November 11, 2007
Har jag missat helt eller finns det ingen "Utkorg" längre? Utan bara "Inkorg" och "Skickat". Dessutom så hamnar inte mina skickade meddelanden i "Skickat" så jag kan inte se vad jag har sagt till folk 😛
Och skulle man inte kunna få en snabb-"PM"-knapp? Typ nere vid "Svara", "Svara med Citat" och multicitat-knappen? Gärna med automatisk quote så att rubriken på PMet blir topicrubriken samt att texten från inlägget hamnar som quote i PMet.
November 27, 2003
Gefagahaga;1251251 wrote: Har jag missat helt eller finns det ingen "Utkorg" längre? Utan bara "Inkorg" och "Skickat". Dessutom så hamnar inte mina skickade meddelanden i "Skickat" så jag kan inte se vad jag har sagt till folk 😛
Och skulle man inte kunna få en snabb-"PM"-knapp? Typ nere vid "Svara", "Svara med Citat" och multicitat-knappen? Gärna med automatisk quote så att rubriken på PMet blir topicrubriken samt att texten från inlägget hamnar som quote i PMet.
Klicka på namnet på personen som skrev inlägget så kommer en liten meny fram.
//Andreas
November 26, 2002
2 "features" att se över:
- Använder man sig av IE7 (Win XP) så lägger sig ASUS-reklamen, på första sidan, över nyheterna och länkar. Reklamen hamnar lite olika på sidan beroende på vilken upplösning man har. Irriterande nog så hamnar den mer mitt på sidan om man kör med bred upplösning.
- När jag loggar in med Firefox 3.6 så får jag "Invalid token" vid inloggning. Men om jag klickar på "tillbaka-knappen" så kommer jag till startsidan som inloggad.
September 2, 2004
Jag har en del synpunkter som jag har mailat tidigare men det är nog bättre att ta det i forumet.
1. Jag är inte så van vid den nya designen med "kvadratiska tables", föredrog den gamla "rektangulära tables", men jag börjar vänja mig lite nu.
2. Nu till det lite mer allvarliga. Bilderna säger allt.
[Image Can Not Be Found]
När man trycker på Show All kommer man till
[Image Can Not Be Found]
Det finns bla en länk till ett NH test av AMD 1090T på http://www.dustinhome.se/pd_50.....43621.aspx men då kommer man också till
[Image Can Not Be Found]
Jag använder Firefox.
September 2, 2004
Jag har en del synpunkter som jag har mailat tidigare men det är nog bättre att ta det i forumet.
1. Jag är inte så van vid den nya designen med "kvadratiska tables", föredrog den gamla "rektangulära tables", men jag börjar vänja mig lite nu.
[Image Can Not Be Found]
När man trycker på View All kommer man till
[Image Can Not Be Found]
eller
[Image Can Not Be Found]
Det finns bla en länk till ett NH test av AMD 1090T på http://www.dustinhome.se/pd_50.....43621.aspx men då kommer man också till
[Image Can Not Be Found]
Jag använder primärt Firefox men det är likadant på alla webbläsare.
September 2, 2004
[Image Can Not Be Found]
När man trycker på View All kommer man till
[Image Can Not Be Found]
eller
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Jag använder primärt Firefox men det är likadant på alla webbläsare.
April 20, 2002
Jag kan bara logga in på forumet.
På startsidan fungerar det inte. Klickar jag på "Logga in" så kommer jag till en sida för att skriva in användarnamn och lösenord, när jag sedan klickar "Login" så kastas jag till startsidan och är fortfarande utloggad.
Försökte sända mina sorgetankar till Coore *RIP* men kunde inte för att man var tvungen att vara inloggad och det gick som sagt inte 🙁
"Only registered users can write comments!"
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Är jag verkligen den enda som kan logga in på forumet men inte startsidan? 🙂
Har provat både Firefox & IE
Win 7
Provat att stänga av adblock
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 11, 2007
Delph1;1251262 wrote: Klicka på namnet på personen som skrev inlägget så kommer en liten meny fram.
//Andreas
Ok, jag tänkte mer på oss som är ännu mer lata och vill ha en synlig knapp från början, haha. 😛
Men min andra fråga då, den med utkorg och skickat. Nåt som kan lösas? Viktigast är då skickat för jag vill verkligen kunna se vad jag har skickat till folk.
March 14, 2001
Gefagahaga;1251440 wrote: Ok, jag tänkte mer på oss som är ännu mer lata och vill ha en synlig knapp från början, haha. 😛
Men min andra fråga då, den med utkorg och skickat. Nåt som kan lösas? Viktigast är då skickat för jag vill verkligen kunna se vad jag har skickat till folk.
Gå hit: https://www.nordichardware.se/.....ditoptions
Välj "Spara en kopia av skickade meddelanden i min Skickat-mapp som standard." lite längre ner på sidan.
Det med utkorgen är lite synd, var bra att kunna se om mottagaren läst PMet eller inte.
November 11, 2007
Snorch;1251458 wrote: Gå hit: https://www.nordichardware.se/.....ditoptions
Välj "Spara en kopia av skickade meddelanden i min Skickat-mapp som standard." lite längre ner på sidan.Det med utkorgen är lite synd, var bra att kunna se om mottagaren läst PMet eller inte.
Där ser man, tack!
December 6, 2006
Vad är detta jag får till och från som orsakar dubbelposter ?
Fel
Följande fel inträffade när detta meddelande skickades* Det här forumet kräver att du väntar 30 sekunder mellan postning av inlägg. Vänligen försök igen om 15 sekunder.
Hade inte skrivit ett inlägg innan detta.. skrev i snabbsvar på "Vad har du gjort idag"-tråden, postar.. får upp detta felmeddelande. Försöker skicka igen och när det skickas så finns det redan ett likadant inlägg innan.
Forumstrådarna kommer att dyka upp, det ligger bland övriga saker på "to do" listan, så det är något vi ämnar få med. Den modul vi använde till detta har inte fungerat som vi hoppats så den måste göras om.
Att sajten är slö låter konstigt, är detta något du har problem med hela tiden eller endast vid enstaka tillfällen? Gör gärna en ping av sajten när det händer så vi ser om det är dålig kontakt även då.
kör kommandotolken -> ping nordichardware.se
Tekniknörd som gillar att träna.
March 14, 2001
Det är segt här också, däremot är forumet snabbare än startsidan, nyheterna osv. Forumet kommer väl upp på 1-3s normalt men startsidan tar minst 5s och ibland uppåt 15-20s. Dock har jag märkt att det går betydligt snabbare med IE (nån gammal version) än nyaste Firefox (och någon äldre som kommit efter NHs uppdatering). Provat med att avaktiverat alla tillägg men ingen skillnad. Mycket konstigt och lagomt irriterande.
Något ni bör lägga till på startsidan är en ruta som visar senaste kommentarerna för nyheterna, som det är nu går det inte alls att se om man inte håller reda på antal kommentarer för de som visas på startsidan, eller går igenom äldre nyheter, men hur många gör det? Det är nästan så att jag struntar helt i att kommentera nyheter som jag först läser när det är utanför startsidan, och definitivt missar andras kommentarer på dessa nyheter.
Tycker det var väldigt synd att ni gick ifrån integreringen med forumet, då kom allt upp i "Visa senaste inläggen".
Personligen tycker jag ni bör prioritera en sån funktion före senaste foruminläggen på startsidan, dels för att jag inte alls förstår poängen med det men framförallt att det troligen kommer att öka kommentarerna och göra dessa mer intressant.
September 2, 2004
Märkt att det har skett förbättringar nu! 🙂 Loggan klickbar, länkar får inte mellanslag som man får korrigera för hand längre (inte testat jättelånga länkar än dock), View All finns inte längre. Enda är väl att jag tycker det ser snyggare och proffsigare ut med Användarnamn på nederkanten som det är i Forumet istället för som det är på Nyhetssidan, i en dubbel table. En annan sak är att https://www.nordichardware.se/.....tpage.html inte kan öppnas som finns i RSS flödet. Det blir 404 - Article #0 not found.
December 6, 2006
När man står ute i "Forum" och tittar på t.ex Allmänt så lyser denna för det skrivits i en tråd.. går jag in och läser den sen hoppar tillbaka till Allmänt så har den slocknat.. men går jag ut till "Forum" igen så lyser den fortfarande fast inga olästa trådar finns i kategorin.
Det enda som släcker allt är "Marka trådar som lästa".
March 14, 2001
Vad är det för "fel" på nyhetskommentarerna? Som i denna nyhet tex, på startsidan står det att det är tre kommentarer nu efter min, men jag ser bara ett osammanhängande av Anton och mitt.
https://www.nordichardware.se/.....l#comments
Har sett i det tidigare också, någon svarade på något som inte verkade finnas, trodde bara det blivit fel i någon citeringen eller nått.
Lite fler, nio kommentarer på startsidan men bara åtta syns:
edit, Här var nyheter jag syftade på ovan, tre kommentarer ska finnas, men bara en av Anton finns, däremot citerar Anton två kommentarer, men vart dessa kommer ifrån vette fan. Det vore ju mycket underligt om kommentarerna "försvinner" och istället bakas in i inlägget som citerar dessa.
Är det jag som är väldigt trött, för det är jag, eller vad har jag missat? 🙄
January 19, 2003
LG nyheten ser jag 3 kommentarer:
#1 Sven121212 2010-07-15 13:43 Hmm hur funkar detta? Blir lågupplösta gamla diablo 2 mycket snyggare om jag spelar det på den här skärmen än en lika stor skärm utan uppskalningsfunktion? Det är ju annars nackdelen med större skärmar -trenden, att äldre spel bara ser värre och värre ut...
#2 Anton Karmehed 2010-07-15 14:46 Det är väldigt svårt att säga då vi inte vet riktigt hur LG utvecklat sin teknik. I regel, vilket även verkar gälla Super Resolution, så är skalningsteknikerna utvecklade primärt för video. Vet inte hur väl det skulle fungera med spel faktiskt.
Jo man börjar ju se problemen och bristerna betydligt tydligare tyvärr. [Image Can Not Be Found]
#3 Snorch 2010-07-16 17:52 Fin bild de valt för att få en funktion som är helt kass att se "bra" ut. Tycker det mest ser ut som om bilden fått lite färgändringar och blivit överskärpt.
Ser även de andra kommentarerna i de andra nyheterna, orkar dock inte citera dem :p
//Jimmy
2 Guest(s)