nordichardware ett företag?|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
nordichardware ett företag?
Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 7, 2003 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

är det sant? har ni F-skattesedel? aja undrar bara...

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
431206
October 8, 2003 - 7:56 am
sp_Permalink sp_Print

NordicHardware ekonomisk förening har funnits med f-skattesedel i ca två års tid, men verksamheten har funnits i ca 3 år.

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
431239
October 8, 2003 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Drar ni in några slantar på verksamheten? Lär ju inte var amkt i såfall gissar jag på.

Henrik Berntsson
Admin
431461
October 8, 2003 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Nätverket har flera verksamheter, annonsering, LAN i skövde bland annat, mobiltjänster och annan verksamhet, så visst kommer det in pengar. Men hur mycket och vad vi tjänar pengar på och så vill jag inte riktigt gå in på.
Men jag kan ju säga som så att ingen av oss på NH lever fett på verksamheten, men att vi hela tiden strävar efter att växa och ta in flera anställda och förbättra verksamheten.
Slantarna som kommer in går till att utveckla verksamheten och göra vårt jobb bättre på NH hela tiden och kunna erbjuda fler intressanta saker på NH till våra läsare.
Hittills har det ju gått bra med tanke på att vi är exempelvis ett år yngre än sweclockers, men vi har samtidigt vuxit till dubbelt så många besökare och (enligt min egen uppfattning) en betydligt mer seriös inställning och ett bättre material. Mig veterligen så finns det ingen entusiast-baserad verksamhet i sverige idag som är större än vi. (Om man nu får skryta lite 😉 )
Men för läsarnas del så kan jag i alla fall säga att de pengar som kommer in, läggs oavkortat till utveckling av våra siter och vår verksamhet och om allt går vidare i samma takt som det gjort hittills, så har vi mycket mer att ge.
Hoppas jag lyckades ge en lite mer tydlig bild av vad som sker bakom NHs kulisser =)

OliT
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
431637
October 8, 2003 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du några siffror öht på det Zennan? SweClockers ligger iaf ute med sina stats öppet. http://www.sweclockers.com/stats

KnightCharger
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
431663
October 8, 2003 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN]Hittills har det ju gått bra med tanke på att vi är exempelvis ett år yngre än sweclockers, men vi har samtidigt vuxit till dubbelt så många besökare och (enligt min egen uppfattning) en betydligt mer seriös inställning och ett bättre material. Mig veterligen så finns det ingen entusiast-baserad verksamhet i sverige idag som är större än vi. (Om man nu får skryta lite 😉 )

Hej Henrik!

Ifall det är någon på sweclockers som varit oseriös så ber jag om ursäkt för detta.

Har du några synpunkter på mitt jobb som skribent (utförande/urval) så får du gärna ta kontakt med mig. Man kan förstås alltid bli bättre.

Mvh

Öjvind Karlsson
Redaktör-Sweclockers

Henrik Berntsson
Admin
431721
October 8, 2003 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

OliT wrote: Har du några siffror öht på det Zennan? SweClockers ligger iaf ute med sina stats öppet. http://www.sweclockers.com/stats

Vi har statistikscript som läser av all trafik som går via våra siter men vi går inte ut med dem offentligt eftersom vi själva inte anser att den är tillförlitlig. scriptet är det samma om sweclockes använder, men det är långt ifrån tillförlitligt.
Exempelvis så kan sites och visits påverkas av samarbeten med andra siter och partners, vilket gör att vi inte anser att man kan använda detta scriptet öhti offentliga sammanhang. Siffror kan påverkas då exempelvis en bild hämtas till en sida från en annan och generera visits även då personen som efterfrågat bilden inte ens besöker sidan.

Vi litar på vår interna statistik baserat på detta scriptet, och jämför oss med andra som har samma script, men tills vi hittat andra script som är tillförlitliga, kommer vi inte att gå ut med offentliga siffror.

OliT
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
431754
October 8, 2003 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN][quote=OliT]Har du några siffror öht på det Zennan? SweClockers ligger iaf ute med sina stats öppet. http://www.sweclockers.com/stats

Vi har statistikscript som läser av all trafik som går via våra siter men vi går inte ut med dem offentligt eftersom vi själva inte anser att den är tillförlitlig. scriptet är det samma om sweclockes använder, men det är långt ifrån tillförlitligt.
Exempelvis så kan sites och visits påverkas av samarbeten med andra siter och partners, vilket gör att vi inte anser att man kan använda detta scriptet öhti offentliga sammanhang. Siffror kan påverkas då exempelvis en bild hämtas till en sida från en annan och generera visits även då personen som efterfrågat bilden inte ens besöker sidan.

Vi litar på vår interna statistik baserat på detta scriptet, och jämför oss med andra som har samma script, men tills vi hittat andra script som är tillförlitliga, kommer vi inte att gå ut med offentliga siffror.

Om ni inte har statistik som är tillförlitlig kan ni väl inte heller kalla er störst med samvetet rent?

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
431759
October 8, 2003 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

KnightCharger wrote: [quote=Henrik aka [NH]ZeNNaN]Hittills har det ju gått bra med tanke på att vi är exempelvis ett år yngre än sweclockers, men vi har samtidigt vuxit till dubbelt så många besökare och (enligt min egen uppfattning) en betydligt mer seriös inställning och ett bättre material. Mig veterligen så finns det ingen entusiast-baserad verksamhet i sverige idag som är större än vi. (Om man nu får skryta lite 😉 )

Hej Henrik!

Ifall det är någon på sweclockers som varit oseriös så ber jag om ursäkt för detta.

Har du några synpunkter på mitt jobb som skribent (utförande/urval) så får du gärna ta kontakt med mig. Man kan förstås alltid bli bättre.

Mvh

Öjvind Karlsson
Redaktör-Sweclockers

Henrik=owned 😀

Henrik Berntsson
Admin
431787
October 8, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

OliT wrote: [quote=Henrik aka [NH]ZeNNaN][quote=OliT]Har du några siffror öht på det Zennan? SweClockers ligger iaf ute med sina stats öppet. http://www.sweclockers.com/stats

Om ni inte har statistik som är tillförlitlig kan ni väl inte heller kalla er störst med samvetet rent?

Det är alldeles sant Olit, vi kan inte gå ut och skriva att vi är störst med detta scriptet som enda referens. Det enda vi kan säga är att när vi använder samma script som andra och ser att vi har mer besökare, så kan vi säga att vi med största sannolikhet har mer besökare. Som jag sa så använder vi enbart detta scriptet internt för att se hur vi ligger till gentemot andra, men vi går inte ut offentligt och hävdar att scriptet säger sanningen.

Henrik Berntsson
Admin
431880
October 8, 2003 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

KnightCharger wrote: [quote=Henrik aka [NH]ZeNNaN]Hittills har det ju gått bra med tanke på att vi är exempelvis ett år yngre än sweclockers, men vi har samtidigt vuxit till dubbelt så många besökare och (enligt min egen uppfattning) en betydligt mer seriös inställning och ett bättre material. Mig veterligen så finns det ingen entusiast-baserad verksamhet i sverige idag som är större än vi. (Om man nu får skryta lite 😉 )

Hej Henrik!

Mvh

Öjvind Karlsson
Redaktör-Sweclockers

Hej Öjvind!
Tanken bakom mitt inlägg ang. vår utveckling var inte att klanka ner på någon annan. Jag menar inte att skribenter på swe skulle sitta och vara oprofessionella i sitt arbete när de skriver artiklar eller recensioner.

Vad jag ville säga var att vi arbetat i princip dygnet runt i ca tre års tid för att nå den nivån vi har idag, på vårt material. Det är inte i första hand jag själv som säger det (man kan ju tycka och tänka mycket om sig själv 😉 ) utan utomstående feedback vi har fått av läsare, tillverkare och redaktioner på andra hårdvarusiter. När någon säger att man är bäst på det man gör så tycker man självklart att det är roligt men man låter det inte stiga åt huvudet. Men när crew från flera stora etablerade hårdvarusiter internationellt hör av sig och gratulerar för våra fina recensioner eller artiklar känns det verkligen som man kommit en bra bit.

Att andra inte prioriterat samma områden i just sin utveckling är ju högst förståeligt, exempelvis har ju swe ett av sveriges största forum inom hårdvara och det är ju ett klart bevis på framsteg det också.
Men det jag ville få fram var att vi är glada och stolta över att ha nått så långt inom de områden vi jobbat så hårt för att utveckla.

Jag ber om ursäkt om jag varit otydlig.

MVH
Henrik

Martin_L
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
431915
October 8, 2003 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN]Hittills har det ju gått bra med tanke på att vi är exempelvis ett år yngre än sweclockers, men vi har samtidigt vuxit till dubbelt så många besökare och (enligt min egen uppfattning) en betydligt mer seriös inställning och ett bättre material.

Wow! Att ni var stora visste jag, men att ni var så stora hade jag ingen aning om. Grattis! Förresten, menar du då för nordicwardware.se eller för alla siterna i ert nätverk? Om det är det senare ni menar så är jag inte lika imponerad.

Jag håller i och för sig med Olit vad gäller det där med besökarstatistiken. Även om statistiken är missvisande, så har den ett jämförelsevärde. Statistiken på sweclockers borde väl vara lika missvisande som här? Att ni inte vill visa den säger en hel del.

Henrik Berntsson
Admin
431965
October 8, 2003 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Martin_L wrote: [quote=Henrik aka [NH]ZeNNaN]Hittills har det ju gått bra med tanke på att vi är exempelvis ett år yngre än sweclockers, men vi har samtidigt vuxit till dubbelt så många besökare och (enligt min egen uppfattning) en betydligt mer seriös inställning och ett bättre material.

Wow! Att ni var stora visste jag, men att ni var så stora hade jag ingen aning om. Grattis! Förresten, menar du då för nordicwardware.se eller för alla siterna i ert nätverk? Om det är det senare ni menar så är jag inte lika imponerad.

Jag håller i och för sig med Olit vad gäller det där med besökarstatistiken. Även om statistiken är missvisande, så har den ett jämförelsevärde. Statistiken på sweclockers borde väl vara lika missvisande som här? Att ni inte vill visa den säger en hel del.

Jag kan inte uttala mig om huruvida statistiken på sweclockers stämmer eller ej.
Anledningen till att vi inte går ut officiellt med några siffror är som jag sa tidigare att scriptet inte är tillräckligt tillförlitligt. Om jag kan visa statistik på att vi har haft 50 000 unika besökare per dag så är det inte speciellt intressant att se en jämförelse?
Tills dess att vi har bättre script för att mäta statistik så kommer vi inte heller att spekulera offentligt.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
438621
October 18, 2003 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Well said Zennan 🙂

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
453680
November 8, 2003 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Roligt att mycket händer inom Halland inom Hårdvara =)

Laholm, dvs. Halmstads ärkesfiende driver ju minisiten Hårdvara som förhoppningsviss lever vidare om ett par år.

Även om det är svårt att komma in på fjärde site- men men. Vi får väl se hur det går.

Kan ju också hoppas att kunskapen och språket att uttrycka sig kommer med tiden.

http://www.xn--hrdvara-exa.nu

/david =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 358
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL