Nordichardware och Google+?|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nordichardware och Google+?
Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 21, 2011 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Som vissa kanske redan vet är nu Google+ öppet för alla. Så jag har en fråga till NH redaktionen. Kommer ni lägga till Nordichardware även på Google+ så att vi som använder det kan följa er och kommentera där?

Mvh Berserk.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
1269351
September 21, 2011 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle kanske inte va så dumt. Hade ingen aning om att Google+ existerade :D. Såg just ett youtube klipp om Google+

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
1269352
September 21, 2011 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1269464 wrote: Skulle kanske inte va så dumt. Hade ingen aning om att Google+ existerade :D. Så just ett youtube klipp om Google+

Hehe då vet du det nu Viking! Har aldrig använt Facebook innan men Google+ är bra uppbyggt med hela detta kretssystemet som dom använder sig av. Du får gå med och testa! Hoppas bara vi får svar från någon i redaktionen också.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
1269354
September 21, 2011 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har redan en sida på Facebook som uppdateras dagligen:
http://www.facebook.com/pages/.....9509813320

Vi har diskuterat Google+ löst, men de verkar sakna ett gruppsystem som Facebook använder sig av. Ska se om inte Anton kan ge ett mer utförligt svar om det hela, men ni är precis som alla andra välkomna att "Gilla" oss på Facebook 😉

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1269463
September 25, 2011 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Personligen tycker jag inte ni ska "outsource" mer än ni redan gjort. Först flyttades nyheterna och dess kommentarer från forumet, bloggarna likaså (dessa passar väl alldeles utmärkt i forumet?). Sen kom det ett facebook-tillägg (som för övrigt gick väldigt snabbt att ordna, när det finns en massa annat att göra(!?)). Allt det här gör bara forumet mer och mer inaktivt, det enda som händer här nu är några ströinlägg i allmänt och de andra avdelningarna, resterande 90% är köp och sälj.

Att framförallt flytten av nyheterna och kommentarerna gör forumet mer inaktivt har jag ju nämnt förr, eller åtminstone att jag trodde det. För inte länge sen såg jag av en ren slump på en användares profil att denne inte varit inloggad på forumet på flera månader, trots att samma användare är relativt aktiv i nyhetskommentarerna. Kollade då runt lite och noterade samma sak med ett par till. Besökt forumet kan de ju ha gjort (eller man kan ju hoppas det åtminstone, men utan autoinloggning då, hur troligt det nu är), men någon intention att posta något verkar ju inte ha funnits eftersom de inte loggat in.

Nej då, jag är inte bitter...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1269464
September 25, 2011 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1269576 wrote: Personligen tycker jag inte ni ska "outsource" mer än ni redan gjort. Först flyttades nyheterna och dess kommentarer från forumet, bloggarna likaså (dessa passar väl alldeles utmärkt i forumet?). Sen kom det ett facebook-tillägg (som för övrigt gick väldigt snabbt att ordna, när det finns en massa annat att göra(!?)). Allt det här gör bara forumet mer och mer inaktivt, det enda som händer här nu är några ströinlägg i allmänt och de andra avdelningarna, resterande 90% är köp och sälj.

Att framförallt flytten av nyheterna och kommentarerna gör forumet mer inaktivt har jag ju nämnt förr, eller åtminstone att jag trodde det. För inte länge sen såg jag av en ren slump på en användares profil att denne inte varit inloggad på forumet på flera månader, trots att samma användare är relativt aktiv i nyhetskommentarerna. Kollade då runt lite och noterade samma sak med ett par till. Besökt forumet kan de ju ha gjort (eller man kan ju hoppas det åtminstone, men utan autoinloggning då, hur troligt det nu är), men någon intention att posta något verkar ju inte ha funnits eftersom de inte loggat in.

Nej då, jag är inte bitter...

Jag är med dig, har ungefär samma syn på det hela. Och då ska jag klargöra att jag inte har någonting med layout, drift eller något i den stilen att göra, jag är forumit innerst inne och det lilla jag bidrar med är någon recension då och då.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1269465
September 25, 2011 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja jag är utan tvekan också forumist, har alltid sett NH som ett forum och kommer göra så framöver också. Däremot kan det klargöras att jag inte på något sett tycker att det är dåligt med alla nyheter och recensioner, det är ju det som också gör NH, det gör ni också väldigt bra numera. Det är nedprioriteringen av forumet jag tycker är så synd.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
1271246
November 7, 2011 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Snart dags för Nordichardware att hoppa på Google+ tycker jag 😉

http://techcrunch.com/2011/11/.....hing-else/

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1271248
November 7, 2011 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller så registrerar man sig på Facebook.

Det finns ingen direkt anledning för Google+, som tidigare sagt är redan för mycket outsourcat IMO.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1271250
November 7, 2011 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller så registrerar man sig på Facebook.

Det finns ingen direkt anledning för Google+, som tidigare sagt är redan för mycket outsourcat IMO.

Det skulle leda till ökad arbetsbörda från redaktionens sida att uppdatera två sociala medier (vilket är onödigt när ett väletablerat existerar). Sen skulle det bara leda till att ännu fler kommentarer hamnade utanför NordicHardwares forum.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1271265
November 7, 2011 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Inget mer FRÅN forumet. Gärna mer IN på forumet. Tapatalk är bra för androiderna. Borde egentligen tvinga bloggarna till forumet igen fast kopplat via twitter, bättre spridning och mer riktat.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
1272406
December 3, 2011 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu finns Nordichardware på Google + upptäckte jag idag! 🙂 Jag tycker detta var trevligt faktiskt.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
1272412
December 3, 2011 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan dom inte bestämma sig? tyckte alla var så negativa

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1272421
December 3, 2011 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Inget är flyttat på något vis. Det enda är att highlights läggs ut på G+, FB och Twitter. Vi spammar inte ner med varenda lite nyhet och kommentarsfunktionerna kommer att förbli som de är. Inget annat.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 563
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL