November 29, 2001
Linuz wrote: [quote=UndaC]utan världsexklusiva recensioner
kan man få nåt exempel på detta? ta det inte uppkäftigt, jag är bara nyfiken
kolal på vår första sida
vi är först i världen med att recensera Audigy 2 Platinum eX
det är knappast en "liten" produkt det
vi var först med att recensera HIS Radeon 9700 Pro
vi har varit först i Sverige med x antal produkter osv.
January 11, 2001
UndaC wrote: [quote=devo667]jag kan hålla med om att popuppen är irriterande, mer principiellt då en sida som nordic borde föregå med gott exempel. Personligen tycker jag att sidans trovärdighet sjunker enormt, och hade jag varit ny här hade jag nog tänkt efter både en och två gånger innan jag registrerade uppgifter. Den typen av tillåten marknadsföring ligger i samma liga som spam och dyl. Självklart ska den kompetenta personalen ha så bra betalt som möjligt, tråkigt om det tydligen måste ske på bekostnad av trovärdighet.
vad har en popup med trovärdighet att göra
själv hoppas jag på att trovärdigheten kommer från vår tekniska kompetens, inte från något ytligt som en popup
Först och främst har väääldigt få seriösa sidor reklampopups, det är mest porrsiter och liknande som verkar gilla sånt.
Trovärdigheten här är verkligen inte hög när det titt som tätt figurerar "lånade" nyheter utan hänvisning till originalet och liknande.
Tråkigt när reklamen tar upp större delen av förstasidan men men är det så man vill ha det så är det upp till en själv..
Förstår ju varför annonserna finns, och när man får betalt för klick kan det ju vara bra med stora anonnser...
July 13, 2002
UndaC wrote: [quote=Linuz][quote=UndaC]utan världsexklusiva recensioner
kan man få nåt exempel på detta? ta det inte uppkäftigt, jag är bara nyfiken
kolal på vår första sida
vi är först i världen med att recensera Audigy 2 Platinum eX
det är knappast en "liten" produkt det
vi var först med att recensera HIS Radeon 9700 Pro
vi har varit först i Sverige med x antal produkter osv.
Roght on!!! Undac give em hell =)
Sluta bitcha, NH äger!!! Vem fan bryr sig om lite reklam här och där!!! Den lilla remsan längst upp tycekr jag för det första bara förskönar en mkt snygg sida!!!
Keep it up NH, självklart ska ni tjäna pengar på reklam annars vore ni ju dumma 8)
August 25, 2001
The wrote: Ang betalt
Jag vet en större (och bättre) svensk hårdvarusida, utan reklampopups, med mindre reklam, bättre forum och högre standard på recensionerna utan att någon får betalt... Kan det vara arbetsklimatet som är skillnaden månne?
äntligen. PMa mig om adressen till denna är du soet
November 21, 2001
Linuz wrote: [quote=The]Ang betalt
Jag vet en större (och bättre) svensk hårdvarusida, utan reklampopups, med mindre reklam, bättre forum och högre standard på recensionerna utan att någon får betalt... Kan det vara arbetsklimatet som är skillnaden månne?
äntligen. PMa mig om adressen till denna är du soet
Är väl ingen hemlighet vad the pratar om kanske.
January 11, 2001
UndaC wrote: [quote=The]Trovärdigheten här är verkligen inte hög när det titt som tätt figurerar "lånade" nyheter utan hänvisning till originalet och liknande.
Visa mig en nyhet där vi inte har en källa?
Eftersom andra sidor inte blir glada när ni snor nyheterna så komer det dit en quote efter vissa påtryckningar.....
Men att ni ska måsta lägga ner fulla arbetsdagar för att hinna med och därför måste få betalt?
VAD gör ni? eller är ni inneffektiva?
**** drivs på ideell basis och vi har inga problem att hinna med forum eller testande.
Fast då har vi ju roligt tillsammans, istället för den missämja som verkar vila @ crew Nh
January 30, 2002
The wrote: [quote=UndaC][quote=The]Trovärdigheten här är verkligen inte hög när det titt som tätt figurerar "lånade" nyheter utan hänvisning till originalet och liknande.
Visa mig en nyhet där vi inte har en källa?
Eftersom andra sidor inte blir glada när ni snor nyheterna så komer det dit en quote efter vissa påtryckningar.....
Men att ni ska måsta lägga ner fulla arbetsdagar för att hinna med och därför måste få betalt?
Swec drivs på ideell basis och vi har inga problem att hinna med forum eller testande.
Fast då har vi ju roligt tillsammans, istället för den missämja som verkar vila @ crew Nh
Löjligt att bråka som ni gör... Trivs utmärkt här på NH till skillnad mot Sweclockers (gillar inte stämningen där!).
Men jag drar inte över till sweclockers o gnäller för det...
Ang. reklamen så är det knappast något att bry sig om eller har ni koncentrations svårigheter? Dräller ju av reklam över hela Internet så...
November 29, 2001
The wrote:
Eftersom andra sidor inte blir glada när ni snor nyheterna så kom det dit en quote efter vissa påtryckningar.....Men att ni ska måsta lägga ner fulla arbetsdagar för att hinna med och därför måste få betalt.
Sweclockers drivs på ideell basis och vi har inga problem att hinna med forum eller testande.
du har nog missförstått mig lite
jag menar "vill ha betalt" inte att vi får det 🙂
vi försöker ständigt jobba för att förbättra oss och desto längre vi kommer desto mer tidkrävande och desto högre krav ställs det på folks kompetens och därav så börjar det också bli aktuellt att ta detta längre än hobbyistnivå
i princip hela NH crew drivs på ideell basis också med några få undantag för de som är mest aktiva
men sen behövs det ju också pengar till utgifter
och så är ju NH organisationen lite större än andra svenska hårdvarusidor:
lägg ihop våra sju sidor så blir det en hel del jobb minst sagt
men missämja, var har du fått det intrycket, jag har iaf inte märkt av någon sådan, snarare bara att alla har kul tillsammans och att många av oss har samma typ av humor =)
vilken nyhet är det du syftar på, eller menar du att detta har hänt fler gånger?
bättre med klarspråk så vi vet vad du menar, dvs ett exempel (eller flera om du så önskar)
November 9, 2002
hmmmm...
nu blev d svårt!
att kolla på en helt underbar sida me asbra resencioner o heta nyheter me lite reklam på
att skaffa program som gör att ja inte ser reklamen
att inte använda internet, se på tv, läsa tidningar eller gå ut mer för att försäkra mig om att slippa all reklam
ja tror ja vet va ja väljer
nu e d upp till er andra o välja ni me
OBS. att klaga på dom som tvingas visa reklamen som ekonomiskt stöd fanns INTE bland alternativen
d e bara LÅGT
January 11, 2001
UndaC wrote: [quote=The] Eftersom andra sidor inte blir glada när ni snor nyheterna så kom det dit en quote efter vissa påtryckningar.....
Men att ni ska måsta lägga ner fulla arbetsdagar för att hinna med och därför måste få betalt.
Sweclockers drivs på ideell basis och vi har inga problem att hinna med forum eller testande.
du har nog missförstått mig lite
jag menar "vill ha betalt" inte att vi får det 🙂
vi försöker ständigt jobba för att förbättra oss och desto längre vi kommer desto mer tidkrävande och desto högre krav ställs det på folks kompetens och därav så börjar det också bli aktuellt att ta detta längre än hobbyistnivå
i princip hela NH crew drivs på ideell basis också med några få undantag för de som är mest aktiva
men sen behövs det ju också pengar till utgifter
och så är ju NH organisationen lite större än andra svenska hårdvarusidor:
lägg ihop våra sju sidor så blir det en hel del jobb minst sagt
men missämja, var har du fått det intrycket, jag har iaf inte märkt av någon sådan, snarare bara att alla har kul tillsammans och att många av oss har samma typ av humor =)
vilken nyhet är det du syftar på, eller menar du att detta har hänt fler gånger?
bättre med klarspråk så vi vet vad du menar, dvs ett exempel (eller flera om du så önskar)
tja.. jag har ju aldrig varit medarbetare själv, men känner några som varit det och dom har inte varit altför glada över stämningen i crewet, men det är väl de som har missuppfattat det....
2 gånger som jag vet om har det förekommit "lån" av nyheter.
Men men vi lägger ner diskussionen för den kommer inte att leda någonstans bara till pajkastning, vilket inte är något mål jag har.
November 29, 2001
The wrote: Men men vi lägger ner diskussionen för den kommer inte att leda någonstans bara till pajkastning, vilket inte är något mål jag har.
Ok jag ska inte vara tjatig, och jag håller med dig om att pajkastning är onödigt, men du kanske har lust att skicka ett mail eller ett PM till mig med de två nyheterna i fråga om du nu inte vill nämna dem i forumet?
November 12, 2001
Tycker det varit intressant att följa denna tråd eftersom de åsikter som förtjänas att tas på allvar uppenbarligen gör det, så en eloge till NH för det. Jag tycker däremot inte att frågan kring poppups ska stanna vid att man ska tvingas använda något program såsom norton eller dyl. Nh är en sida som förtjänar bra uppmärksamhet och intresserade deltagare i forumen, i min värld så motverkar en allt för aggressiv marknadsföring av företag såsom veckorevyn detta syfte. Däremot tycker jag bara att det är praktiskt med reklam från företag som på något sätt ligger i linje med NH´s egentliga innehåll och målgrupp. Slutligen tror jag att både NH, dess läsare/deltagare samt annonsörer gynnas av en sådan gallring.
1 Guest(s)