July 14, 2003
Jag menar att jag fick spam från en site som jag aldrig varit inne på. När jag går dit så kan jag givetvis logga in med min NH info, alltså är spammet skickat till mig då jag är "medlem" där, vilket jag aldrig har bett om att vara.
Jag undrar då om nh och nordicgamers delar medlemsdatabas?
December 31, 2002
desdecado wrote: Jag menar att jag fick spam från en site som jag aldrig varit inne på. När jag går dit så kan jag givetvis logga in med min NH info, alltså är spammet skickat till mig då jag är "medlem" där, vilket jag aldrig har bett om att vara.
Jag undrar då om nh och nordicgamers delar medlemsdatabas?
Personligen tycker jag det är en fördel för då kan man ladda filer från NordicGamers.
Dock blev jag också lite störd över att få deras nyhetsbrev idag. Det var dock lätt att avregistrera sig.
Längst ner i mailet fanns en adress där man kunde göra det. http://nyhetsbrev.nordicgamers.....&
July 14, 2003
MoparPower wrote: Har dom nåt med varandra att göra! Nähä kan det stämma! Det var ett j**la lip över ett mail. Kolla fliken längst upp så ser du kanske att det är samma sida.
Tack för sarkasmen. Jag är helt införståd att båda drivs av samma personer, men det betyder inte att jag har bett om att få mail av en site jag faktiskt inte har registrerat mig på. Hur skulle du tycka om du blve medlem på en site som jag driver och jag trycker in alla mina medlemmar där på en porrsida som jag också driver? (det var ett exempel helge, sätt inte saften eller veckopengen i halsen grabben)
För det andra så fick jag 2 mail till olika adresser.
Det har också att göra med svensk lagstiftning och hur den ser på mail som man inte explicit har gett sitt tillstånd att få skickad till sig. Jag må ha gett tillstånd att få nh's mail, men inte till att andra siter/domäner att skicka mail till mig.
December 19, 2000
desdecado: Så här ligger det till. När NG startades användes databasen från NH för att NHs medlemmar skulle kunna logga in även på NG, för att de hårdvaruintresserade som också gillade spel skulle kunna vara medlem även där, utan att skapa nya nicks och lösen. (Då vi hade en NordicGamers-sektion på NH förr i tiden så hade vi många spelintresserade läsare då, därav valet att göra som vi gjorde) När vi nu gjort ett medlemsutskick är det några som inte är intresserade av spel som fått ett nyhetsbrev i alla fall. Självklart är detta helt och hållet vårt fel och jag ber om ursäkt för detta.
Detta hände ganska tidigt så jag tror inte så många är drabbade, men för de som inte vill vara med i medlemsutskicken, finns det en länk längst nere i utskicket, där man kan avregistrera sig. Då kommer man inte att få flera email från NordicGamers.
Eller klicka på denna länken, fyll i din email så avregistreras du i databasen:
http://nyhetsbrev.nordicgamers.....&
Jag är inte så mycket i forumet just nu, då det är mycket annat som händer just nu, men du kan hugga mig på mailen om du vill få tag i mig. [email]henrik@nordichardware.com[/email]
/Henrik
July 14, 2003
Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN]desdecado: Så här ligger det till. När NG startades användes databasen från NH för att NHs medlemmar skulle kunna logga in även på NG, för att de hårdvaruintresserade som också gillade spel skulle kunna vara medlem även där, utan att skapa nya nicks och lösen. (Då vi hade en NordicGamers-sektion på NH förr i tiden så hade vi många spelintresserade läsare då, därav valet att göra som vi gjorde) När vi nu gjort ett medlemsutskick är det några som inte är intresserade av spel som fått ett nyhetsbrev i alla fall. Självklart är detta helt och hållet vårt fel och jag ber om ursäkt för detta.
Detta hände ganska tidigt så jag tror inte så många är drabbade, men för de som inte vill vara med i medlemsutskicken, finns det en länk längst nere i utskicket, där man kan avregistrera sig. Då kommer man inte att få flera email från NordicGamers.Eller klicka på denna länken, fyll i din email så avregistreras du i databasen:
http://nyhetsbrev.nordicgamers.se/index.php?page=mail&
Jag är inte så mycket i forumet just nu, då det är mycket annat som händer just nu, men du kan hugga mig på mailen om du vill få tag i mig. [email]henrik@nordichardware.com[/email]
/Henrik
Tack, det var lite svårt att se länken bara. I sista stycket som jag läste stod det "Om du inte skulle vara intresserad av detta nyhetsbrevet en gång i månaden, kan du väldigt simpelt avregistrera dig genom att knappa dig in på NordicGamers och helt enkelt välja att avregistrera dig" och det var ju inte så lätt att hitta en länk på eran sida. Ni hade dock gömt den under bannersen i mailen... =)
Grejjen är den att jag verkligen tror att det går att använda ett företagsmail för att regga sig på seriösa siter utan att det händer saker. Hade jag haft en hotmail så hade jag fullständigt struntat i det här... =)
1 Guest(s)