nivån på forumet|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
nivån på forumet
PaPPa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 677
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 6, 2001 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Idag när jag som vanligt tittar in på NH's sidan(startsida så klart=) ) så läser jag rubriken "p4 suger pung,"
och meddelandet lyder något i stilmed "p4 och dell suger pung."

Är detta något som vi vill ha i detta forum det ringer inte speciellt bra, jag menar frågor får vara hur "dumma som helst" det spelar mig ingen roll, men sådana trådar är bara så meningslösa vad fyller de för syfte mer än att någon som precis tröttnat på lunarstorms "data forum" skall få skrika ut sina pubertala lustar.

Vad har hänt med våra moderatorer, är det inte precis just sådana uttalanden som skall stävjas???

Jag tycker att det är jätteroligt att forumet växer och att nya medlemmar stömmar in (läste något om 3000), men det är väl ingen anledning till att göra om forumet till lunarstorm 2. utan släng värdelösa och meningslösa trådar som inte gör annat än att ta hårddisk plats och kosta NH pengar för serverutrymmet!

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
76258
October 6, 2001 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

Tjenare PaPPa !
Det är säkert många som håller med dig, jag tycker också att det är helt onödigt med trådar som inte har nån mening utan bara är irriterande. Jag tänker inte på nån speciell tråd, men tyvärr så startas sådana trådar ibland.
Moderatorerna vet om att dessa trådar existerar, och det är inte så att vi struntar i dom. Men det är svårt att avgöra vad man skall ta bort och inte. Vissa trådar är kanske bra, bara det att dom är skrivna på ett mindre bra sätt. T ex mycket svordomar och "P4 suger pung" och liknande.

Daniel aka [NH]Nostra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
76337
October 6, 2001 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman glömde en sak. Det är nu så att NH precis har tagit in några nya moderatorer plus att Iceman skall vara head moderatorer. Det kommer nu rensas och tas bort mer trådar och moderatorerna kommer göra allt för att forumet skall vara så trevligt som möjligt.

Ni kommer alla se en förändring på forumet i och med detta. Det är jag säker på.

Alla okvädesord mm tages bort i fortsättningen, allt för att det skall vara en så seriös diskussion som möjligt.

Och jag ber alla er som läser denna tråden tänka på att inte skriva massa svordommar och andra okvädesord. Det blir bara en tråkig stämning då!

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
76418
October 6, 2001 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med Ice & Nostra det är svårt ibland att ta bort vissa trådar man kan gå in & varna folk det har jag gjort på en del ställen. Hoppas folk bättrar sig.
Annars får man väl kolla av messen innan dom läggs ut på forumet vilket skulle ta tid & jobb. Bättring FOLK!!!

PaPPa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 677
76810
October 7, 2001 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Nu var jag iof inte bara ute efter folk ordval, utan även den sortens trådar.
Jag ser inte nyttan med att för 10000 gången hantera frågan om Intel är bättre än AMD, (Kanske ifall nånting drastiskt har hänt på marknaden och en seriös diskussion av personer som har erfaranheter av att använda de olika delarna/alternativt har mer kunskap än att ha hört sin häftiga datakompis säga "intel suger")
men i övrigt är det juh bara en helt meningslös typ av tråd som verkligen uppmanar till dåligt uppförande.

edit: type-O

[ Detta Inlägg ändrades av: PaPPa den 2001-10-07 12:25 ]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 18
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL