May 19, 2003
grejen med att lotta ut prylar vore kul. nh skulle kunna ta betal för lotten genom att man fick betala en 10 krona eller någon annan strunt summa. man skulle kunna ta betalt genom sms och pröjsa den på räkningen. behöver ju inte va dyra prylar. typ nh t-shirts, mus mattor, kul prylar helt enkelt
May 19, 2003
Säg att NH tar 20 procent av beloppet för besväret och omkostnader. Företaget som fixar sms betalningen tar 20 %. Säg att 60% skulle kunna gå till priser. Anledningen att använda sms som betalningsmedel är att dom flesta har råd att skicka ett sms och dom flesta har tillgång till mobiltelefon. Det blir enkelt helt enkelt. Sen är det bara att slumpa ett av numren och sedan ringa upp och få adress mm.
May 19, 2003
Gamblor wrote: Har läst en liknande tråd förut; jag har till och med för mig att jag skapade en sådan själv. Tyvärr kan NH inte göra sånt, då det strider mot svensk lagstiftning. Kommer inte ihåg vad det kallades, men olagligt var det iaf.
kan vara att man måste ha tillstånd hos lotteri inspektionen. det borde inte vara omöjligt att komma runt på någott sätt. man kanske kunna köpa NH pengar och genom det kunna köpa prylar och delta i någon form av tävling. när man köper en produkt så skulle man kunna få en plats i någon form av tävlig, som finansijeras av att en viss % av pengarna man köper produkten för går till investera i priser.
1 Guest(s)