May 7, 2001
Har nordic hardware nu sålt sig som en j**la prostituerad? idag när jag surfade in på nordichardware.com möts jag inte av några härliga recensioner av nån ny phet burk, inte av någon nyhet angående någon ny processor som snart ska släppas och inte heller av någon ny Prestanda guide. Nej jag möts av något extremt fånigt f-ns pop-up window med reklam om total meningslösa produkter eller annat skräp, ledsen jag tittade inte ens efter VAD det var förnågot. Skippa sånt här NU! annars lägger jag ner att besöka NH för gott!
August 23, 2001
December 19, 2000
Japp popup är inte roliga det kan jag hålla med om. Dock är det så att vi har så mycket besökare nu att webhotellet vill ha ca 18 000 kr i månaden. Detta med popup
är en sak som vi provar ett tag... eller rättare sagt tills vi har ett billigare
webhotell då du kanske förstår att vi inte har råd att betala detta för att ha sidan uppe.
Fram tills det att vi har ett billigare alternativ blir vi nog tvungna att kör popup, dock bara en popup på förstasidan.
April 1, 2001
Just nu ligger NH på en 46Mbit lina, och trots det går det inte alltid så snabbt. Så det är ingen ADSL uppkoppling som gäller precis.
Som Jonas sa, så kostar det multum att ha uppe sidan och man plockar inga 18 000kr/månad från egen ficka för att hålla uppe sidan.
Det är så fruktansvärt lite folk som klickar på banners som finns här på sidan, och så genererar dom ingenting. Vad ska man då göra? Lägga ner? Nej, det skulle inte vara särskilt skoj för någon. Nu har vi alltså en pop-up som till och med lägger sig bakom IE rutan för att dra in lite pengar för att hålla uppe siten.
Det är lätt att klaga när man inte betalar någonting själv...
September 5, 2001
ja men vafan,jag har inget emot att ni blir sponsrade eller tjänar pengar. Men nu såg jag något som chockade mig så j**la mycket så jag nästan tog bort mitt konto....en ONOFF banner. ONOFF som inte bara står för allt NI inte gör eftersom dom tjänar inget på era recensioner/guider då dom säljer färdiga datorpaket till överpris. nää....fyfan säger jag. alla pengar är väl bra pengar men ONOFF,ha hellre 50popups än ta pengar från dom.
October 10, 2001
Så länge vi slipper porreklam så tycker jag att det är okej. Sidan måste ju finansieras på något sätt och reklam är väl ganska vettigt. Reklam från OnOff är väl lika bra som någon annan, de har otrevlig personal (i alla fall i Örnsköldsvik) och höga priser men man kan ju klicka på bannern bara för att stödja NH, man behöver ju inte köpa någonting där.
April 10, 2001
Sant som fanken att det är irriterande med reklam. Men ärligt, Det mesta finansieras med reklam.
Skulle ni sluta se på Tv3, 4, 5, osv. bara för att dom mosar på reklam var 10minut?
Eller skulle ni sluta gå på Bio, läsa tidningar m.m. med tanke på att dessa medium också Blandar in reklam för att finansiera sig?
Jag tycker nog att reaktionerna är lite väl överdrivna. Kan dock hålla med om att man inte skall tillåta vilken reklam som hellst, Ser gärna inte porrbanners här.
" Först kommer dom som verkligen GÖR nått, efter kommer dom som klagar"
1 Guest(s)