forumdelen, personer ställer frågor om allmändagliga saker, i 99% av fallen är dom dock redan behandlade och besvarade tidigare. Svaren som uppkommer är oftast nonsens eller så förekommer ett svar som är fruktansvärt långt ifrån den reella tekniska möjligheterna till lösning, eller rent fantasiaktiga.
Folk gissar, ljuger och vrider till det även fast dom inte har en jäkla susning vaf*n dom pratar om.
Det retar mig oxå när någon kommer med ett påstående som är felaktigt. Men det är väldigt svårt att göra något åt detta.
Trots att alla vi som jobbar i forumet har ganska hög kunskaps nivå när det gäller datorer i allmänthet så är det ibland svårt för oss att avgöra ifall någon har fel eller inte.
Decibel wrote:
Enligt min mening finns det cirka 10-12 personer på forumet som verkligen vet vad dom pratar om, och kommer med adekvata svar som är korrekta och välbeskrivna, med en striktare struktur i moderering och regler skulle fler sakkunninga delta och diskutera mer på en helt annan nivå.
Där tycker jag att du har väldigt fel. Det finns bra många fler riktigt kunniga personer på forumet.
March 27, 2003
Coore wrote:
[quote=Decibel] Enligt min mening finns det cirka 10-12 personer på forumet som verkligen vet vad dom pratar om, och kommer med adekvata svar som är korrekta och välbeskrivna, med en striktare struktur i moderering och regler skulle fler sakkunninga delta och diskutera mer på en helt annan nivå.
Där tycker jag att du har väldigt fel. Det finns bra många fler riktigt kunniga personer på forumet.
Håller med Coore. Alla är inte bäst på allt, men nästan alla kan hjälpa nån. Det är väl de som är grejen med ett forum?
2 Guest(s)