Det är en hel del smågrejer som vi kommer ändra tills själva lanseringen. För att nämna några kan jag t.ex. ta upp det här med klistrade nyheter. Vi har snackat lite om en "stämpel" eller liknande på dessa nyheter så det är något vi tittar på redan.
Även texten "senaste recensioner" är lite osäker eftersom det också finns guider och artiklar under denna meny.
Det finns mycket sånna här smågrejer som vi pillar med.
Angående loggan så har det varit delade meningar om den från start men vad jag märkt är att de flesta lär sig att tycka om den om man får uttrycka sig så. 🙂
Vårt mål har varit att skapa ett mer stilrent och seriöst utseende och det tycker vi att vi lyckats bra med.
Sen har vi en hel del småfunktioner som vi jobbar med för den nya designen och där finns nog lite grejer som kan uppskattas av många.
Men mer säger jag inte om det, för då blir det bara ett jäkla liv tills de dyker upp. 😛
Tekniknörd som gillar att träna.
Dehman wrote: Nice design. Påminner lite om NG tycker jag.
Jo det stämmer bra det. 🙂
Vi tycker att NGs design är väldigt bra faktiskt och det är samma designer som arbetat fram grunderna för NG och NHs designer varav det finns klara likheter.
Men det är också lite med vilje då sajterna ingår i ett och samma nätverk.
March 10, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Dehman]Nice design. Påminner lite om NG tycker jag.
Vi tycker att NGs design är väldigt bra faktiskt och det är samma designer som arbetat fram grunderna för NG och NHs designer varav det finns klara likheter.
Men tycker ni kan göra en snyggare logga. 😉
Sen har jag en fråga som inte gäller detta direkt. Men varför har CPU:n en tomteluva? Julen var över för tre månader sedan. 😉
Dehman wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=Dehman]Nice design. Påminner lite om NG tycker jag.
Men tycker ni kan göra en snyggare logga. 😉
Sen har jag en fråga som inte gäller detta direkt. Men varför har CPU:n en tomteluva? Julen var över för tre månader sedan. 😉
Smaken är som baken.. delad..
Smaken är som Göran Perssons bak.. bred..
Ja välj du men det finns inget som alla gillar tyvärr. 🙂
Vi har gått på följande kriterier för loggan.
-Stilren
-Enkel men ändå intressant
-Ska innehålla vårt namn eller våra signaturer
-Enkel att använda i tryck
-Inte påverkas så mycket av tiden, tidlös design
-Synas tydligt i den övriga designen (något som visade sig svårt med den stora bannern till höger)
Resultatet är lite mer av ett varumärkes logotyp kanske men jag personligen är nöjd i alla fall. Speciellt eftersom vi mekat med olika logotyper det senaste halvåret utan att bli nöjda... inte någon gång har alla i redaktionen varit överrens men nu känns det ändå som vi fått till det rätt bra enligt våra kriterier.
DraGoN wrote: Jo det är ju sant att den ska vara stilren & allt det där.. då är den snygg kan jag hålla med om. kanske göra någon skugga bakom den på något sätt.
Det är ju skugga både bakom själa logotypen och texten "NordicHardware" 🙂
July 3, 2003
JonaS wrote: [quote=Zyrus]kan ni inte ta ett skärmskott så vi får se hur den ser ut just nu!?
Vi har diskuterat lite och kommit fram till att en skärmdump på förstasidan är kanske lämpligt att släppa. Det saknas ett par saker och det är mycket fina funktioner och sånt som inte går att visa på en bild. Men håll tillgodo, den är på gång 🙂
https://www.nordichardware.se/nh.jpg
Nja, okej, den duger 😛
August 11, 2002
JonaS wrote: [quote=Zyrus]kan ni inte ta ett skärmskott så vi får se hur den ser ut just nu!?
Vi har diskuterat lite och kommit fram till att en skärmdump på förstasidan är kanske lämpligt att släppa. Det saknas ett par saker och det är mycket fina funktioner och sånt som inte går att visa på en bild. Men håll tillgodo, den är på gång 🙂
fyfan, man kommer få ont i högerarmen 😉
March 14, 2001
coalan wrote: [quote=JonaS][quote=Zyrus]kan ni inte ta ett skärmskott så vi får se hur den ser ut just nu!?
fyfan, man kommer få ont i högerarmen 😉
heh.. så fin var den inte :bgrin:
GooGeL wrote: ja gillar inte det där cs.nu temat... eller vad det är för tema :/
well well
CS.nu tema? 🙂
Menar du designupplägget eller?
Alltså vart man hittar de olika grejerna i designen osv. Jag tror faktiskt det är en relativt välbeprövad grunddesign faktiskt. Navigationsmeny till vänster, lite olika länkar för forum och nyheter (kommer läggas till) på höger osv.
Vi kan tyvärr inte skryta med att ha en banbrytande design men jag tror den är relativt lättanvänd vilket är en mycket viktig del.
1 Guest(s)