January 4, 2003
Helloj!
Ni som gör så bra tester på hårdvara kan ni inte testa lite olika prestanda minnen så som:
Corshair
A-Data
Xtreme
OZl
TwinMos
m.m
Gärna då på ett morderkort som klarar av hög FSB som EPoX 8RDA+ och det dom flesta är intreserade av.. vad klarar minnena för cas, settings och hur högt går dom att klocka.
Sett många på forumet som inte har en susning om vad det är för skillnad, hur mycket olika minnen klockar m.m m.m !!
Tack på förhand!
DjHypnoz: Vi försöker alltid att följa våra läsares önskemål och den här veckan har det varit två minnesrecensioner som tar upp några av marknadens mest populära minnesmoduler. Detta är dock inte slutet och utan att säga för mycket kan jag säga att ytterligare minnesrecensioner kommer dyka upp inom kort och då ska även Epox 8RDA+ vara en del av testsystemet. 😉
Hoppas detta kan vara en bit i rätt riktning.
Tekniknörd som gillar att träna.
January 4, 2003
Fan vad grymma ni är! sweclockers har ju inte en suck i recensionerna enligt mig iaf!
Skule vara kul om vi/ni kunde få lite mer ös i forumet med! lite dött ibland mot sweclockers!
Tror ni får fram vad folk vill få recenserat i forumet.. ta tex det här med att göra om Ati´s 9500 non pro kort till 9700 och klocka det till 9700pro.. hur många är det inte som skulle villja se en recension om det, för det finns bara massa ryckten.. några lyckas, anndra inte?!
Och klock tester mellan nforce 2 korten Epox 8rda+ och Asus delux kortet!
som helt klart är dom populäraste just nu!
Testa olika kylflänsar som SLK-800 mot nyare flänsar...
Och sen skulle jag villja se test på med amd prollar! vilka går att klocka mest , vilken stepping är bäst? ta och köp in alla "b" prollar (som dom flesta vill ha) och testa (finns inte så många att köpa just nu vad jag sett)
Sisst men inte minst vore det kul med ett seriöst och svenskt nätaggs test, mellan antec enermax m.f! och då testa stabiliteten vid trimmning !
listan kan göras lång 😀
November 29, 2001
DjHypnoz wrote: Fan vad grymma ni är! sweclockers har ju inte en suck i recensionerna enligt mig iaf!
Skule vara kul om vi/ni kunde få lite mer ös i forumet med! lite dött ibland mot sweclockers!
Tror ni får fram vad folk vill få recenserat i forumet.. ta tex det här med att göra om Ati´s 9500 non pro kort till 9700 och klocka det till 9700pro.. hur många är det inte som skulle villja se en recension om det, för det finns bara massa ryckten.. några lyckas, anndra inte?!
Och klock tester mellan nforce 2 korten Epox 8rda+ och Asus delux kortet!
som helt klart är dom populäraste just nu!Testa olika kylflänsar som SLK-800 mot nyare flänsar...
Och sen skulle jag villja se test på med amd prollar! vilka går att klocka mest , vilken stepping är bäst? ta och köp in alla "b" prollar (som dom flesta vill ha) och testa (finns inte så många att köpa just nu vad jag sett)
Sisst men inte minst vore det kul med ett seriöst och svenskt nätaggs test, mellan antec enermax m.f! och då testa stabiliteten vid trimmning !
listan kan göras lång 😀
Tack för berömmet. 🙂
Jepp det är lite synd att vi har färre forumsmedlemmar än Sweclockers men vi tror bestämt att det kommer bli en ändring under 2003 pga. diverse satsningar.
Men en annan sak (och tänk på nu att jag talar ur synvinkeln som ämnesexpert inom grafikkort) som jag tycker är lite skillnad är kvaliteten på inläggen. Jag upplever att folk som kommer in här och behöver hjälp snabbare får ett rätt svar här. Speciellt när det gäller de lite mer tekniska frågorna.
Men men, det är bara så jag upplevt det personligen.
Angående 9500 så ska jag i veckan göra en räd för att få in lite nya kort i testlabbet, bland annat 9500 non Pro, då vi givetvis kommer modda kortet.
Jag tänker tom. gå så långt att jag tar med moddningen i recensionen, dock med en stark reservation att det inte funkar på alla kort då. (Jag håller också på och snackar med skaparna av de två softmoddarna för att komma fram till potentiella lösningar på problemen som finns.)
Epox 8rda+ ligger i testlabbet och väntar faktiskt. 🙂
Kylflänsar är sånt man lätt glömmer bort, men vi har ju haft ett par ganska stora roundups hittills och det kommer fler recensioner inom kylning under året.
Angående processorer så har det ju tyvärr varit tunnt där för NH tragiskt nog. Vi ska jobba på det men det har kommit saker emellan.
Tyvärr har vi ingen budget att köpa in saker för i någon vidare utsträckning för tillfället.
Jag ska ta upp det här med nätagg, tror inte det varit på tapeten här riktigt men vi får se.
I övrigt kan jag säga att vi har många roliga, exklusiva, extrema och bra artiklar/recensioner/intervjuer osv. på gång. 🙂
Har en jäkligt rolig och ovanlig produkt på ingång som många nog kommer uppskatta att läsa om, fast det dröjer till någon gång runt Mars.
Annars om du, elelr ni andra för den delen, har tips på produkter vi kan testa, företag som vi kan intervjua, mods/tweaks vi kan skriva guider om osv. så är det bara att skriva in några rader i forumet för feedback så ska vi göra vårt bästa för att möta era behov.
1 Guest(s)