Nu måste det väl vara dags för SLI recensionen snart?!?|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nu måste det väl vara dags för SLI recensionen snart?!?
Pellimore
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 34
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 26, 2005 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

När kommer den? Ge mig ett leveransdatum för recensionen!

Om jag inte får ett svar inom 5 minuter så kommer jag att vattna min pelagonier med olivolja och diskmedel. Lev med det på ert samvete.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
830455
January 26, 2005 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

du är nog en person som behöver plastblommor.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
830462
January 26, 2005 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Pellimore wrote: När kommer den? Ge mig ett leveransdatum för recensionen!

Om jag inte får ett svar inom 5 minuter så kommer jag att vattna min pelagonier med olivolja och diskmedel. Lev med det på ert samvete.

Antar att du har "vattnat" nudå?

Kan man få se bild från dagen du vattnade till dagen dom dör? Vore trevligt att få lite bevis på "hoten".

Pellimore
Medlem
830467
January 26, 2005 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Tiden är ute!

Ni har nu inte bara ett liv på ert samvete - jag upptäckte nyss att min pelagonier precis skulle till att sätta nya skott till världen. Det blev ingenting med den familjelyckan - tack vare er.

Jag hoppas ni värderar ett liv högre nästa gång.

Pellimore
Medlem
830471
January 26, 2005 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote:

Kan man få se bild från dagen du vattnade till dagen dom dör? Vore trevligt att få lite bevis på "hoten".

Trevligt? Trevligt?

Vad är du för en klorofylltörstande morbid varelse? Har du inga känslor?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
830477
January 26, 2005 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Pellimore wrote: [quote=macrus]

Trevligt? Trevligt?

Vad är du för en klorofylltörstande morbid varelse? Har du inga känslor?

Nej inte för blommor! :whops:

Pellimore
Medlem
830517
January 26, 2005 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite fakta om pelagonier, medan vi väntar på att NH skall svara på min fråga:

Det finns omkring 250 olika arter av pelargoner, de flesta hemmahörande i Sydafrika. Våra
pelargoner - korsningar och förädlingar av de ursprungliga - kan indelas i fyra grupper: vanlig
eller zonalpelargon, engelsk pelargon, murgröns- eller hängpelargon som passar bäst för
balkonglådor och rosengeraniun. Ingen av grupperna bör vattnas med olivolja eller diskmedel.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
830527
January 26, 2005 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan väl ge en liten preview då eftersom jag fick chansen att känna på kortet på DH:

http://se.asus.com/products/mb.....erview.htm

[Image Can Not Be Found]

Layout: Snygg svart PCB (lite irriterande att den andra PCI-E 16x-porten också är svart i min mening), bra placering på nord/sydbryggan även om fläktkontakten kunnat sitta bättre, elkontakten sitter väldigt nära floppyn, men vem använder det längre?, kylarinstalltion kan jag ite uttala mig om eftersom jag installerade en Vapo på det, men det var inga direkta problem att få på den iaf :bgrin:

BIOS: mindre lyckat i min mening. Jag har ägt många ASUS-kort och de har alltid haft en bra uppbyggnad av BIOS, men här fann jagmig ofta kryssande runt letande efter inställningar 😕
Inget kort jag skulle rekommendera till en överklockare heller, de inbyggda "hobby-klockningsfeatures" som finns känns väldigt onödiga i min meing.
Att klocka datorn i bestämda procentsteg med programvara är inget jag förordar men visst kan det vara bra för den inte fullt så insatte, men borde då verkligen en sådan person överklocka? Programmet man använde fungerade inte speciellt bra heller tyvärr, men det lär vara fixat tills idag antar jag. (Detta gjordes i Windows då, men kunde även göras i BIOS).

Även om inställningarna inte var de bästa så visade sig kortet var stabilt ävenom det undervoltade något. ~0,13V drygt vid högre volter om jag inte minns helt fel. Vi lyckades kräma upp en FX-55 i 3165MHz vilket iofs inte är speciellt imponerande, men det berodde nog snarare på kylning/CPU och inte moderkortet.

//Andreas

Pellimore
Medlem
830540
January 26, 2005 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Nice, när kommer resten av recensionen?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
830555
January 26, 2005 - 10:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag kan väl ge en liten preview då eftersom jag fick chansen att känna på kortet på DH:

http://se.asus.com/products/mb.....erview.htm

[Image Can Not Be Found]

Layout: Snygg svart PCB (lite irriterande att den andra PCI-E 16x-porten också är svart i min mening), bra placering på nord/sydbryggan även om fläktkontakten kunnat sitta bättre, elkontakten sitter väldigt nära floppyn, men vem använder det längre?, kylarinstalltion kan jag ite uttala mig om eftersom jag installerade en Vapo på det, men det var inga direkta problem att få på den iaf :bgrin:

BIOS: mindre lyckat i min mening. Jag har ägt många ASUS-kort och de har alltid haft en bra uppbyggnad av BIOS, men här fann jagmig ofta kryssande runt letande efter inställningar 😕
Inget kort jag skulle rekommendera till en överklockare heller, de inbyggda "hobby-klockningsfeatures" som finns känns väldigt onödiga i min meing.
Att klocka datorn i bestämda procentsteg med programvara är inget jag förordar men visst kan det vara bra för den inte fullt så insatte, men borde då verkligen en sådan person överklocka? Programmet man använde fungerade inte speciellt bra heller tyvärr, men det lär vara fixat tills idag antar jag. (Detta gjordes i Windows då, men kunde även göras i BIOS).

Även om inställningarna inte var de bästa så visade sig kortet var stabilt ävenom det undervoltade något. ~0,13V drygt vid högre volter om jag inte minns helt fel. Vi lyckades kräma upp en FX-55 i 3165MHz vilket iofs inte är speciellt imponerande, men det berodde nog snarare på kylning/CPU och inte moderkortet.

//Andreas

Jag har hållit på med kortet en hel del. Jag är inte imponerad. Layouten kan verka hyffsad från början, men egentligen kan man hitta en hel del skavanker på det. Sydbryggans placering är allt annat än bra om man skall klämma in två stora grafikkort. Att montera en passiv fläns kommer att bli besvärligt. Diskettstation är ett måste om man har ambitioner att använda SATA-diskarna. Bara det att Asus inte orkade bifoga en diskett med drivare är ju nästan bisarrt dåligt. Överklockningsegenskaperna är inte direkt imponerande. BIOS:et krånglar magiskt mycket, och till på köpet fungerar inte SLI med mina 6800GT. 6600GT inga problem, men det är totalt omöjligt att få mina 6800GT att funka. Har nu hållit på med skräpet i flera veckor utan framgång, och är snart beredd att kasta in handduken. Detta är kanske också svar på varför SLI-artikeln har blivit fördröjd mer än vad som kunde förväntas.
Att sedan Delph1 hade fyllt sockeln med fett gjorde inte upplevelsen roligare....;)

Andreas Galistel
Member
Medlem
830711
January 27, 2005 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Delph1]Jag kan väl ge en liten preview då eftersom jag fick chansen att känna på kortet på DH:

http://se.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli-d/overview.htm

[Image Can Not Be Found]

//Andreas

Jag har hållit på med kortet en hel del. Jag är inte imponerad. Layouten kan verka hyffsad från början, men egentligen kan man hitta en hel del skavanker på det. Sydbryggans placering är allt annat än bra om man skall klämma in två stora grafikkort. Att montera en passiv fläns kommer att bli besvärligt. Diskettstation är ett måste om man har ambitioner att använda SATA-diskarna. Bara det att Asus inte orkade bifoga en diskett med drivare är ju nästan bisarrt dåligt. Överklockningsegenskaperna är inte direkt imponerande. BIOS:et krånglar magiskt mycket, och till på köpet fungerar inte SLI med mina 6800GT. 6600GT inga problem, men det är totalt omöjligt att få mina 6800GT att funka. Har nu hållit på med skräpet i flera veckor utan framgång, och är snart beredd att kasta in handduken. Detta är kanske också svar på varför SLI-artikeln har blivit fördröjd mer än vad som kunde förväntas.
Att sedan Delph1 hade fyllt sockeln med fett gjorde inte upplevelsen roligare....;)

Du upplever det i stort sett som jag då 🙂

Fettet är ett nödvändigt ont mot kondensensen som vapon kan skapa. Annars hade du nog inte haft någon bräda att meka med idag. Bara för att klargöra för alla andra 😉

//Andreas

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
830720
January 27, 2005 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Fettet är ett nödvändigt ont mot kondensensen som vapon kan skapa. Annars hade du nog inte haft någon bräda att meka med idag. Bara för att klargöra för alla andra 😉

//Andreas

Jo, men det är ett skit att få bort när man inte vil ha det där längre.:)

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
830786
January 27, 2005 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Jag har hållit på med kortet en hel del. Jag är inte imponerad. Layouten kan verka hyffsad från början, men egentligen kan man hitta en hel del skavanker på det. Sydbryggans placering är allt annat än bra om man skall klämma in två stora grafikkort. Att montera en passiv fläns kommer att bli besvärligt. Diskettstation är ett måste om man har ambitioner att använda SATA-diskarna. Bara det att Asus inte orkade bifoga en diskett med drivare är ju nästan bisarrt dåligt. Överklockningsegenskaperna är inte direkt imponerande. BIOS:et krånglar magiskt mycket, och till på köpet fungerar inte SLI med mina 6800GT. 6600GT inga problem, men det är totalt omöjligt att få mina 6800GT att funka. Har nu hållit på med skräpet i flera veckor utan framgång, och är snart beredd att kasta in handduken. Detta är kanske också svar på varför SLI-artikeln har blivit fördröjd mer än vad som kunde förväntas.

Asus verkar ha haft bråttom att få ut brädan på marknaden. :blink: De "skryter" väl tillåmed om det också på deras hemsida?
Fettet går ju att tvätta bort. 🙂

Alla NF3 250 & NF4 kort, har ju en muppalaise placering av SB.

Andreas Galistel
Member
Medlem
830801
January 27, 2005 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Delph1]Fettet är ett nödvändigt ont mot kondensensen som vapon kan skapa. Annars hade du nog inte haft någon bräda att meka med idag. Bara för att klargöra för alla andra 😉

//Andreas

Jo, men det är ett skit att få bort när man inte vil ha det där längre.:)

Så sant så! Det brukar gå en och annan svordom 😀

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 395
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL