March 4, 2002
Det här var verkligen droppen, Nu blir jag riktigt förbannad.
Förstår inte hur ni på nh tänker. Det är väl lika bra att jag förklarar om allt från början...
Jag förstår inte hur en sån här annars mycket bra och innehållsrik hemsida kan begå så här många misstag på en gång.
Jag surfar in på http://www.nordichardware.com och läser nyheten : DVD-spelare som spelar upp DivX. Denna nyhet såg ut såhär när jag läste den första gången :
Kan tänka mig att många blev rätt glada när de hörde att den första DVD-spelaren med DivX-kompabilitet släpptes.
Spelaren heter KiSS DP-450 och klarar av nästa alla format man kan tänka sig. Toms Hardware tar en titt på maskinen i deras senaste nyhetsbrev.
En sak som kanske gör vissa användare lite besvikna är att spelaren bara tar de två senaste DivX-versionerna 4.x och 5.x. Dvs. det går inte att använda denna spelare för att titta på filmer man laddat ner från internet i 99 fall av 10 eftersom de fortfarande ligger i DivX 3.11-formatet. Just nu ser det helelr inte ut som om det kommer ske någon ändring på den punkten.
Tom spekulerar att DivX-stöd snart kommer vara ett krav på DVD-spelare om de ska gå att sälja.
Man kan ju alltid hoppas: desto fler format man kan spela upp desto bättre.
Jag klickade på diskutera nyhet och skrev genast ett par ord.
Ungefär såhär skrev jag:
Det här är verkligen pinsamt nh, Sen när har det blivit tillåtet att ladda ner filmer och sedan bränna dom på cd skivor för att sedan slänga sig i soffan för att titta på filmen?. Vi "dödliga" får som svar "ni naggar på gränsen av det som är tillåtet här på forumet" och får tråden låst. Att ladda ner filmer ÄR olagligt, Spelar ingen roll vad ni säger. Säg inte att ni menar filmer som "min dotter är lucia i sin skola".
Sen så har ni gjort några slarvfel i texten såsom: 99 fall av 10, helelr.
Hoppas att jag inte rörde om för mycket här i forumet nu.
Undac tar sig tid och skriver ett inlägg som svar.
Nästa gången jag går in på nh så har stavfelen blivit rättade men det med nedladdning av filmer är fortfarande kvar.
Jag och undac skrev ett par inlägg till varanndra.
Han försöker använda mina egna org emot mig men lyckas inte så bra,
Han hävdar att det inte var någon uppmaming till att ladda ner filmer och jag säger att alla kan göra misstag, jag nöjer mig med att stavfelen var rättade.
NÄSTA gång jag går in på nh så har dom tagit bort
"det går inte att använda denna spelare för att titta på filmer man laddat ner från internet" från nyheten.
Jag går genast in på forumet och blir helt förvånad! ALLA mina inlägg om nyheten är borttagna och tråden är omstartad.
Nu ser nyheten ut såhär:
Kan tänka mig att många blev rätt glada när de hörde att den första DVD-spelaren med DivX-kompabilitet släpptes.
Spelaren heter KiSS DP-450 och klarar av nästa alla format man kan tänka sig. Toms Hardware tar en titt på maskinen i deras senaste nyhetsbrev.
En sak som kanske gör vissa användare lite besvikna är att spelaren bara tar de två senaste DivX-versionerna 4.x och 5.x. Just nu ser det heller inte ut som om det kommer ske någon ändring på den punkten.
Tom spekulerar att DivX-stöd snart kommer vara ett krav på DVD-spelare om de ska gå att sälja.
Man kan ju alltid hoppas: desto fler format man kan spela upp desto bättre.
Notera att här förekommer inga felstavningar eller annat.
Det här nh var bland det fulaste jag någonsin sett...
Det är bara att hoppas på att den här tråden får vara kvar så nhs medlemmar får läsa vad som igentligen händer här, dåliga motkommentarer, sedan så tar dom bort det jag klagat på och tar bort mina inlägg om saken för att "dölja sina misstag".
Hoppas att jag är välkommen här på nh mer och ALLA kan ju göra misstag, och ALLA kan och kommer bli förlåtna... bara ni erkänner att ni gjort ett misstag och att ni tänker efter lite mer innan ni låser era gästers trådar igen.
NH kommer fortfarande vara min favorithemsida men det här gjorde mig verkligen besviken.
November 29, 2001
Om du uppenbarligen inte fattade vad jag sa, speciellt när jag sa till dig att ta upp diskussionen någon annanstan, så är det väl självklart att dina (våra) inlägg raderas.
Feedbacken på nyheterna är något som postas på framsidan, inte en plats för dikussioner om vad du tror att våra policys är och huruvida vi följer dem eller ej.
Vill du diskutera sådant kan du göra som du gjort här: starta en egen tråd för det.
Anledningen att jag ändrade nyheten var för att få slut på en diskussion som inte längre handlade om nyheten.
Anledningen att jag bad en moderator ta bort inläggen var för att eftersom nyheten var ändrad vilket gjorde att den pågående diskussionen inte längre var gällande.
Du kan inte både få kakan och äta upp den.
Jag gav diskussionen två försök, du fattade inte poängen någon av gångerna, jag tänker inte engagera mig i att föra någon vidare diskussion eftersom jag nu vet att det inte leder någonvart.
Men vill övriga medlemmar delta i detta melodrama så är de givetvis välkomna att svara här utan att du behöver oroa dig för att tråden blir låst, så länge det håller sig inom vad reglerna för forumet tillåter det vill säga.
July 2, 2001
Jag har inte med diskusionen att göra men ta en titt på länken här under. Det är en intervju
med Katarina Renman Claesson jobbar som doktorand på Stockholms Universitets Juridiska Institution. Hon har forskat om upphovsrätten.
December 24, 2002
Visst visst.. alla kan göra fel..
men vaf*an.. onödig grej att bli arg för.. va istället glad att denna sida finns...(vilket du redan är)
Jag tror (nästan helt säker): Anledningen till att man inte för snacka om olagligheter o sånt, är att de inte vill att denna sida ska stängas ned av nån svenska myndighet eller/och att hela sidan i sig blir mycket seriösare om man håller sig lagliga grejer..Inte b ara för oss.. utan för alla.. nya personer, tidningar m.m. som besöker sidan ser direkt att det är en seriös sida. Och sen blir väl inte sponsorerna så glada heller..
De e ju inte för att va taskig eller nått som de har satt upp reglerna..
April 10, 2001
Japp.
Jonte är inne på helt rätt spår.
Sidan har många unika besökare, förutom oss "vanliga" medlemmar så är det bra många till som läser denna sida, kommer in av misstag, på en länk, via tips osv. Det skall alltså inte finnas några otvivelaktigheter presenterade här då som kan ge ett oseriöst intryck eller väcka anstöt hos någon.
Att jag sen gick in och rensade i ovan nämnda tråd var för att den helt enkelt spårat ur så till den grad att NYHETEN blev sekundär.
Det som skrivs under nyheter skall vara nyhet, inte en tråd som snöar in på annat eller spårar ur av någon orsak "what so ever".
Och ja Lucas, du är alltid välkommen här, (så länge du sköter dig 🙂 ) jag vet att du är så pass cool som ditt nick anger, så denna överhettade diskution var antagligen bara en engångsföreteelse som uppkom pga. diverse missförstånd och dylikt.
Sen vill jag bara slänga in en liten reminder.
LÄS alla "stickys", "Announcments" och liknande som är klistrade i top på alla forumsavdelningar, står mycket nyttigt där som inte finns med i "reglerna".
February 5, 2002
Jag förstår inte vad problemet är? Är du arg på NordicHardware för att dom i efterhand editerar text dom skriver? Eller är du arg för att NordicHardware skriver fakta om spelaren? Är du kanske helt enkelt arg för att du inte vet vad man kan använda DivX4 och 5 till? Point out the problem!
September 12, 2002
February 5, 2002
February 5, 2002
June 28, 2001
bloodman wrote: lukascool du tar i för mycket... herregud lugna ner dig.
AMEN !
detta är inte den enda tråden detta inträffar.
synd att du åkte ut blodman företsten, 50% av dina inlägg var ju intresanta.
EDIT: oj jag har redan lagt en komentar på detta =)
kolla nu småfolk vad Öl kan ställa till med
1 Guest(s)