November 16, 2001
On 2002-01-29 19:49, Biters wrote:
Jag ber om ursäkt för min blunder och jag har rättat till det nu.Mb finns inte definerat. Det du säger är fel, megabit förkortar man Mbit.
kbps då? Är det inte korrekt förkortning... ser man på många ställen! kilo bit per second! eller då kBps kilo byte per second?
June 18, 2001
On 2002-01-29 19:49, Biters wrote:
Jag ber om ursäkt för min blunder och jag har rättat till det nu.Mb finns inte definerat. Det du säger är fel, megabit förkortar man Mbit.
Finns definierat i vilka stora formelsamlingar och uppslagsverk som helst!!!
pico = p
nano = n
milli = m
kilo = k
Mega = M
Giga = G
sekund = s
meter = m
bit = b
Byte = B
Detta är standardiserat sedan länge!
Mbps och kbps är utmärkta exempel på definieringar dessutom.
Hoppas ni även sett mitt andra inlägg ang. denna veckans fråga, där jag tar upp viktigheter som att det heter Hz (Hertz) och inte hz!
June 18, 2001
On 2002-02-06 13:13, gorka wrote:
Men orka sitta och bitcha om en storbokstav eller liten bokstav här eller där.
Du förstår nog precis som alla andra vad han menade.
Det är precis det jag gör!
Jag skiter fullständigt i om det är en liten bokstav hit eller dit.
Standarder är standarder av en anledning och är till för att följas.
Varför tror du det är så j**la mycket problem med datorer och teknik i allmänhet, jo, för att dessa standarder inte efterföljs!
Varför fungerade Geforce kort inte på LX moderkort? För att tillverkarna på den tiden inte följde AGP standarden och fick därmed ta tillbaka kort och "modda" dessa för att de inte kunde leverera tillräckligt med ström.
Varför fungerar inte alla PC133 minnen i alla PC133 moderkort? För att de igen inte följer standarderna! Om folk följde dessa, så skulle vi konsumenter slippa en hel del problem dagligen!
July 18, 2001
On 2002-02-15 02:27, Hogan wrote:
Fan varför passa inte mina nya skor?, ska dom aldrig komma med ett par standardskor som alla kan ha
Det vore praktiskt! men då finge nog dessa skor vara stora för jag har 46-47 i storlek..
(vad heter skor i bestämd form och plural??)
Sen får du nog se över dina nollor i signaturen,tycker det är en för mycket mendet kan nog vara jag som ser fel bara..
[ Detta Inlägg ändrades av: p3t3r den 2002-02-18 15:00 ]
1 Guest(s)