March 19, 2003
Är det bara jag eller har fjärilarna i magen försvunnit på NH?
[Image Can Not Be Found]
Diverse strul fram och tillbaka, ingen direkt koll från de som styr och ställer?
Hobby projekt som funkar lite som de själv vill? Fast NH är biz.
Missförstå mig inte, jag gillar NH och jag fastnade här pga köp&sälj delen.
Och sedan starten så har jag spammat ner en del.
Mad max i forums världen?
Kanske bara talar för mig själv? Men känns inte alls som samma ställe som för några år sen.
BarateaU wrote: Är det bara jag eller har fjärilarna i magen försvunnit på NH?
[Image Can Not Be Found]
Diverse strul fram och tillbaka, ingen direkt koll från de som styr och ställer?
Hobby projekt som funkar lite som de själv vill? Fast NH är biz.Missförstå mig inte, jag gillar NH och jag fastnade här pga köp&sälj delen.
Och sedan starten så har jag spammat ner en del.Mad max i forums världen?
Kanske bara talar för mig själv? Men känns inte alls som samma ställe som för några år sen.
Nej, du är inte ensam om att ha noterat detta.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 28, 2004
Jodå. Råder lite anarki på NH's forum nu för tiden. Jag skriver inte så ofta, men jag läser en del och jag har märkt det.
Var en gammal veteran på Sweclockers, men det blev olidligt att sitta där efter att alla Fragbitare kom dit. Snittåldern ligger nog väldigt mycket lägre där, än här.
Hur som helst så håller forumen en hyffsat bra balans mellan fjanterier, seriösa diskussioner och allt annat mellan himmel och jord.
January 12, 2007
Jag kan bara hålla med allt som sagts..
Visserligen är jag 17 år till skillnad från ni veteraner som har lite mer år på nacken...
men jag har försökt vara så seriös som jag kan och jag måste säga att ni har varit väldigt bra på att svara på prolem och andra frågor..
men nu på sista tiden har jag också märkt att NH har sackat efter både i forumet och på Nyhetsfronten..
Mycket tråkigt att se då jag har följt NH ett tag nu 🙂
March 14, 2001
Mean Machine wrote: För att komma med ett halvdiplomatiskt uttalande: det kommer bli bättre. Jag är förvisso inte speciellt insatt i det hela, men det jobbas på att NH ska förbättras.
Undrar hur många gånger jag läst liknande kommentarer de senaste åren, och vad har hänt?
Konstigt är det också att ingen mer i "lednignen" som är mer insatt kommenterat något.
Tycker det har varit mycket allmänt strul med seg sida, som visserligen är bättre nu, och annat som ska fixas som det dock aldrig verkar hända något med. Säkerligen därför hela NH känns dött, många söker sig troligen till andra ställen, eller är allmänt mindre aktiv här. Synd för jag gillar detta foum, nog för att det lutar med åt gillade nu förtiden.
November 8, 2003
Jag kunde inte så mycket om datorer när jag registrerade mig här, men mestadels tack vare forumet så vågar jag nu påstå att jag kan väldigt mycket.
Det jag tycker har gått ner sig är forumet. Det är väldigt dåligt med aktivitet i de flesta forumdelar utom allmänt och K&S, vilket är väldigt synd. Det samma gäller nyhetskommentarer, om man jämför samma nyhet på SC och NH så blir det alltid några, oftast många kommentarer på SC men här är det oftast helt dött.
Vart har alla tagit vägen??? Bör ju finnas massor av frågvisa människor, precis som jag själv var när jag började här. Då var jag här för forumet, och på SC för nyheter men nu använder jag NH nästan uteslutande för K&S...
arion wrote: Jag kunde inte så mycket om datorer när jag registrerade mig här, men mestadels tack vare forumet så vågar jag nu påstå att jag kan väldigt mycket.
Det jag tycker har gått ner sig är forumet. Det är väldigt dåligt med aktivitet i de flesta forumdelar utom allmänt och K&S, vilket är väldigt synd. Det samma gäller nyhetskommentarer, om man jämför samma nyhet på SC och NH så blir det alltid några, oftast många kommentarer på SC men här är det oftast helt dött.
Vart har alla tagit vägen??? Bör ju finnas massor av frågvisa människor, precis som jag själv var när jag började här. Då var jag här för forumet, och på SC för nyheter men nu använder jag NH nästan uteslutande för K&S...
Kan instämma med dej delvis, men någon önskan om att det skall bli lika "livligt" som på SC har jag då definitivt inte. Många, för att inte säga större delen av inläggen på SC tycker jag mest bara är icke relevant dravel.
I många debatter där vet man på förhand vilka som kommer att kommentera och i det närmsta vad dom kommer att skriva. Fanboyismen frodas rejält där, gud nåde den som klagar på mitt favoritmärke, hur/varför dessa individer får hållas begriper inte jag.
Största tabben som görs i diverse forum vad jag erfar är väl detta elände med att det skall tillrättavisas i tid och otid, typ fel forumdel, Google FFS, sök i forumet - Tråd låst... Jaa, vilken noob vill fråga något mer efter sådanna svar/inlägg vid första inlägget?
Kan väl tilläggas att de flesta forumen jag besöker för övrigt har en sökfunktion som suger hårt och är till glädje enbart för byråkrater i bästa fall..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2003
En av problemen vi har med NH och känslan av att det gått ner sig, är som jag ser det beroende på de
strul vi haft med sidan. Samt att vi som sköter NH inte har 100% tid, vi har studier, arbete och familjeliv att ta hand om många ggr.
Kan som Mini också säga att det kommer bli bättre, vi har en tid haft en del strul bakom kulisserna som inte har märkts utåt.
Men vi har inte kört på grund ännu, vi har bara haft bottenkänning.
Med en enig styrelse så har vi nu styrt skutan mot öppet hav igen, istället för att segla precis invid stranden.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 27, 2002
Tyvärr måste jag säga "Det Var Bättre Förr".
Tycker att NH-forumet har blivit lite mindre aktivt. Uppfattar det som många äldre slutat och nya har inte kommit till.
Förut hade ni även Undac som recenserade 50 grafikort per år! Nu tycker jag det är lite tunt med tester.
Var och kollade lite på era systersidor Nordicgamers.se och på cs.nu båda de sidorna är ju helt döda. CS.nu har ju till och med sin julhälsning kvar från förra året.
February 12, 2003
4fun wrote: Förut hade ni även Undac som recenserade 50 grafikort per år! Nu tycker jag det är lite tunt med tester.
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag inte hinner med mer än 20-25 kort per år. 😛
Lanseras inte så mycket kort som är värda att titta på att det behövs 50 recensioner per år heller, iofs.
December 6, 2006
Det har inte slått er att det har i stort sett varit de s.k "sommarmånaderna" sedan Maj och folk blir mindre aktiva under dessa månader p.g.a sommar, sol, sommarlov o.s.v ?
Jag kikar bara in då och då t.ex då jag varit fullt upptagen med nytt jobb, lägenhet o.s.v sedan maj..
Tror nog det blir mer aktivitet på forumet längre fram i höst / vinter =)
2 Guest(s)