June 19, 2002
Tjenare, tänkte kolla om några har några speciella requests på vad ni vill se guider på i fortsättningen?
MVH Eran modguru
9:13 restate my asumtions
1: mathematics is the language of nature
2: everything around us can be represented and understood through numbers
3: if you graph the numbers of any system, patterns emerge
[ Detta Inlägg ändrades av: [NH]Noddan den 2002-07-03 22:15 ]
October 10, 2001
Vad sägs om att göra en motorstyrning för att öppna sidan på datorlådan? Ännu bättre om man dessutom kan styra den direkt från operativet också. En helt onödig mod kanske men rätt så "coolt" om det går att fixa med enkla medel 😀
ASUS TUV4X. Biosversion 1004.005 beta.
SUMA G-Force 2 Pro SE @ 253-466MHz.
TwinMos PC166 256meg.(CAS 2-2-2).
Win 98 Lite
[ Detta Inlägg ändrades av: BURKEN den 2002-07-06 01:03 ]
June 19, 2002
On 2002-07-06 01:03, BURKEN wrote:
Vad sägs om att göra en motorstyrning för att öppna sidan på datorlådan? Ännu bättre om man dessutom kan styra den direkt från operativet också. En helt onödig mod kanske men rätt så "coolt" om det går att fixa med enkla medel 😀
Jag satt och tänkte på det igår faktiskt 😀 men det kommer att behövas för kraftiga motorer/magneter för det tyvär..
October 10, 2001
Jag satt och tänkte på det igår faktiskt 😀 men det kommer att behövas för kraftiga motorer/magneter för det tyvär..
Jo det är väl risk för det, men det borde funka med någon typ av stegmotor tycker jag. Modden skulle onekligen vara uppseendeväckande, hoppas du har tid och möjlighet att göra den 😀
October 10, 2001
NODDAN!! Vad sägs om att plocka ut dom "vitala delarna" ur en gamal kyl eller frys och bygga om detta till en alldeles egen "vapochill"? Om den är helt tom på gas (freon) så ska det ju inte vara någon sak att själv göra om anläggningen för att passa som processorkylning. När allt är klart så fyller man på gas i systemet och kör igång det. Det finns ju firmor som fyller på system för bilar och dylikt så det ska ju inte vara omöjligt att fylla ett tätslutande hemmabygge tycker jag. Ska testa att bygga ett själv iaf så ser vi om det funkar :bgrin: Billigt och effektivt om det lyckas, dessutom så är det hästlängder före vattenkylning vad gäller verkningsgrad på kylningen. En "lagom" svår mod eller?
Så fort jag får tid så ska jag köra igång med bygget, men det är fullt upp när man har fru och barn så lite tid kan det nog ta. OM denna mod funkar så ska jag naturligtvis göra en utförlig beskrivning av det hela :bok: , det ska ju dessutom vara ett budgetprojekt så vi får se om jag lyckas 🙂 Har fått en fungerande frys av min snälle fader, så än så länge är projektet inom ramen för "lågbudget" iaf :bgrin:
October 10, 2001
BURKEN wrote: NODDAN!! Vad sägs om att plocka ut dom "vitala delarna" ur en gamal kyl eller frys och bygga om detta till en alldeles egen "vapochill"? Om den är helt tom på gas (freon) så ska det ju inte vara någon sak att själv göra om anläggningen för att passa som processorkylning. När allt är klart så fyller man på gas i systemet och kör igång det. Det finns ju firmor som fyller på system för bilar och dylikt så det ska ju inte vara omöjligt att fylla ett tätslutande hemmabygge tycker jag. Ska testa att bygga ett själv iaf så ser vi om det funkar :bgrin: Billigt och effektivt om det lyckas, dessutom så är det hästlängder före vattenkylning vad gäller verkningsgrad på kylningen. En "lagom" svår mod eller?
Så fort jag får tid så ska jag köra igång med bygget, men det är fullt upp när man har fru och barn så lite tid kan det nog ta. OM denna mod funkar så ska jag naturligtvis göra en utförlig beskrivning av det hela :bok: , det ska ju dessutom vara ett budgetprojekt så vi får se om jag lyckas 🙂 Har fått en fungerande frys av min snälle fader, så än så länge är projektet inom ramen för "lågbudget" iaf :bgrin:
Detta är krångligt som attans men framsteg görs :bgrin: Någon som har några länkar till bra faktasidor vad gäller en frys uppbyggnad och funktioner, kan vara bra att få mera "kött på benen" 😀 OM detta bygge lyckas så blir det garanterat en FET guide, så håll tummarna!! :bgrin:
1 Guest(s)