Medlemmar med 0 inlägg!|Page 2|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Medlemmar med 0 inlägg!
Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
sp_UserOfflineSmall Offline
485846
December 16, 2003 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Shit! Har det varit en tråd innan där så många som 4 admins uttalat sig? 😀

(Förutom de dolda crew-forumen då)

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
485851
December 16, 2003 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Shit! Har det varit en tråd innan där så många som 4 admins uttalat sig? 😀

Jodå...nog finns det trådar där vi i stort sett alla har uttalat sig.

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
485855
December 16, 2003 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Ogrebeast]Shit! Har det varit en tråd innan där så många som 4 admins uttalat sig? 😀

Jodå...nog finns det trådar där vi i stort sett alla har uttalat sig.

"Så går nyhetens friska hy i eftertankens kranka blekhet över"

Lätt modifierat Shakespeare-citat 🙁

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
485870
December 16, 2003 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi kan ju ta bort alla som kommer över 10.000 me då för dom belastar servern för mycket med då eller? wink

Kvittar hur många som är medlemmar det är andra saker som belastar serven som Jonas sa. Script & sånt som körs...Det belastar...

Flame
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 496
486062
December 17, 2003 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

Varje användarnamn har fler sidor med sig, och för de som vill söka igenom alla medlemmar ska då gå igenom de som har 0 inlägg finns massor med nackdelar mer än fördelar, jag lovar att 4500 medlemmar gör så att det går något långsammare speciellt de med modem som ska gå igenom alla onödiga användare med 0 inlägg, jag repeterar 0 inlägg(!)

Jag ger mig ALDRIG eftersom jag vet att jag har rätt i det jag säger, jag har hållt på med sånt i minst TIO år så jag vet vad jag snackar om!

Det är ju t.o.m bevisat att varenda sida som finns på nätet gör så att det både går långsammare och mer utrymme som tas upp, internet kommer ju inte att klara alla sidor har ju experterna så om några år så kanske internet läggs ner pga för många sidor och utrymme om de inte fixar ett bättre nät innan det blir så!

Jo, varför alla forumsadminen är med dte är för att de kan inte ta en själv utan de måste vara fler för annars kan de ju ingenting göra i princip, de är helt enkelt inkompetenta i det här område vissa!

Flame
Kommer du hit ofta?
Medlem
486064
December 17, 2003 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

Sorry, för det sista inlägget men jag är lite förbannad idag var inte meningen att jag skulle uttrycka mig om att ni är inkompetenta lite starkt ord kanske mindre kunniga än vissa som har hållt på med hemsidor ett antal år, så nu vet ni det.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
486102
December 17, 2003 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=bloodman][quote=Coore]Precis som någon tidigare har sagt, ett konto på NH innebär inte bara att man har tillgång till att skriva i forumet... Utan till tävlingar etc... Så att ta bort dom som inte har skrivigt något inlägg vore väldigt dumt...

men håll med att en som har 0 inlägg och vinner högsta vinsten än en som har varit här och har x antal inlägg förlorar mot en sån känns lite konstigt 🙄

Snarare smart. Tror nog att NH kommer förlora eventuellt nya medlemmar/besökare ifall flitiga skribenter gynnas. Skulle jag komma hit som ny och se att det finns tävlingar där jag har mindre chans än alla andra som har ett stort försprång, skulle jag skita i att delta i tävlingen och på sätt är det mindre chans att jag återkommer. För eftersom man måste återkomma varje vecka om man vill vara med i tävlingen så ökar ju chansen att jag blir en långvarig medlem som dessutom till slut kanske t o m bidrar med kunskap i forumet. Jag förmodar dessutom att NH:s annonsinkomster baseras på antalet besökare/sidvisningar i större utsträckning än antalet medlemmar. Jag tycker att den nuvarande lösningen är bäst för NH.

Fler som deltar i tävlingen -> Fler återkommande besökare -> Större intäkter för NH -> NH kan utvecklas till en större och bättre site

Visst är det lättare att glädjas mer åt att någon man känner till på NH får priset än en typ man aldrig hört talas om, men alla bör ha samma chans. Visst kan man som medlem gynna sig själv egoistiskt och försöka skaffa sig fördelar, men jag tycker faktiskt att såna här saker ska vara rättvisa eftersom det är ett system som både håller NH:s anseende uppe och välkomnar fler besökare.

Edit: Sen om vissa medlemmar bör belönas för sina insatser så kan ju alltid NH-crew skicka speciella vinster. Jag vill t ex att Mind ska få hemskickat ett nytt tangentbord när han nått 10'000 inlägg wink

Nej men rätt drygt å bara regga sig för tävlingens skull å bara sitta å vänta och inte skriva ett enda inlägg, på andra forum har jag sett att det kanske krävs minst 100 inlägg för att delta det är inte alls dumt då har man ju varit här lite grann åtminstone.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
486127
December 17, 2003 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Flame, det är inte så att vi gaddar ihop oss, du får tro vad du vill, men så är det inte.

Att du fortfarande inte har fattat att NH är mer än ett forum förstår jag inte. En reggning är inte bara för forumet.

Och om du tycker att vi är okunniga så är det ditt problem, tycker bara att det är konstigt att ett gäng okunniga lyckas skapa en sida av denna storlek... Jag antar att vi bara har haft en jävla tur.

Och om du har 10 års erfarenhet som du säger så borde du veta att det inte segar ner något märkvärt. men men...

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
486128
December 17, 2003 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej Flame, nu tänker jag säga vad jag har att säga om detta.
Vad du verkar ignorera är att NordicHardware är mycket mer än bara ett forum, vi har en CPU-databas, SMPC och ett galleri som har samma användardatabas som forumet. Ska vi ta bort alla som är med i SMPC bara för att de inte är aktiva i forumet?
Jag förstår inte varför du stör dig så otroligt på att vi har en massa användare med noll inlägg, och dina anklagelser mot oss är helt utan grund och verkar bara vara meningslös smutskastning?
Jag förstår inte heller varför det skulle gå långsammare för en modemare om vi har flera tomma användare, all sökning görs väl på servern utan att någon info skickas tillbaka till användaren?

Flame
Kommer du hit ofta?
Medlem
486181
December 17, 2003 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Men ärligt talat alla forumsadminer hur många tror ni utan 4500 har koll på tävlinga roch kollar alla medlemssidor javisst finns säker väldigt få som gör det med resten då? Om ni kan erkänna att ni inte kan se när en medlem loggade in sist så vorde det mycket enklare om ni sa det för då förstår jag ni måste ha någon statistik om när och var de använder sig utav kontot.

Ni kanske inte har byggt upp erat medlemmskonto så pass bra att ni inte kan se allt?

Vaddå många användare kolla bara på Sweclockers de har nästan tredubbla än er eller varför inte counter-strike.nu's forumk orkar inte ens räkna hur många gånger mer medlemmar de har.

Jo jag har tio års erfarenhet av endast ren HTML och lite annat men HTML är ju grunden till allt i princip.

Nä nu vet jag iaf att det ÄR status ni vill ha och inget annat eftersom ni rent ut sagt VÄGRAR ta bort totalt meningslösa användarnamn!!!

SLUTDISKUTERAT!

Flame
Kommer du hit ofta?
Medlem
486183
December 17, 2003 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Noddan, du kan mycket om hur internet funkar osv hör jag...?

Allt blir segare om man har modem ni är inget undantag kan jag tala om för dig, allt som har med överföring tar olika tid beroende på uppkoppling vice versa.

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
486187
December 17, 2003 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, jag brukar försöka hålla en trevlig och snäll ton när jag diskuterar men nu får du för fan ta och skärpa dig.

Jag börjar med att svara på det du skrev senaste, det är klart att allting blir segare om man har modem men när man t.ex söker efter en person så skickar du väl iväg din sökterm till våran server som sedan letar rätt på den personen, och skickar tillbaka personen som matchade. I detta fall så belastas servern lite mer eftersom den behöver söka igenom fler personer, men linan i sig blir inte mer ansträngd eftersom det är samma mängd data som skickas. Var inte så jävla otrevlig när du skriver! Det gynnar ingen!

Och för att gå till det tidigare meddelandet, säg att någon har lagt till sin CPU i CPU-databasen och sedan inte har loggat in något mer. Ska vi bara ta bort det inlägget eftersom han inte har loggat in? Är det en bra idé eller? Samma sak med galleriet.
Och SMPC drar en hel del folk, ska vi göra så att man måste vara aktiv i forumet för att man ska få vara med i SMPC? Det blir ett bra sverigemästerskap!

Och vad i helvete har HTML med databassökning att göra? Någonting säger mig att det är aningen mer komplext.

Det är DU som säger att det skulle vara någonting med statestik, vi VET att flera andra forum har fler registrerade användare än vad vi har. Men vi fuskar absolut inte till oss en massa användare, eller har kvar de pga att det skulle se snyggare ut.

jonas_10
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 806
486221
December 17, 2003 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Flame wrote: Noddan, du kan mycket om hur internet funkar osv hör jag...?

Allt blir segare om man har modem ni är inget undantag kan jag tala om för dig, allt som har med överföring tar olika tid beroende på uppkoppling vice versa.

Tänkte skriva ett seriöst svar till dig men då du häver ur dig denna smörja kan det lika gärna va. Då du inte har greppat något av det vi har försökt förklara för dig.

Låt mig förklara : Det går inte segare för en modemare för att vi har medlemmar som inte har postat inlägg. För det första tar du endast emot resultatet av scripten på serversidan vilket är html. HTML är statiskt det påverkar inte hur snabbt eller långsamt ditt modem tar emot en webbsida.

Coore
Member
Medlem
486244
December 17, 2003 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Flame wrote: Jo jag har tio års erfarenhet av endast ren HTML och lite annat men HTML är ju grunden till allt i princip.

Haha, 10 års erfarenhet och du tror det?
Allstå, PHP som vi använder oss av är inte ett dugg likt HTML, inte på något sätt, som Jonas sa så är HTML statiskt, medans PHP är dynamiskt...
html räknas inte ens som ett riktigt programmeringsspråk.
därimot är C/C++ rätt likt PHP.

Och som sagt, du söker inte igenom alla användare från din dator, utan du skickar en förfrågan till servern att göra det, servern gör det internet och skickar tillbaka sitt resultat.
Att söka igenom en databas går ruskigt fort, och 4500 användare till skulle nog ge en fördröjing på ungefär 0,001 sekund, om inte mindre.
och riktigt så bråttom har du inte så att du måste spara den tiden va?

Flame
Kommer du hit ofta?
Medlem
486249
December 17, 2003 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja jag har tio års erfarnenhet av REN HTML, det här forumet är ju ett slags färdigt forum män ändrar lite grann och jag tror ni knappast skriver det här manuellt nä ni använder er utav program och vet fan inte vad som är hemligheten bakom det som finns ute. Hur svårt är PHP om man har program till det ifrånsett REN HTML och inte på tal om allt annat som finns virusskapare, cracking m.m

Flame
Kommer du hit ofta?
Medlem
486253
December 17, 2003 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jamen Coore är du trögfattad?! Måste jag komma hem till dig och jämföra med Bostream Scream (26 Mbps) och ett 14.4 Kbps modem och klocka för att du ska förstå?

Ska vi slå vad om 250.000 på allvar?!

För det första hur gamla är ni som är forumsadminer hur många års arbetslivserfarnhet har ni inom programmering? Du Coore säger att PHP kan jämföras med C++ varför tar du inte och gör ett program till mig med ren C++ kod osm jag ska se på när du gör utan någon hjälp och utan något som helst program? Va!? Va?!

Coore
Member
Medlem
486267
December 17, 2003 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, forumet är ett färdigt forum som heter phpBB... men åter igen så är inte forumet det enda av NH...

Nu ska du tagga ner rejält alltså grabben, är du otrevlig en gång till så sätter jag en bann på dig, du har redan nu gjort dig förtjänt av en varning.

Hur gamla vi är variarar väldigt mycket, och jag ser inte vad det skulle spela för roll.
Haha, jo visst kan jag väl göra ett program till dig i C++ ifall du vill det...

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
486283
December 17, 2003 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad försöker du säga Flame?

Att det skulle gå snabbare för någon med modem om vi tog bort de 4500 användarna med 0 inlägg?

Och förlåt mig för att jag tvivlar men 10 års erfarenhet av HTML låter väldigt otroligt eftersom du inte verkar veta vad PHP är.

Och varför skulle man behöva något extra program (förutom en kompilator) när man skriver C++ ? Eller vad menar du?

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
486298
December 17, 2003 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker Flame kan lugna ner sig och uppskatta det jobb som folket bakom NH gör, många ideelt dessutom.
Gillar han inte det så kan han väl skita i det å sticka till nåt annat forum å klaga enligt mig.
Eller skapa ett eget enligt honom überforum med kanske fem användare eller vad han kan skrapa ihop. 😕 :arg:

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
486301
December 17, 2003 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Flame wrote: Ja jag har tio års erfarnenhet av REN HTML, det här forumet är ju ett slags färdigt forum män ändrar lite grann och jag tror ni knappast skriver det här manuellt nä ni använder er utav program och vet fan inte vad som är hemligheten bakom det som finns ute. Hur svårt är PHP om man har program till det ifrånsett REN HTML och inte på tal om allt annat som finns virusskapare, cracking m.m

Att knacka ren html jämfört med de som en PHP-sida bygger på är ju bara löjligt. Html är oerhört basic och tar inte lång tid att lära sig. För att kunna erbjuda en bra lösning via tex. PHP eller ASP krävs även att man är väl insatt i tekniken och programmeringen som döljer sig bakom.

Jag tolkar dina inlägg som att du saknar erfarenhet utav programmering, för html räknas inte som programmering. Därför tycker jag inte du ska gå så hårt fram mot de personer som driver den här sidan.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 535
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL