December 27, 2000
Offlinejag har lite att tillägga.. det gör inget om folk stavar fel, inte när man tex för en dialog. men på en index sida, ordet "böt" finns inte
inte "byttit" heller om jag inte är helt fel ute.
"Nu händer det igen...
--------------------------------------------------------------------------------
Några av er kanske minns förra årets ECTS när Blizzard Entertainment släppts information om Warcraft 3, då böt dom framsida på sin websida. Nu har dom byttit framsida för årets mässa ( där deras nuvarande hemliga projekt skall lanseras ).
"In every saga there lies a journey of wonder and imagination..." går att läsa på sidan.
Man känner redan nu hur spänningen byggs upp, Starcraft 2 ? Eller en ny spelserie ?"
[ Detta Inlägg ändrades av: Ankfoot den 2001-08-31 09:21 ]
April 2, 2001
OfflineJag anser att stavningen är av oerhörd vikt.
En artikel som är skriven med en massa stavfel får inte alls samma värde som en med korrekt svenska, oavsett innehåll.
...och dessutom är det ju inte särskillt svårt att kolla igenom artiklarna i ett rättstavningsprogram först...
June 8, 2001
OfflineOn 2001-09-25 05:34, Slass wrote:
Jag anser att stavningen är av oerhörd vikt.
En artikel som är skriven med en massa stavfel får inte alls samma värde som en med korrekt svenska, oavsett innehåll....och dessutom är det ju inte särskillt svårt att kolla igenom artiklarna i ett rättstavningsprogram först...
Det som irriterar mig är att vid uppsats skrivning som man skriver i skolan, typ 5h eller så, så lägger man enorm tyngdpunkt på stavning, nästan som om innehållet är sekundärt! Samma sak för er eller?
1 Guest(s)

Log In