October 14, 2010
Viking1962;1269464 wrote: Skulle kanske inte va så dumt. Hade ingen aning om att Google+ existerade :D. Så just ett youtube klipp om Google+
Hehe då vet du det nu Viking! Har aldrig använt Facebook innan men Google+ är bra uppbyggt med hela detta kretssystemet som dom använder sig av. Du får gå med och testa! Hoppas bara vi får svar från någon i redaktionen också.
September 9, 2009
Vi har redan en sida på Facebook som uppdateras dagligen:
http://www.facebook.com/pages/.....9509813320
Vi har diskuterat Google+ löst, men de verkar sakna ett gruppsystem som Facebook använder sig av. Ska se om inte Anton kan ge ett mer utförligt svar om det hela, men ni är precis som alla andra välkomna att "Gilla" oss på Facebook 😉
March 14, 2001
Personligen tycker jag inte ni ska "outsource" mer än ni redan gjort. Först flyttades nyheterna och dess kommentarer från forumet, bloggarna likaså (dessa passar väl alldeles utmärkt i forumet?). Sen kom det ett facebook-tillägg (som för övrigt gick väldigt snabbt att ordna, när det finns en massa annat att göra(!?)). Allt det här gör bara forumet mer och mer inaktivt, det enda som händer här nu är några ströinlägg i allmänt och de andra avdelningarna, resterande 90% är köp och sälj.
Att framförallt flytten av nyheterna och kommentarerna gör forumet mer inaktivt har jag ju nämnt förr, eller åtminstone att jag trodde det. För inte länge sen såg jag av en ren slump på en användares profil att denne inte varit inloggad på forumet på flera månader, trots att samma användare är relativt aktiv i nyhetskommentarerna. Kollade då runt lite och noterade samma sak med ett par till. Besökt forumet kan de ju ha gjort (eller man kan ju hoppas det åtminstone, men utan autoinloggning då, hur troligt det nu är), men någon intention att posta något verkar ju inte ha funnits eftersom de inte loggat in.
Nej då, jag är inte bitter...
February 12, 2003
Snorch;1269576 wrote: Personligen tycker jag inte ni ska "outsource" mer än ni redan gjort. Först flyttades nyheterna och dess kommentarer från forumet, bloggarna likaså (dessa passar väl alldeles utmärkt i forumet?). Sen kom det ett facebook-tillägg (som för övrigt gick väldigt snabbt att ordna, när det finns en massa annat att göra(!?)). Allt det här gör bara forumet mer och mer inaktivt, det enda som händer här nu är några ströinlägg i allmänt och de andra avdelningarna, resterande 90% är köp och sälj.
Att framförallt flytten av nyheterna och kommentarerna gör forumet mer inaktivt har jag ju nämnt förr, eller åtminstone att jag trodde det. För inte länge sen såg jag av en ren slump på en användares profil att denne inte varit inloggad på forumet på flera månader, trots att samma användare är relativt aktiv i nyhetskommentarerna. Kollade då runt lite och noterade samma sak med ett par till. Besökt forumet kan de ju ha gjort (eller man kan ju hoppas det åtminstone, men utan autoinloggning då, hur troligt det nu är), men någon intention att posta något verkar ju inte ha funnits eftersom de inte loggat in.
Nej då, jag är inte bitter...
Jag är med dig, har ungefär samma syn på det hela. Och då ska jag klargöra att jag inte har någonting med layout, drift eller något i den stilen att göra, jag är forumit innerst inne och det lilla jag bidrar med är någon recension då och då.
March 14, 2001
Ja jag är utan tvekan också forumist, har alltid sett NH som ett forum och kommer göra så framöver också. Däremot kan det klargöras att jag inte på något sett tycker att det är dåligt med alla nyheter och recensioner, det är ju det som också gör NH, det gör ni också väldigt bra numera. Det är nedprioriteringen av forumet jag tycker är så synd.
October 14, 2010
Snart dags för Nordichardware att hoppa på Google+ tycker jag 😉
September 9, 2009
Eller så registrerar man sig på Facebook.
Det finns ingen direkt anledning för Google+, som tidigare sagt är redan för mycket outsourcat IMO.
Det skulle leda till ökad arbetsbörda från redaktionens sida att uppdatera två sociala medier (vilket är onödigt när ett väletablerat existerar). Sen skulle det bara leda till att ännu fler kommentarer hamnade utanför NordicHardwares forum.
1 Guest(s)