NH goes lunarstorm?|Page 3|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NH goes lunarstorm?
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
sp_UserOfflineSmall Offline
276954
February 23, 2003 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

The wrote: Ang betalt

Jag vet en större (och bättre) svensk hårdvarusida, utan reklampopups, med mindre reklam, bättre forum och högre standard på recensionerna utan att någon får betalt... Kan det vara arbetsklimatet som är skillnaden månne?

en bättre hårdvarusida får du nog leta efter... den enda jag vet som är större ( i Sverige) har förfallit på sista tiden och innehåller mestadels lösa rykten och halvhjärtade recensioner på lite halvtrista produkter...

jag förlåter NH för reklamen eftersom de som ensam svensk hårdvarusida kan leverera kvalité, och inte bara kvantitet som t.ex. swec...

dock tycker jag att ni ska fundera över pop-upens innehåll... ni kan väl inte serisöst tro att vi vill prenumerera på skvallerpress eller skaffa Securitas-abbonemang...

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
276969
February 23, 2003 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote:
dock tycker jag att ni ska fundera över pop-upens innehåll... ni kan väl inte serisöst tro att vi vill prenumerera på skvallerpress eller skaffa Securitas-abbonemang...

som sagt är det inte upp till mig, men jag ska ta upp det med the head honchos 🙂
angående hur många som skaffat prenumerationer på Amelia, Vecko Revyn osv. genom NH.... I think you'd be surprised 😀

Slartibartfast
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
276975
February 23, 2003 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste man beställa nåt för att ni skall få betalt, eller räcker det att man trycker på bannern då och då, men stänger fönstret då första sidan laddats?
Man vill ju inte nöta på musen i onödan wink

Linuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 453
276979
February 23, 2003 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

nu slutar jag prenumenera på den här gheii tråden

The
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
277010
February 23, 2003 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=The]Men men vi lägger ner diskussionen för den kommer inte att leda någonstans bara till pajkastning, vilket inte är något mål jag har.

Ok jag ska inte vara tjatig, och jag håller med dig om att pajkastning är onödigt, men du kanske har lust att skicka ett mail eller ett PM till mig med de två nyheterna i fråga om du nu inte vill nämna dem i forumet?

här har du en
https://www.nordichardware.com/nyheter/comments.php?id=4872&category=1

översatt RAKT av utan hänvisning... fast efter klagomål

Men nu släpper vi detta.

Anton Nilsson
Member
Medlem
277031
February 24, 2003 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

The wrote: översatt RAKT av utan hänvisning... fast efter klagomål

Ugh, ja det där va ju inge snyggt nä. :/

Å andra sidan var väl Henrik A ganska "grön" då han skrev den nyheten om jag inte misstar mig. (Vilket kanske ursäktar honom men inte NH i helhet.)
I vilket fall kanske man inte bör döma en sida pga en eller ens två enstaka nyheter som postats av en av våra nyhetspostare. Speciellt inte om vi rättar till vårt misstag.

Givetvis har vi riktlinjer som ska följas och om någon i vår crew på ett par tillfällen lyckas bryta dessa regler så får ju vi "kicka" den personen. Men förhoppningsvis kan man ju lösa det redan vid första misstaget om man pratar med och förtydligar reglerna för den personen.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
277095
February 24, 2003 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är märkligt. Om där är ett dåligt program på tv, då byter jag kanal.. Jag sitter inte och klagar på hur dåligt det är. Uppenbarligen finns det människor som tycker att programmet är bra om det fortsätts att sändas länge.. Bra för dem då.. bara jag slipper se det..
Får jag en länk till en sida, som jag tycker är dålig.. så sitter jag inte kvar och studerar denna... nej, jag stänger ner fönstret och hoppar snabbt vidare till något annat ställe.
Kritik är väl inte fel, om det är kritik som kan tänkas göra ett ställe, en sida, ett program bättre.. Men varför kritisera något som jag inte tittar på.. Nä, då jag kritiserar någon sida, då är det en sida som jag tycker om, och jag kommer bara med kritik om jag har en idé om hur det verkligen kan göras bättre. Att NH finansieras med reklam stör mig inte. Popupen stör mig inte då den automatiskt lägger sig i bakgrunden.. Och ja, jag vet att det även finns sätt att slippa den helt om man vill. Någonstans tycker jag nästan att ett sådan här sida kan kännas mer seriös då man ser att kända företag vill visa sitt namn i samband med sidan.
Fler Popups kan bli irreterande, men antar att Crewn tänker litegrann på att kombinera reklamen med det faktum att skulle det bli på tok för mycket så drar sig folk undan..
Skulle det dyka upp popups i mängder som inte går att stänga, som länkar en vidare till tre miljoner andra popups.... då kanske jag byter kanal.. då kanske jag stänger ner sidan och letar vidare på nätet..
Men sådana mängder är det ju inte. Och reklam är bättre än medlemsavgift.

Om någon vet nått bättre ställe än NH, bege er då dit..
Att sitta här och säga det är ju bara fånigt..
Tycker ni inte om stället.. stäng ner och snurra vidare.
Nu känns det som jag tappat tråden.. hmm.. måste jobba vidare också.
Sol.

Anton Nilsson
Member
Medlem
277138
February 24, 2003 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

Så, vi tog beslutet att sluta upp med vår pop up.
Tror att det är en bättre lösning för alla.

FarsanEdde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
277150
February 24, 2003 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

The wrote: Ang betalt

Jag vet en större (och bättre) svensk hårdvarusida, utan reklampopups, med mindre reklam, bättre forum och högre standard på recensionerna utan att någon får betalt... Kan det vara arbetsklimatet som är skillnaden månne?

Ge oss adressen då!

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
277401
February 24, 2003 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Men ni som tycker det är så störande med popups eller dylikt och bara klagar behöver ju inte vara på det här forumet, eller så skaffar ni ett anti popup's program helt enkelt, eller varför inte Opera eller Mozilla tex.?

:rollsmile:

boogey
Member
Medlem
277645
February 25, 2003 - 3:16 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=boogey] dock tycker jag att ni ska fundera över pop-upens innehåll... ni kan väl inte serisöst tro att vi vill prenumerera på skvallerpress eller skaffa Securitas-abbonemang...

som sagt är det inte upp till mig, men jag ska ta upp det med the head honchos 🙂
angående hur många som skaffat prenumerationer på Amelia, Vecko Revyn osv. genom NH.... I think you'd be surprised 😀

näää... nu blev man ju rejält nyfniken här... 🙂
kan man kanske få en liten hint om hur många???

apropå reklam för att återgå till ämnet, så stör jag mig inte det minsta på en enstaka pop-up som kommer upp när man öppnar sidan... det börjar bli jobbigt när de kommer upp helt oväntat när man länkar sig in på en artikel eller stänger ner sidan...

Anton Nilsson
Member
Medlem
277741
February 25, 2003 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

hhe boogey, jag vet att det rör sig om över 10 st Amelia iaf laugh

inte för att det är mycket men jag trodde det skulle vara 0 liksom (o tänk på det är prenumerationer vi snackar om 🙂 )

boogey
Member
Medlem
277870
February 25, 2003 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

nu blir man ganska nyfiken på vilka det är som har prenumererat... 😀

iofs har ni nog fått en del gäster hit p.g.a. PC för Alla... antagligen en del sådana som har prenumererat...
Gamla tanter som har missförstått vad det är för sida, och sen har det ploppat up något mycket intressantare rakt i ansiktet på de...

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
280456
March 1, 2003 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Anledningen att det sticker i ögonen på folk med annonser på siten tror jag är att man tror att vi tjänar skitmycket pengar på det, men det är inte riktigt så. Det är lätt att tro att man tjänar hur mycket som helst på reklamen. Sen så är det inte gratis att driva en site heller, det är dyrare än vad väldigt många tror.

Och sen en grej till. Jag har svårt att föreställa mig en svensk site som har bättre kvalitet på sina recensioner än den som testlabbet hos oss har...

Supreme Z
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
292833
March 20, 2003 - 8:50 am
sp_Permalink sp_Print

mm....sant fan 😀

=JoNaZ=
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1010
292978
March 20, 2003 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Linuz wrote: [quote=UndaC]utan världsexklusiva recensioner

kan man få nåt exempel på detta? ta det inte uppkäftigt, jag är bara nyfiken

du är nog lite efter?

NH var först i världen ut med en resension/preview av Radeon 9800PRO!
det tyckte iaf jag var starkt gjort.. och samtidigt lansera den internationnella .com sidan !!

BRA jobbat NH!

Anton Nilsson
Member
Medlem
292980
March 20, 2003 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

=JoNaZ= wrote: [quote=Linuz][quote=UndaC]utan världsexklusiva recensioner

du är nog lite efter?

det tyckte iaf jag var starkt gjort.. och samtidigt lansera den internationnella .com sidan !!

BRA jobbat NH!

fast han skrev det där innan vi testat 9800

det jag syftade på var Audigy 2 Platinum Ex

vi är fortfarande den enda publikationen i världen som testat det kortet
vi gjorde det redan för ca en månad sen o inte förrän nu för några dagar på cebit lanserades det officiellt... (har dock funnits i handeln sen några veckor)

=JoNaZ=
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1010
293159
March 20, 2003 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote==JoNaZ=][quote=Linuz][quote=UndaC]utan världsexklusiva recensioner

du är nog lite efter?

BRA jobbat NH!

fast han skrev det där innan vi testat 9800

det jag syftade på var Audigy 2 Platinum Ex

vi är fortfarande den enda publikationen i världen som testat det kortet
vi gjorde det redan för ca en månad sen o inte förrän nu för några dagar på cebit lanserades det officiellt... (har dock funnits i handeln sen några veckor)

jaså du 🙂 jag kollade inte datumet på tråden... bara läste lite och blev så himla irriterad på honom :/

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
299877
March 31, 2003 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Men vem fn bryr sig om en liten banner... Fn vad admin och moderatorer får skit hela tiden.. Jag skulle blir mer psycho om jag skulle få så mkt skit för att göra något så gott jag kan och för att jag verkligen gillar det...

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
300382
March 31, 2003 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: nu blir man ganska nyfiken på vilka det är som har prenumererat... 😀

hm är det skämmit att man tog en liten prenumeration... ? 😕

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 523
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL