December 19, 2000
Det är jag som har tagit bort den för att minska belastningen på databasen. Den frågan som skickas till databasen om man ska söka i hela tog minimum 50sec vilket inte är ok. Jag har försökt på alla sätt att få ner tiden och kommit fram till att det finns två alternativ.
1. Slänga inlägg i forumet.
2. Begränsa frågan.
Då jag inte vill slänga inlägg så beslutade jag mig istället för att begränsa frågan istället.
Det har även gjorts vissa andra förändrigar, men det är inte i scripten utan i databasen som dessa förändrigar har gjorts.
Men ska man va ärlig så är det bättre att sidan är snabb än att man kan söka i alla inlägg i hela forumet. Då det påverkar hela sidan om en användare låser en databas anslutning i 50sec då det ställs ca 15 frågor per sec till databasen. Om då 25 personer söker samtidigt i forumet blir det inte mycket över till de andra som surfar på sidan. Vilket var problemet innan då det var som segast.
Får hoppas jag förklarade lite iaf...
April 1, 2001
On 2002-03-07 09:45, Illern wrote:
Varför har ni tagit bort funktionen att man kan söka över hela forumet? 😕
Jag brukar söka efter mina inlägg så ser jag vilka trådar jag har skrivit i och kan kolla om jag har fått svar.
Funktionen för att söka bland alla forum är som sagt borta. Men för att veta när du har fått svar på en tråd du har skrivit kryssar du i alternativet att du vill ha ett email när någon har svarat i din tråd när du skriver tråden
1 Guest(s)