NH goes lunarstorm?|Page 4|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NH goes lunarstorm?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
301049
April 1, 2003 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns det verkligen ingen som vill sponsra er? Jag bryr mig inte om annonserna, klickar inte på dem så de stör mig inte...jag har inte sett pop-uppen på jätte länge men även den stör mig inte så hemst mycket.

Ni har juh annonser för att ni vill tjäna pengar? Det är juh jättebra, då ökar kvalitén på sajten, fint.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
301163
April 1, 2003 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:
Ni har juh annonser för att ni vill tjäna pengar? Det är juh jättebra, då ökar kvalitén på sajten, fint.

En som har förstått....

Inte många som vill sponsra utan att få reklam i utbyte, och då är det ju inte sponsring längre..

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
301197
April 1, 2003 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Att man ens orkar bry sig om reklamen på sidan?
Varför är den så störande?

Mig har det då aldrig stört...och det gör ju inget negativt precis!

Oldschool member since 2002.

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
301253
April 1, 2003 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite reklam gör väl ingen skada.
Men popup:s borde förbjudas, enormt enervande!

Keep up the good work NH!

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
301349
April 2, 2003 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

Zeth wrote: Lite reklam gör väl ingen skada.
Men popup:s borde förbjudas, enormt enervande!

Keep up the good work NH!

skaffa ett program så du itne ser dem! det finns hur många som helst som är hur lätta som helst att använda att ladda ner nästan varsomhelst.

så varför klaga på det?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
301370
April 2, 2003 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

känns jävlig jobbigt att man ska ha massa extraprogram för att kunna surfa fritt utan att bli störd av djävulens redskap.
snart kan vi inte gå på toa utan att gå igenom massa producurer och skriva på avtal om att ingen kan hållas ansvarig om du blir nerspolad i toan. lr skaffa en robot som skriver på åt dig.
sådan skit ska inte behövas !

måste ju säja att jag är väldigt glad över att NH har tagit bort popupen, och har begränsat med banners i forumet.
Eftersom man inte får ha animerade avtarer så borde det ju inte finnas massa blinkande banners heller som stör när man läser.

jag spekulerar i att popups har en undermedveten negativ påverkan på surfare, har ni inte märkt att folk ofta gör en lätt suckande gäst när dom stänger popups ?
" ett skratt förlänger livet " säjs det, vad gör inte motsatsen då ?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
301372
April 2, 2003 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

som sgat, vill folk inte ha någon form av reklam kan vi ju alltid göra NH till en betaltjänst 😉

en rolig grej:
vi hade ju kunnat göra en betaltjänst så att de som absolut inte vill se någon reklam hade kunnat betala en nätt summa för att slippa

problemet är att det bara skulle bli upplopp oavsett hur liten den summan var

folk vill varken betala eller se reklam när de surfar
jag ska inte hyckla: jag är likadan, men dte hindrar inte faktumet att vi inte kan ha 10 pers som alla kör en sida som för vissa personer kräver upp till över 8 timmar om dagen helt och håller gratis
desto fler av oss som kan ta ut lön för detta desto högre kvalitet komme rni läsare få på recensioner, nyheter, artiklar osv. och vi har en förhoppning om att det kan vara värt en banner här och där =)

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
301505
April 2, 2003 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: som sgat, vill folk inte ha någon form av reklam kan vi ju alltid göra NH till en betaltjänst 😉

Ingen/extremt få skulle betala... Nh är ingen dålig site men ingen skulle betala allefall.

Jag försår ärligt talat inte diskutionen om reklam på sidan... Jag kör med ett program som heter "Another IE popup killer" - Extremt lättanvänd, du gör en genväg till programmet på tex skrivbordet och så klickar du på genvägen varjegång du startar datorn. Ingen installation krävs. Programmet kräver nästan inte heller några resuser alls nästan och allt körs minimerat så du lägger ytterstsällan märke till programmet.
Jag kan knappt surfa utan popupkiller, man blir ju för fanken dränkt i reklam då. gå till

http://download.com.com/3000-2.....ag=lst-0-1

och ladda ner Another popup killer. Såja, nu vill jag inte höra några fler som klagar på popups här... 😉
Angående den andra reklamen som finns på NH så stör de mig inte alls, snarare tvärt om när det är reklam från den mkt välberyktade komplett.se 😉

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
301530
April 2, 2003 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Med vår reklam har vi ju också kunnat göra våra läsare uppmärksamma på schyssta dealer. Som tex. det rabatterade priset på Platinum eX osv.
Kommer nog bli ännu mer av det slaget i framtiden, dvs dealar genom NH.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 451
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL