Några frågor till Admin|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Några frågor till Admin
Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 18, 2003 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har några löjligt enkla frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på!

1. Några har varningar under avataren, vad ska man göra eller rättare sagt vad ska man inte göra för att få dem?

2. Hur infogar man någon annans inlägg i sitt eget inlägg om man vill svara den personen i ett forum? Hittar ingen knapp och så har jag glömt bort sen sist...

3. Jag skulle vilja ha hjälp/diskutera vissa program tex. SoundForge i vilket forum hör det hemma? I "mjukvaru & programforumet" finns ingen annan som skrivit något om det programmet.

4. Jag har kanske inte helt & fullt koll på vad som är olagligt kontra moraliskt fel, så om jag råkar skriva något i forumet som man inte får (tex. diskussionen om warez) blir jag bannad direkt då?

På tex. http://www.psxcare.com diskuterar de hur man chippar Xboxar eller hur man med hjälp av en bugg i Phantasy Star Online kan ladda in egen kod och exekvera, så att man kan föra över och exekvera spel eller hemmagjorda program från sin PC:s hårddisk till minnet i sin GameCube via nätverkskabel.

Är sådant lagligt?

Tacksam för svar! 🙄

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
486939
December 18, 2003 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

2. Tryck på quote bredvid den du vill citera.

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
487000
December 18, 2003 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Jag har några löjligt enkla frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på!

1. Några har varningar under avataren, vad ska man göra eller rättare sagt vad ska man inte göra för att få dem?

2. Hur infogar man någon annans inlägg i sitt eget inlägg om man vill svara den personen i ett forum? Hittar ingen knapp och så har jag glömt bort sen sist...

3. Jag skulle vilja ha hjälp/diskutera vissa program tex. SoundForge i vilket forum hör det hemma? I "mjukvaru & programforumet" finns ingen annan som skrivit något om det programmet.

4. Jag har kanske inte helt & fullt koll på vad som är olagligt kontra moraliskt fel, så om jag råkar skriva något i forumet som man inte får (tex. diskussionen om warez) blir jag bannad direkt då?

På tex. http://www.psxcare.com diskuterar de hur man chippar Xboxar eller hur man med hjälp av en bugg i Phantasy Star Online kan ladda in egen kod och exekvera, så att man kan föra över och exekvera spel eller hemmagjorda program från sin PC:s hårddisk till minnet i sin GameCube via nätverkskabel.

Är sådant lagligt?

Tacksam för svar! 🙄

1;

Du ska uppföra dig trevligt, vårdat språk, inte skriva en massa påhopp, Inte prata om Warez eller andra olagliga saker.

2;

Du tar Qouteknappen.

3;

Ja i Mjukvaru & programforumet.

4;

Om hur man chippar en X-Box är inte lagligt,,, men vet inte om man får prata om det i forumet. Det får andra svara på.

Tack för mig.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
487020
December 18, 2003 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

1. Om man inte följer våra regler vi har på forumet så kan man få en varning, ifall det är någon mindre regel som bryts så sätter vi ingen varning ifall användaren inte gör om det.

2. Som sagt, tryck på quote.

3. Ja, det hör hemma i mjukvaru och programforumet, ifall ingen annan har diskuterat det programmet så är det väl kanske du som får börja göra det. 😉

4. Det beror helt på. Har du skött dig bra innan så kommer du lindrigare undan än en som vi tycker inte skött sig riktigt lika bra.

Chippning av spelkonsoller är tillåtet, så länge all piratkopiering lämnas utanför. Alltså, chippning i syfte för att spela importerade spel är tillåtet.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
487041
December 18, 2003 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för svar! Lås tråden om ni vill.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
487151
December 18, 2003 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: Om hur man chippar en X-Box är inte lagligt,,, men vet inte om man får prata om det i forumet. Det får andra svara på.

Fel har jag för mig, om inte lagen ändrats nyligen så är det fortfarande inte olagligt med modchip varken i Finland eller Sverige. I USA är det dock.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
487154
December 18, 2003 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: hur man med hjälp av en bugg i Phantasy Star Online kan ladda in egen kod och exekvera, så att man kan föra över och exekvera spel eller hemmagjorda program från sin PC:s hårddisk till minnet i sin GameCube via nätverkskabel.

Är sådant lagligt?

program får du nog prata om men inte spel då det klassas som olagligt har jag för mig

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
487181
December 18, 2003 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Jag har några löjligt enkla frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på!

Är sådant lagligt?

Tacksam för svar! 🙄

Jag har bara en sak att säga. Välkommen tillbaka!!!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
487190
December 18, 2003 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=DraGoN]Om hur man chippar en X-Box är inte lagligt,,, men vet inte om man får prata om det i forumet. Det får andra svara på.

Fel har jag för mig, om inte lagen ändrats nyligen så är det fortfarande inte olagligt med modchip varken i Finland eller Sverige. I USA är det dock.

Okey,, Var inte säker där.

fel av mig.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
487196
December 18, 2003 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Alex aka NH|WiggeR wrote:

Jag har bara en sak att säga. Välkommen tillbaka!!!

Tack! Minns mina tabbar som jag inte kommer att upprepa.. tex. den som skapade jordens största tråd.. ehh.. *minns*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 404
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL