Mogenheten på NH|Page 2|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mogenheten på NH
Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
sp_UserOfflineSmall Offline
554428
February 26, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: Datorintresset går ju längre och längre ner i åldrarna. Jag brukar höra mina grannar snacka datorer, som båda är runt 10 år. Det går ju inte att hålla småglinen borta från NH, så det är väl bara att acceptera.

mm eller hur... fan när jag var liten fanns det inget som NH där man kunde hänga... om det hade funnits det så hade man ju gjort det...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
554429
February 26, 2004 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Jag menar, är det 12-14åringar som skriver här?

Här är jag... 😉

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
554432
February 26, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=Jiggly]Jag menar, är det 12-14åringar som skriver här?

Här är jag... 😉

Det är ungefär sådana inlägg som är störande..

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
554433
February 26, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: [quote=Jiggly]Kort gott och sagt tycker jag man borde införa: Har du inget vettigt att skriva, ge FAN i att skriva något överhuvudtaget!

kan inte hålla med dig till fullt där men mycket av dom inlägg som finns är onödiga. Kolla bara denna tråd nu.

https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=76493

SuperNova wrote: idiot-trådar eller annat skit kan man inte banna användaren från att göra inlägg/trådar i forumet i någon/några dagar... dom som håller på och skriver massa skittrådar frekvent kommer ju inte palla med att vara bannad hela tiden..

wtf... jag tyckte faktiskt den där grejen var väldigt nödvändig...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
554470
February 26, 2004 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: [quote=Mind]ena dagen läser man att modsen är för hårda och nu är dom för mjuka.

har ni PMat folk som har tjötat sönder era trådar då ?
typ, hej, kan du ge fan i att fula runt dig i min tråd, snälla gör inte om det bla bla bla.

Det är inte mina trådar, det är allas trådar, kolla igenom Grafik/Ljud delen så förstår du vad jag pratar om..

Där alla csfjortisar hänger för att veta vilket grafikkort dem ska ha för att få 100FPS i cs. :dead:

Finns nog inte så mycket att göra åt detta problemet igentligen, kommer alltid finnas såna som ska komma med en massa onödigt kommentarer.
Fast att mildra detta är väl hårdare regler och fler moderatorer.
Men dem omogna måste också få chansen att växa upp.

Och som man alltid ser iaf vad jag ser när nån funderar på att köpa P4 system så är det allitd nån som ska skriva enbart "Köp AMD", även om dem inte har nån som helst motivation för det eller om det tex är nvidia eller ati brukar det ockås dyka upp sånt där skit.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
554489
February 26, 2004 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Jiggly][quote=Mind]ena dagen läser man att modsen är för hårda och nu är dom för mjuka.

har ni PMat folk som har tjötat sönder era trådar då ?
typ, hej, kan du ge fan i att fula runt dig i min tråd, snälla gör inte om det bla bla bla.

Det är inte mina trådar, det är allas trådar, kolla igenom Grafik/Ljud delen så förstår du vad jag pratar om..

Där alla csfjortisar hänger för att veta vilket grafikkort dem ska ha för att få 100FPS i cs. :dead:

Finns nog inte så mycket att göra åt detta problemet igentligen, kommer alltid finnas såna som ska komma med en massa onödigt kommentarer.
Fast att mildra detta är väl hårdare regler och fler moderatorer.
Men dem omogna måste också få chansen att växa upp.

Och som man alltid ser iaf vad jag ser när nån funderar på att köpa P4 system så är det allitd nån som ska skriva enbart "Köp AMD", även om dem inte har nån som helst motivation för det eller om det tex är nvidia eller ati brukar det ockås dyka upp sånt där skit.

Precis, det är exakt det jag menar..

Vore roligt om några moderatorer kunde säga vad de tycker i det här... "problemet" som jag ser det, då ni lätt kan bli av med era seriösa och kunniga användare pga den växande skitsnacks- och oseriösa infarten.

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
554515
February 26, 2004 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Där alla csfjortisar hänger för att veta vilket grafikkort dem ska ha för att få 100FPS i cs. :dead:

Kanske borde sätta upp en sticky att en P3-whatever med dubbla Voodoo 2'or löser deras problem 🙂

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
554667
February 26, 2004 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: [quote=Jiggly]Kort gott och sagt tycker jag man borde införa: Har du inget vettigt att skriva, ge FAN i att skriva något överhuvudtaget!

kan inte hålla med dig till fullt där men mycket av dom inlägg som finns är onödiga. Kolla bara denna tråd nu.

Fast den tråden var ju i Allmänt, där trodde jag att det var ok att prata om allt som inte rör datorer?

Och det här med "vad som är vettigt att skriva"? Va? Rätt komplex fråga. Det är ju en subjektiv bedömning. Antagligen tycker de flesta att det de skriver är vettigt även om andra inte tycker det.
Det är ju som att hävda att miljöpartiet skall tas bort, bara för att jag inte sympatiserar med dem!?

Ska man vara här får man nog finna sig i att folk uttrycker sig på olika sätt, både bra och mindre bra. Och är det så dåligt språk i forumet att det är en moderator-fråga så borde väl du Waco, som representerar redaktionen, ta tag i det på ett mer proffessionellt sätt än här?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
554689
February 27, 2004 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote:
Vore roligt om några moderatorer kunde säga vad de tycker i det här... "problemet" som jag ser det, då ni lätt kan bli av med era seriösa och kunniga användare pga den växande skitsnacks- och oseriösa infarten.

Jag tycker nog att stämningen är ganska bra här. Anledningen att jag slog ihop tälten borta på konkurrentforumet, och flyttade hit, var nog att jag var gräsligt trött på att folk bara kom med snustorra kommentarer och förnuftigheter. Visst kan det vara intressant att få en hel uppsats om varför Intel är bättre än AMD, men samtidigt är hela den diskussionen så uttjatad att jag hellre läser någon småsnutig kommentar från Pim_...;)
Likadant började folk bete sig oerhört idiotiskt over there. Man kunde se 3-4 trådar om samma sak på en och samma sida, och samma personer gav samma svar i alla trådarna. Även om NH ibland är lite flamsigt, så är det i alla fall personligt, och det är NH´s starka sida.
Folk känner till varandra, och vet vilka som kan något och vilka som bara är fulla av skit. Bekvämt.
Att sedan folk jämför Allmänt med de övriga forumen är ju helt befängt. I min mening är Allmänt ett måste. Det är ju stället där folk kan få ventilera sina åsikter. Hade man inte haft Allmänt hade varje tråd på resten av forumet varit off-topic på fyra inlägg. Nu klarar de sig oftast en sida, med lite tur....:D

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
554737
February 27, 2004 - 4:22 am
sp_Permalink sp_Print

Jag föredrar nog hellre kvalitet framför kvantitet så min tid på NH går nog sakta men säkert mot sitt slut.. tyvärr. 🙁

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
554754
February 27, 2004 - 7:06 am
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Jag föredrar nog hellre kvalitet framför kvantitet så min tid på NH går nog sakta men säkert mot sitt slut.. tyvärr. 🙁

Det var tråkigt att höra. Jag tror att alla egentligen vill ha bra kvalite på inläggen. Det finns ju ingen anledning att sträva efter något annat. Men frågan är väl kanske hur man definierar kvalitet. Jag anser enligt gammal rysk modell, att kvantitet är en kvalitet i sig själv.
Humor och upptåg är också något man skulle kunna se som en kvalite.
Jag anser att det ger en bra stämning, och utan det, så blir det sanslöst tråkigt att läsa.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
554851
February 27, 2004 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Bra sagt denstore.
Sen ang. om någon säger "ush vad fullt" till ett chassi som Coalan skrev.
Det kanske var så att du skrev en tråd:

Hej, vad tycker ni om detta chassi? *länk"

Om någon sen säger "ush vad fult" visst, det är inget passande inlägg men det är ändå en åsikt, men det är ju vad man själv tycker.
Jag hänger på NH för att det är personligt, skulle jag vilja läsa snorrtorra inlägg skulle jag vara någon annanstans

EDIT: Okey kolla denna tråd
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=75979
det är ju sorgligt.
Jag röstar för flera moderatorer som håller koll på lite andra saker än allmänt!
Om jag för säga vad jag tror så tror jag att de flesta moderatorerna läser trådar ( för eventuell låsning osv ) som de tycker är intressanta.
Jag menar, kolla hur mkt trådar som låses i allmänt när det finns värre objekt i andra kategorier, mer moderatorer som kollar allt!
Sen dra ner på allmänt kollningen

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
554857
February 27, 2004 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=Waco][quote=Jiggly]Kort gott och sagt tycker jag man borde införa: Har du inget vettigt att skriva, ge FAN i att skriva något överhuvudtaget!

Fast den tråden var ju i Allmänt, där trodde jag att det var ok att prata om allt som inte rör datorer?

Även om den ligger i allmänt innebär det ju inte att man får gå offtopic och spamma massa onödigt i trådarna.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
554905
February 27, 2004 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

Min egen åsikt är att detta forumet ÄR ett hårdvaru/data-forum, och SKA då inrikta sig på allt som rör det. Självklart ska det finnas en.. slösnack-del á la "Allmänt" att tillgå, men jag tycker det är lite tråkigt att det bara finns personer som hänger i den delen av forumet och inte intresserar sig något för det andra, som forumet/sidan egentligen inriktar sig på. Jag menar, har man inte hamnat lite fel då? Är det inte bättre att dra till Flashback eller nån annanstans där man kan snacka fritt?

Känns som att skitsnacket började i Allmänt och Köp&Sälj trådarna och sen drog som en smitta över även till de andra delarna, detta är bara min åsikt.

Callister
Member
Medlem
555106
February 27, 2004 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Min egen åsikt är att detta forumet ÄR ett hårdvaru/data-forum, och SKA då inrikta sig på allt som rör det. Självklart ska det finnas en.. slösnack-del á la "Allmänt" att tillgå, men jag tycker det är lite tråkigt att det bara finns personer som hänger i den delen av forumet och inte intresserar sig något för det andra, som forumet/sidan egentligen inriktar sig på. Jag menar, har man inte hamnat lite fel då? Är det inte bättre att dra till Flashback eller nån annanstans där man kan snacka fritt?

Känns som att skitsnacket började i Allmänt och Köp&Sälj trådarna och sen drog som en smitta över även till de andra delarna, detta är bara min åsikt.

Vad skadar det om det finns folk som bara hänger i allmänt?
Sen förstår jag inte vad du menar riktigt, det är en hårdvaru site, men som 99% av alla andra forum har så finns det "allmänt" och om du inte gillar den delen så var inte där.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
555132
February 27, 2004 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Jiggly]Min egen åsikt är att detta forumet ÄR ett hårdvaru/data-forum, och SKA då inrikta sig på allt som rör det. Självklart ska det finnas en.. slösnack-del á la "Allmänt" att tillgå, men jag tycker det är lite tråkigt att det bara finns personer som hänger i den delen av forumet och inte intresserar sig något för det andra, som forumet/sidan egentligen inriktar sig på. Jag menar, har man inte hamnat lite fel då? Är det inte bättre att dra till Flashback eller nån annanstans där man kan snacka fritt?

Vad skadar det om det finns folk som bara hänger i allmänt?
Sen förstår jag inte vad du menar riktigt, det är en hårdvaru site, men som 99% av alla andra forum har så finns det "allmänt" och om du inte gillar den delen så var inte där.

Ja bara dom då håller sig i Allmänt och inte förstör andra delar av forumet med oseriösheter.

Callister
Member
Medlem
555135
February 27, 2004 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan för den delen säga att jag verkligen inte sett några stammisar i allmänt skriva skit i andra trådar..

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
555138
February 27, 2004 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej för att stammisar kan hålla sig i kragen och vet hur man uppför sig, det är när nya tillkommer och ser hur det går till i Allmänt som de kanske tänker: "Jaha, det är så det här forumet funkar!".

Callister
Member
Medlem
555190
February 27, 2004 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det är så deras vilsna hjärnor funkar vet jag inte, men det kan mkt väl vara sant. Har inget gensvar på det men hårdare moderatorer 🙂

RobinR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 738
555379
February 27, 2004 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Mathias]Datorintresset går ju längre och längre ner i åldrarna. Jag brukar höra mina grannar snacka datorer, som båda är runt 10 år. Det går ju inte att hålla småglinen borta från NH, så det är väl bara att acceptera.

Sant, men man kan få pli på dem eller låta dem leka någon annanstans (inte skriva massa onödiga inlägg här). 🙂

Men dem som är 12 år(som jag) och läser detta, hur tror du dem tar det? bara för att ett 12 årigt barn skriver ett skit inlägg gör ju inte alla det!

Föresten, hur många är 12 o under?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 506
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL