May 6, 2001
Gick igenom användarlistan där man kunde se hur "många" inlägg en hel del hade gjort och då såg jag till min förvåning att det var över 4000 användarnamn som inte hade skrivit ett enda inlägg och undrar om ni kan ta bort dom, verkar vara helt onödigt att de som ej har skrivit något inlägg ska ha kvar sitt konto. Tror ni inte att det skulle gå snabbare i eran databas eller vad ni har för något om ni tog bort dessa medlemmar som har gjort 0 inlägg?
May 21, 2002
mIIIke wrote: Ja tänk dig själv om du e ny på forumet å sen så plötsligt försvinner ditt konto för att du inte har gjort något inlägg, skulle iaf ja tycka va rätt konstigt
har det gått flera månader ser jag ingen anledning varför man ska klassas som medlem då, samma som på swec för ett tag sen, var en massa användare med 0 inlägg flera månader.
May 21, 2002
Coore wrote: Precis som någon tidigare har sagt, ett konto på NH innebär inte bara att man har tillgång till att skriva i forumet... Utan till tävlingar etc... Så att ta bort dom som inte har skrivigt något inlägg vore väldigt dumt...
men håll med att en som har 0 inlägg och vinner högsta vinsten än en som har varit här och har x antal inlägg förlorar mot en sån känns lite konstigt 🙄
February 21, 2003
bloodman wrote: [quote=Coore]Precis som någon tidigare har sagt, ett konto på NH innebär inte bara att man har tillgång till att skriva i forumet... Utan till tävlingar etc... Så att ta bort dom som inte har skrivigt något inlägg vore väldigt dumt...
men håll med att en som har 0 inlägg och vinner högsta vinsten än en som har varit här och har x antal inlägg förlorar mot en sån känns lite konstigt 🙄
Snarare smart. Tror nog att NH kommer förlora eventuellt nya medlemmar/besökare ifall flitiga skribenter gynnas. Skulle jag komma hit som ny och se att det finns tävlingar där jag har mindre chans än alla andra som har ett stort försprång, skulle jag skita i att delta i tävlingen och på sätt är det mindre chans att jag återkommer. För eftersom man måste återkomma varje vecka om man vill vara med i tävlingen så ökar ju chansen att jag blir en långvarig medlem som dessutom till slut kanske t o m bidrar med kunskap i forumet. Jag förmodar dessutom att NH:s annonsinkomster baseras på antalet besökare/sidvisningar i större utsträckning än antalet medlemmar. Jag tycker att den nuvarande lösningen är bäst för NH.
Fler som deltar i tävlingen -> Fler återkommande besökare -> Större intäkter för NH -> NH kan utvecklas till en större och bättre site
Visst är det lättare att glädjas mer åt att någon man känner till på NH får priset än en typ man aldrig hört talas om, men alla bör ha samma chans. Visst kan man som medlem gynna sig själv egoistiskt och försöka skaffa sig fördelar, men jag tycker faktiskt att såna här saker ska vara rättvisa eftersom det är ett system som både håller NH:s anseende uppe och välkomnar fler besökare.
Edit: Sen om vissa medlemmar bör belönas för sina insatser så kan ju alltid NH-crew skicka speciella vinster. Jag vill t ex att Mind ska få hemskickat ett nytt tangentbord när han nått 10'000 inlägg
May 6, 2001
Jag ger mig ALDRIG tycker att ni SKA ta bort alla onödiga medlemmar, varför tror ni de flesta har en 90-dagars period där användaren tas bort för att de inte använder kontot och för att slippa all jävla överbelstning jag lovar att dessa drygt 4000 medlemmar som inte har gjort något inlägg belastar något. Jag tycker eran förklaring inte håller varken från de flesta medlemmarna och adminer på forumet.
Min sista undring är dte så att ni på NH vill ha status på hur många medlemmar ni har eller vad är det frågan, tävlar ni mot Sweclockers medlemsstatus? De har ju fler än er osv???
September 12, 2001
Flame: Kan säga att det ogre skrev i sitt inlägg är det närmaste huvudet på spiken man kan komma.
Om du tittar på andra forum så finns det många som har 0 inlägg i deras forum.
I mitt tycke är en medlem med 0 inlägg ingen onödig medlem alls. Finns exempel på medlemmar som har reggat sig tidigare men aldrig skrivit ett inlägg men sedan börjar göra det.
Varför ska vi då ta bort medlemmar med 0 inlägg?
May 6, 2001
Men du skiroy nu är du lite väl ute i blåsvädret det är ju faktiskt nästan 4500 medlemmar med 0 inlägg vilket är oerhört mycket med tanke på hur många användare ni har sammanlagt 12400 vilket blir ca 1/3 som har 0 antal inlägg!!!
Och ja jag har kollat runt på forum och inte hade de så pass många med 0 inlägg och de jag såg hade antingen nyss blivit registrerad och en del hade bara varit där ca en månad vilket inte ÄR 90 dagar som de flesta brukar ha för att ta bort ett inaktivt konto.
Jag vet vad jag pratar om och detta gäller ju inte er men att komma med såna förklaringar gör mig lite fundersam javisst jag kan ju inte bestämma hur ni ska ha det på erat forum men en majoritet på andra forum säger så.
May 6, 2001
Och angående att medlemmar börjar skriva inlägg igen javisst det finns en väldigt, väldigt liten del som gör det men är det verkligen så svårt att skapa ett nytt konto och om de har tur så får de sitt gamla namn som de registrerade sig med först.
Jag tror fortfarande på en sådan lösning som jag påstår att dra en "deadline" vid 90 dagars inaktivitet, fundera på saken iaf.
January 4, 2001
fan flame, du kom på mig... det är jag som har skapat 4500 användare, bara för att det ska se bra ut, och att NH ska se större ut...
Det beror inte alls på att NH är mycket mera än bara ett forum, och att ifall man reggar sig för något annat, tex cpu databasen när den var uppe, galleriet, eller tävlingar så är man reggad i forumet oxå... nopp, det beror det verkligen inte på.
December 19, 2000
Låt mig fråga varför? Det belastar marginellt med användarna. Det som belastar är helt andra saker det har inte med antalet registrerade användare och göra för det första. Det enda som händer är att du loggar in och då kollar användardatbasen mot din användare, därefter är det bara en kontroll mot en HEAP tabell och din cookie vilket ligger i ramminnet på servern. Användartabellen belastar inte servern däremot belastar alla script servern och faktum är att bandbredden ibland begränsar då vi ligger på max stundtals.
2 Guest(s)