October 28, 2002
http://www.xn--hrdvara-exa.nu/.....9c124ea15d
Kolla http://www.hårdvara.nu 's forum. Dom har en del där man kan "recensera" användare som sålt saker.
Ett sådant forum, som sköts ungefär som ni sköter nyheter hade ju varit bra..
t ex "Colic; Han skickade två veckor senare än vad som utlovats, fick dock en extra bla bla som ursäkt, allt gick bra annars, rekommenderar" osv.
Det gynnar ju både köpare och (seriösa) säljare med "rent mjöl i påsen", och sådanna säljare är väl vad ni vill se på NH ? Det gynnar ju knappast oseriösa, men det är väl bara bra.. ?
September 18, 2002
June 17, 2001
Detta har både fördelar och nackdelar. Låt säga att en kille med mycket höga rekomendationer blåser en kille som har 2 inlägg i forumet? Vem skulle ni då tro på? Ser ni problemet? Det går aldrig att rikigt styra upp en sådan sak. Inte mer än att ni ber om att få träffa dennna personen, eller ber personen komma till er.
Eller att ni bara köper saker av oss i Crew 😉
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 28, 2002
Om han då fått så höga rekommendationer så borde han inte vara en kille som blåser andra. Om han nu inte satt det i system, vilket jag tvekar till att någon orkar göra. Bedömningen blir väl upp till läsarna..
Sedan är det väl inte så många med 1 lr 2 inlägg som köper och säljer saker, utan främst folk som ofta är på NH, och det borde väl endå vara för dom som tjänsten ska vara tillför och gynna i första hand.. ?
February 4, 2003
Hauk wrote: Om han då fått så höga rekommendationer så borde han inte vara en kille som blåser andra. Om han nu inte satt det i system, vilket jag tvekar till att någon orkar göra. Bedömningen blir väl upp till läsarna..
Sedan är det väl inte så många med 1 lr 2 inlägg som köper och säljer saker, utan främst folk som ofta är på NH, och det borde väl endå vara för dom som tjänsten ska vara tillför och gynna i första hand.. ?
Roligt att du uppskatar vårt initiativ.
Synd bara att vårt forum inte är tillräckligt stort.
Svårt för oss som liten sida att få omlopp på en sådan idé,
eftersom det inte går att skriva om "en användare" utan
annonser =)
Jag anser precis som du, att man får ta ställning till om källan
är seriös.
Om de skriver
"han blåste mig" så skulle inte jag ta det seriöst.
men lite mer "ingående" så är det ju självklart man kan tänka.
speciellt om flera stycken skriver om denna.... så får man
en helhets bild.. sedan kan givetviss "den som får en post
om sig", svara på "anmälan".
/david
December 18, 2002
Hauk wrote: [quote=GooGeL]spelaroll om en kille har väldigt mycke "creds"
han kan lika väl ändå blåsa en 😉
Ja men sannolikheten för det minskar ju drastiskt.
vf tänker du med..
Med min hjärna... från år 1985!.. 8)
jag tycker inte att risken minskas bara för att han har MYCKE CREDS...
att han är en bra säljare etc..!
Alex aka NH|WiggeR wrote: Detta har både fördelar och nackdelar. Låt säga att en kille med mycket höga rekomendationer blåser en kille som har 2 inlägg i forumet? Vem skulle ni då tro på? Ser ni problemet? Det går aldrig att rikigt styra upp en sådan sak. Inte mer än att ni ber om att få träffa dennna personen, eller ber personen komma till er.
Ett mycket bra exempel !
October 28, 2002
Klart det gör. Om Wigger, Colic, öwall och Callister går i god för att Hauk är jätte snabb på att skicka grejjer, att dom är i toppskick, och att allt funkar underbart, så skulle inte jag vara särskilt nervös för att Hauk skulle blåsa mig. Kan väl hända, men det har ju funkat bra för 4st, så varför skulle det inte göra det denna gång`?
September 17, 2001
Alex aka NH|WiggeR wrote: Detta har både fördelar och nackdelar. Låt säga att en kille med mycket höga rekomendationer blåser en kille som har 2 inlägg i forumet? Vem skulle ni då tro på? Ser ni problemet? Det går aldrig att rikigt styra upp en sådan sak.
Går aldrig styra upp en sådan sak? Jo, själv klart! Ganska simpelt trots allt. Ni i crew:n måste godkänna honom/henne till att göra rekommendationer, eller så kan man ju scripta så att efter x antal inlägg och x antal månader får användaren göra affärer via NH.se OCH rekommendera. "Går aldrig styr upp". Näe..?
Fullkomligt strålande idé! kan ju finnas en mall över hur rekommendationen ser ut, ex:
"Produkt: Mobiltelefon
Skick: Precis som jag förväntade mig, och som säljaren sade.
Innehåll: Mobiltelefon, laddare, kartong, garanti, extra skal.
Notis:
Han skickade mobiltelefonen mot postförskott redan samma dag jag lade det vinnande budet. Mottag mobben dagen därpå. Ruskigt snabb. Allt välpaketerat."
June 20, 2002
Alex aka NH|WiggeR wrote: Detta har både fördelar och nackdelar. Låt säga att en kille med mycket höga rekomendationer blåser en kille som har 2 inlägg i forumet? Vem skulle ni då tro på? Ser ni problemet? Det går aldrig att rikigt styra upp en sådan sak. Inte mer än att ni ber om att få träffa dennna personen, eller ber personen komma till er.
killen har ju trots allt genomfört många lyckade affärer för att nå upp till denna status och det är ganska osannolikt att han helt plötsligt skulle blåsa någon...
Har handlat en del grejer på Tradera där de har ett liknande system... Tycker att det verkar funka mycket bra...
1 Guest(s)