September 20, 2001
Hejsan svejsan
Satt och läste igenom gamla inlägg här på forumet, och såg att det tydligen funnits en medlemslista här på sidan.
Varför finns den inte längre kvar, eller gör den det, jag har då inte sett nån.
Det skulle vara kul att se alla medlemmar.
Sedan undrar jag hur det räknas ut hur många som läser i forumet?
Räknas varje öppet fönster som en besökare? Många har ju flera fönster av forumet öppet, så de är väl lite missvisande.
Som just nu, när jag skriver detta, då står det att 121 stycken läser i forumet men när man går på sidan, så är det endast 10 stycken inloggade, resten är gäster. Är det verkligen så många oreggade, eller är det kanske så att många går in och läser utan att logga in?
Sen har jag sagt de förut, jag "saknar" en ruta för ålder i profilen Iof så är det kanske inte jätteviktigt, men ibland e de bra o ha tycker jag
Tja, de va lite tankar från mig så här en onsdagseftermiddag...
ha de så bra därute allihopa!
// Marie
October 10, 2001
Nu ska du vara snäll skiroy.
(Jag tror bara att skiroy är rädd för att han inte ska finnas med bland dessa potentiella span)
Nej, jag ska kanske också ta och vara snäll nu..
Jag tycker också att det skulle vara kul med en medlemslista men då är sökfunktion ett måste, det finns ganska många medlemmar på NH.
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-11-14 19:04 ]
December 20, 2000
Antal medlemmar i forumet är unika ip som är i forumet. Tidsgränsen är nog 10 min tror jag. Alltså står det tex 170 online så är det 170 olika datorer som varit inne på forumet inom 10 min. Har man 10 fönster öppna så räknas man som 1.
Medlemslistan är gömd pga att skydda er medlemmar mot spam. Därför tog vi bort den.
[ Detta Inlägg ändrades av: Daniel aka [NH]Nostra den 2001-11-14 20:59 ]
April 1, 2001
Reggade medlemmar kan ju ocskå spamma. Och vem som helst kan regga sig.
Det var rätt okej i början med en medlemslista, när det bara var några hundra medlemmar. Men nu är vi över 3500, så det blir en rätt stor lista. Det är inte kul att gå igenom en sån lista kan jag bekräfta 😛
Annars kan man ju använda sök fukntionen i forumet, och söka på en användare. Så ser man ett inlägg av användaren. Och då kan man kolla profil och sånt.. Kanske lite jobbigt, men det går ju
September 12, 2001
On 2001-11-14 19:04, Quaero wrote:
Nu ska du vara snäll skiroy.
(Jag tror bara att skiroy är rädd för att han inte ska finnas med bland dessa potentiella span)
Nej, jag ska kanske också ta och vara snäll nu..Jag tycker också att det skulle vara kul med en medlemslista men då är sökfunktion ett måste, det finns ganska många medlemmar på NH.
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-11-14 19:04 ]
Jag är en väldigt snäll person ska du veta kunde bara inte låta bli o skoja lite o inte är jag rädd för att bli förbisedd..
October 10, 2001
Jo men de som är registrerade kan ju bannas. Man måste väl vara väldigt dryg om man reggar sig igen bara för att spamma lite till.
Men ni har väl rätt antar jag (jag kommer dock aldrig att medge att jag på något sätt skulle ha haft fel). Men om man kunde söka och kolla vilka som t.ex. är från en viss stad så skulle vi slippa en del meningslösa trådar.
October 10, 2001
On 2001-11-14 21:43, skiroy wrote:
Jag är en väldigt snäll person ska du veta kunde bara inte låta bli o skoja lite o inte är jag rädd för att bli förbisedd..
Jodå, jag har redan insett att du är en snäll person, och skoja får man väl göra om det mesta antar jag (fast inte om mig naturligtvis).
August 2, 2001
Eller en lista på vilka personer som är:
Newbie
WannaBe
Hangaround
Prospect
Member
Premium Member
Head Member
Member of honour
Veteran
NordicHardware Hedersmedlem
En länk lista. Klickar man på t ex."Prospect" så hittar man alla som uppnått rakningen "Prospect" osv.
1 Guest(s)