Mogenheten på NH|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mogenheten på NH
Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 26, 2004 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera detta, men på sistone har jag glidit mer och mer ifrån NH till mer... vuxnare forum.

Detta forum har ju absolut varit det the one and only för min del, men som sagt, jag tycker nivån har sjunkt enormt på sistone, mest pga vissas inlägg. Jag menar, är det 12-14åringar som skriver här?

Har sett ack så många gånger att det är någon som verkligen har en seriös fråga, en seriös synpunkt eller något som personen i fråga verkligen vill ha svar på, men vad ser man i så gott som (nästan) varje tråd? Jo att det är någon/några som ska kladda strunt och göra sig rolig på någon annans bekostnad, tycker detta är så tråkigt att se, det har iaf fått mig att tappa intresset, t.ex: "Jag måste ha svar på den här viktiga frågan angående mitt nya grafikkort, vart ska jag fråga? NH? Nej där får jag bara massa gliringar, skitsnack och gud vet vad."

Nu säger jag det återigen, självklart finns det vissa som verkligen kan ge seriösa och skitbra svar, men ibland (ofta) blir trådarna ofta förstörda av någon som bara måste snacka strunt.

Varför har det blivit såhär?

Edit: Just det, glömde en grej. Det är ju helt okej att tycka något annat, alla får ju tycka som de själva vill, men för guds skull, skriv VARFÖR du tycker så! Skriv inte bara, "nvidia är bäst.", skriv då VARFÖR du tycker nvidia är bäst, jag menar, hur svårt kan det vara? Lägg lite mer tyngd bakom inläggen, det blir så mycket intressantare att läsa.

Har man inget vettigt att skriva, skriv inget överhuvudtaget, det är ingen jäkla tävling om vem som har flest inlägg.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
554249
February 26, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

För att göra forumet mognare tycker jag att NH ska ha en "tävling" där man utser månadens forumit. För att göra det hela intressantare så bör även vinnaren få ett pris. Detta skulle nog göra att flera skulle anstränga sig mer när de skriver sina trådar.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
554257
February 26, 2004 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror inte det skulle funka, kanske en månad eller två, men det går inte i längden.. tyvärr.

Alltså egentligen var inte detta menat som en pik eller något, men något i form av en tankeställare. Kanske skulle nån moderator klistra detta i så att det finns att läsa för de som inte vet hur de ska uppföra sig? Vad vet jag, jag bara ville lufta mina åsikter lite.

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
554268
February 26, 2004 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med dig på dom dära punkterna. Och tycker att det till viss del har blivit lite sämre än det var tidigare. Mycket tror jag beror på att moderatorerna många gånger är för snälla vad gäller onödiga inlägg. Kolla på köp&sälj. Det står tydligt i översta inlägget att man inte ska skriva massa skit i trådarna där men ändå gör folk det och ingen gör någonting åt det.

Men jag måste faktikt säga att jag känner alla dom flesta forum man ser blir lite mer oseriösa. Men jag tror att en bidragande orsak till att man tycker det är att man blir äldre och mer mognare själv och inte bara att det kommer in yngre personer.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
554270
February 26, 2004 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

om det skulle vara som Spindel sade ovan skulle det vara mer som.
Dagens Ris & Dagens Ros i dagstidningarnas insändar sidor.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
554277
February 26, 2004 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Datorintresset går ju längre och längre ner i åldrarna. Jag brukar höra mina grannar snacka datorer, som båda är runt 10 år. Det går ju inte att hålla småglinen borta från NH, så det är väl bara att acceptera.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
554286
February 26, 2004 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: Datorintresset går ju längre och längre ner i åldrarna. Jag brukar höra mina grannar snacka datorer, som båda är runt 10 år. Det går ju inte att hålla småglinen borta från NH, så det är väl bara att acceptera.

Sant, men man kan få pli på dem eller låta dem leka någon annanstans (inte skriva massa onödiga inlägg här). 🙂

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
554287
February 26, 2004 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: Datorintresset går ju längre och längre ner i åldrarna. Jag brukar höra mina grannar snacka datorer, som båda är runt 10 år. Det går ju inte att hålla småglinen borta från NH, så det är väl bara att acceptera.

Det skulle kunna gå, hårdare regler helt enkelt, moderatorer som vågar stå på sig och kan säga ifrån, inget daltande.

Man ser ju hur gapiga småungar, fjortisar och allt vad dom heter är nuförtiden, säger man till dom en gång, då slutar dom inte förrän man har sagt till dom efter 100 gånger, om ens då.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
554297
February 26, 2004 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ena dagen läser man att modsen är för hårda och nu är dom för mjuka.

har ni PMat folk som har tjötat sönder era trådar då ?
typ, hej, kan du ge fan i att fula runt dig i min tråd, snälla gör inte om det bla bla bla.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
554301
February 26, 2004 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: ena dagen läser man att modsen är för hårda och nu är dom för mjuka.

typ, hej, kan du ge fan i att fula runt dig i min tråd, snälla gör inte om det bla bla bla.

Det är inte mina trådar, det är allas trådar, kolla igenom Grafik/Ljud delen så förstår du vad jag pratar om..

Waco
Member
Medlem
554308
February 26, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: ena dagen läser man att modsen är för hårda och nu är dom för mjuka.

tror du att det skulle hjälpa speciellt mycket? Jag tror inte att så många skulle bry sig om det. Och om dom gör det så slutar dom förmodligen bara i den tråden.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
554309
February 26, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

mm, jag slupade 4 olika trådar, en av dom var brutalt onödigt inlägg, nått om att lägga kortet i frysen i 15 min för att det blir varmt.

skämt funkar ju ibland, men do är åtistånde roliga, jag vet inte o det ska föreställa nått skät.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
554313
February 26, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Kort gott och sagt tycker jag man borde införa: Har du inget vettigt att skriva, ge FAN i att skriva något överhuvudtaget!

Waco
Member
Medlem
554315
February 26, 2004 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Kort gott och sagt tycker jag man borde införa: Har du inget vettigt att skriva, ge FAN i att skriva något överhuvudtaget!

kan inte hålla med dig till fullt där men mycket av dom inlägg som finns är onödiga. Kolla bara denna tråd nu.

https://www.nordichardware.se/.....hp?t=76493

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
554350
February 26, 2004 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

idiot-trådar eller annat skit kan man inte banna användaren från att göra inlägg/trådar i forumet i någon/några dagar... dom som håller på och skriver massa skittrådar frekvent kommer ju inte palla med att vara bannad hela tiden..

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
554365
February 26, 2004 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jupp, och det känns som det blir värre då folk tröttnar på det och drar vidare istället för att stanna kvar och visa att somliga här är seriösa!

Ranking på forum är ju en sak som många andra forum har, och det kanske är något att anamma. Detta har dock varit uppe tidigare, och det lät som om alla tyckte det var en bra idé.

Nordic har ju fortfarande ett "bra" rykte med bra reklamsponsorer (komplett t.ex). Det är ju något man måste sträva efter då det inte kan vara gratis att driva en sådan här site.
Det känns ändå som många grossister samt tillverkare skickar en del nya grejjer hit oxå, istället för t.ex sweclockers, och det måste ju borga för att NH ses som ett bra infoställe/forum. Eller kanske att det just är kids som köper det senaste som fan på mammas/pappas pengar 🙁

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
554385
February 26, 2004 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk borde bli lättare Varnade eller Bannade... Moderatorerna e såå slappa på det.. Skiroy har sagt till mig att han håller ett öga på mig... inte har jag märkt nåt av det t ex...
Jag erkänner.. jag har skrivit lite skit o så.. men inte fått nån varning eller nåt sånt...
O nu e jag å andra sidan oskylldig.. hehe.. 🙄

aja.. jag tycker dom ska vara lite hårdare på idiotiska inlägg... men samtidigt borde dom släppa allmänt delen lite lösare...

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
554410
February 26, 2004 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Fler moderatorer. Fler stödmoderatorer som kan hjälpa de riktiga moderatorerna med att leta onödiga inlägg osv osv.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
554417
February 26, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man visar de "omogna" att deras beteende inte går hem så kanske de ändrar sig.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
554424
February 26, 2004 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Bah... jag skiter i om det kommer onödiga inlägg i allmänt för där förväntar jag mig ändå inget vettigt.

Men om man t.ex. kollar i tråd om chassin hittar man alltid nästan ett inlägg typ: "Usch så fult."
Ganska onödigt.... likanande händer i andra trådar t.ex. om vad man ska välja för grafikkort eller cpu.

Men som sagt det kanske är småpojkars göra att bara irritera....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 490
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL