Mogenheten på NH|Page 3|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mogenheten på NH
Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
sp_UserOfflineSmall Offline
555788
February 28, 2004 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: Fler moderatorer. Fler stödmoderatorer som kan hjälpa de riktiga moderatorerna med att leta onödiga inlägg osv osv.

Alla medlemmar får vara stödmoderatorer.

Jag har skrivit det många gånger förr, ser ni en tråd som ni tycker börjar urarta eller är helt värdelös, PM/Maila eller ICQ mig eller övriga moderatorer, så kollar vi upp det så snart vi kan. Och för guds skull bumpa inte en tråd som är värdelös.

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
556049
February 28, 2004 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

kanske är en dum fråga, men vad menas med "bumpa" ?

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
556072
February 28, 2004 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: kanske är en dum fråga, men vad menas med "bumpa" ?

När man skriver i en tråd för att tråden ska hamna längre upp i listan helt enkelt.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
556078
February 28, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Jiggly]Jag föredrar nog hellre kvalitet framför kvantitet så min tid på NH går nog sakta men säkert mot sitt slut.. tyvärr. 🙁

Det var tråkigt att höra. Jag tror att alla egentligen vill ha bra kvalite på inläggen. Det finns ju ingen anledning att sträva efter något annat. Men frågan är väl kanske hur man definierar kvalitet. Jag anser enligt gammal rysk modell, att kvantitet är en kvalitet i sig själv.
Humor och upptåg är också något man skulle kunna se som en kvalite.
Jag anser att det ger en bra stämning, och utan det, så blir det sanslöst tråkigt att läsa.

Håller med denstore till fullo här.

Tråkigt om du lämnar oss. cry

rru55318 wrote: [quote=PaiN][quote=Mathias]Datorintresset går ju längre och längre ner i åldrarna. Jag brukar höra mina grannar snacka datorer, som båda är runt 10 år. Det går ju inte att hålla småglinen borta från NH, så det är väl bara att acceptera.

Sant, men man kan få pli på dem eller låta dem leka någon annanstans (inte skriva massa onödiga inlägg här). 🙂

Men dem som är 12 år(som jag) och läser detta, hur tror du dem tar det? bara för att ett 12 årigt barn skriver ett skit inlägg gör ju inte alla det!

Föresten, hur många är 12 o under?

Du måste nog vara bland den yngsta på forumet, men verkar iaf vara tillräckligt mogen för att inte skriva massa skit inlägg osv. wink

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
556208
February 29, 2004 - 1:41 am
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag varit här lite från och till i snart 2 år, och måste hålla med på dom flesta punkterna i denna tråd.

När jag kom hit i början var det ett forum med mycket hög standard, alla var trevliga och skämtsamma men ändå på en seriös nivå.
Man fick hjälp då man behövde det...

Men så kom det för ett antal månader då, den tiden då folk strömmade till ordentligt till NH, rutn den tiden då NH.com kom igång mer.
Samtidigt då kom det en hel del oseriösa personer som jag rent ut sagt blev förbannad på ibland, då dessa kändes som praktexempel på det som kallas ''fjortisar'' idag.
Det var till stor del av denna anledning som jag drog från forumet!

Oldschool member since 2002.

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
556216
February 29, 2004 - 2:14 am
sp_Permalink sp_Print

nu har inte jag läst igenom hela tråden.

men, det enda jag stör mig på är att vissa börjar chatta i trådarna som smälls upp i hårdvarudelen.
grymt störande...
hjälper inte det minsta den som har skapat tråden.

sen blev man hyffsat förvånad när man läste denna tråd sen hände samma sak igen.. för nån dag sen.
hur seriösa är era skribenter egentligen? anklagar folk för att sälja stöldgods?! är det inte lite förtal det där, eller vad det nu blir inom våra "fina" svenska lagar?!
trodde helt klart bättre om era crew medlemmar..!

håller också med att Köp & Sälj har spårat ut igen..
för mycke bullsh*t talk där med ibland ^^

XiRe`uNga wrote: lite överpris ? ... 300 ?

sen är det knappast nån idé heller att ryta till i trådar eftersom då får man i pratiken en örfil av moderatorerna. :X
iofs är det inte ens lönt att glappa till med en ranta om att den och den ska sluta glappa etc....

thats it for now.. 😐

EDIT: fel och skaffa en sån där "anmälnings" knapp som finns på swec. grymt mycke lättare att rapportera saker och ting ^^

RobinR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 738
556295
February 29, 2004 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=denstore][quote=Jiggly]Jag föredrar nog hellre kvalitet framför kvantitet så min tid på NH går nog sakta men säkert mot sitt slut.. tyvärr. 🙁

Det var tråkigt att höra. Jag tror att alla egentligen vill ha bra kvalite på inläggen. Det finns ju ingen anledning att sträva efter något annat. Men frågan är väl kanske hur man definierar kvalitet. Jag anser enligt gammal rysk modell, att kvantitet är en kvalitet i sig själv.
Humor och upptåg är också något man skulle kunna se som en kvalite.
Jag anser att det ger en bra stämning, och utan det, så blir det sanslöst tråkigt att läsa.

Håller med denstore till fullo här.

Tråkigt om du lämnar oss. cry

rru55318 wrote: [quote=PaiN][quote=Mathias]Datorintresset går ju längre och längre ner i åldrarna. Jag brukar höra mina grannar snacka datorer, som båda är runt 10 år. Det går ju inte att hålla småglinen borta från NH, så det är väl bara att acceptera.

Sant, men man kan få pli på dem eller låta dem leka någon annanstans (inte skriva massa onödiga inlägg här). 🙂

Men dem som är 12 år(som jag) och läser detta, hur tror du dem tar det? bara för att ett 12 årigt barn skriver ett skit inlägg gör ju inte alla det!

Du måste nog vara bland den yngsta på forumet, men verkar iaf vara tillräckligt mogen för att inte skriva massa skit inlägg osv. wink

Tack!
En som förstår vad jag menar!

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
556314
February 29, 2004 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Får förmodligen massa skit på mig efter detta inlägget, men jag säger bara vad jag tycker. Jag gillar absolut verkligen personerna och användarna här på NH (de flesta 🙄 ), men det känns ändå för.. omoget på nåt sätt, för oseriöst.

Istället har jag börjat emigrera mer och mer till Sweclockers forum, där är folk verkligen seriösa, och kan skämta till när det verkligen passar, inte förrän då. Känns som ett mer "vuxet" forum för mig..

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
556330
February 29, 2004 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte var jag skrev att alla under 12 endast skriver skräpinlägg. Men större delen skräpinlägg skrivs av småbarn och äldre som beter sig som barn (hej Pim). Ni som är yngre (eller äldre) och sköter er och vet att ni gör det, behöver ju inte känna er träffade. 🙂

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
556489
February 29, 2004 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

GooGeL wrote: nu har inte jag läst igenom hela tråden.

men, det enda jag stör mig på är att vissa börjar chatta i trådarna som smälls upp i hårdvarudelen.
grymt störande...
hjälper inte det minsta den som har skapat tråden.

sen blev man hyffsat förvånad när man läste denna tråd sen hände samma sak igen.. för nån dag sen.
hur seriösa är era skribenter egentligen? anklagar folk för att sälja stöldgods?! är det inte lite förtal det där, eller vad det nu blir inom våra "fina" svenska lagar?!
trodde helt klart bättre om era crew medlemmar..!

håller också med att Köp & Sälj har spårat ut igen..
för mycke bullsh*t talk där med ibland ^^
[quote=XiRe`uNga]lite överpris ? ... 300 ?

sen är det knappast nån idé heller att ryta till i trådar eftersom då får man i pratiken en örfil av moderatorerna. :X
iofs är det inte ens lönt att glappa till med en ranta om att den och den ska sluta glappa etc....

thats it for now.. 😐

EDIT: fel och skaffa en sån där "anmälnings" knapp som finns på swec. grymt mycke lättare att rapportera saker och ting ^^

ColiC gjorde helt klart fel där. Och av vad jag fattade så fick han en örfil av en moderator oxå. Men jag tycker inte att facka gjorde nått fel. Man måste få ifrågasätta vart grejjerna kommer ifrån och varför han säljer dom eftersom det inte är lagligt att köpa stöldgods. Och när man säljer nya grejjer i kartong så finns det anledning att misstänka stöld. Och facka sa inte att dom var stulna utan han förklarade bara varför han frågade trådskaparen varför han sålde dom.

Jag har skrivit det förut i denna tråd men jag skriver det igen. Jag håller med GooGeL om att det är aldeles för mycket skit i köp&sälj.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
556546
February 29, 2004 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote:
EDIT: Okey kolla denna tråd
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=75979
det är ju sorgligt.
Jag röstar för flera moderatorer som håller koll på lite andra saker än allmänt!
Om jag för säga vad jag tror så tror jag att de flesta moderatorerna läser trådar ( för eventuell låsning osv ) som de tycker är intressanta.

Tack Callister. Det är just sådana grejer som ni ska rapportera.
Jag säger inte att ni ska leta efter felaktiga trådar, det gör vi moderatorer så gott vi kan. Däremot om ni ser sånt är det ju väldigt lätt att rapportera det till en moderator.

Tror inte vi behöver fler moderatorer, däremot kom Bearznail med en mycket bra grej, stödmoderator.

Sen kan jag bara prata för egen del, men jag går in i samtliga forumsdelar och checkar av.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
556562
February 29, 2004 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote:
Tror inte vi behöver fler moderatorer, däremot kom Bearznail med en mycket bra grej, stödmoderator.

De skulle ju kunna isf ha som de har på swec. en liten rapportera knapp eller nåt sånt

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
556705
February 29, 2004 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

coalan wrote:
De skulle ju kunna isf ha som de har på swec. en liten rapportera knapp eller nåt sånt

Ja, jag hoppas att det är på G. Har pratat med diverse ansvariga.
Men tills dess kan ni ju använda PM osv, det funkar smidigt det också 🙂

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
558063
March 1, 2004 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett sånt klockrent exempel att visa exakt vad jag menar hittade jag nu, relativt ny också för den delen, det är såna här typer jag vill att de:
1. Växer upp.
2. Hittar sig en annan plats att leka på.

Döm själva: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=76931

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
558842
March 2, 2004 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här var nog den vettigaste tråden på länge, tror jag...

Jiggly wrote: Döm själva: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=76931

Ja, du... Vad ska man säga...

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
561281
March 5, 2004 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Istället har jag börjat emigrera mer och mer till Sweclockers forum, där är folk verkligen seriösa, och kan skämta till när det verkligen passar, inte förrän då. Känns som ett mer "vuxet" forum för mig..

Där tycker jag att du har fel jag var på swec en vecka när NH var nere jag vet inte varför men jag tyckte det var det barnsligaste hårdvaruforumet som jag varit på som om dem samarbetade med lunarstorm eller något. 🙄

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 507
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL