April 13, 2007
Jag vill ha en ny forumavdelning. Den nya tänkte jag skulle vara Berkeley Open Infrastructure for Network Computing (BOINC).
Den skulle alltså vara sån del som: Regler, MSI Overclocking Contest 2008, SM i överklockning, Hårdvara, och så vidare.
En given underavdelning är ju då Folding@home. Men det finns ju många olika projekt man kan vara med i. Så om någon vill starta en t.ex Seti@home med folk från NH, så skulle de kunna få en egen underavdelning Seti@home.
Här finns många olika projekt: http://en.wikipedia.org/wiki/C....._Computing
March 19, 2003
Jag vill att någon haxxor på NH skall skapa bra boot skivor för dessa.
Dvs typ linux eller win pe som har nätverksdrivisar med proxy möjlighet och att man kan skriva sitt folding user/grupp.
Så man bara kan boota upp det simpelt och tuta o köra, man ruttnar ju på att behöva installera och pilla runt.
March 14, 2001
Söker du efter linux folding distro hittar du lite exempel, och färdiga projekt, som gör det du vill. Eller ännu bättre, ordnar en central server som gör att man kan nätverksboota alla klienter. Lite mer pillande för att ordna servern men desto enklar när man kör igång fler datorner (klienter).
March 19, 2003
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RAPPPPIDO!
Men de borde vara fullt möjligt för någon som har lite nix humm?
Tidigare kört med PE skivor och de var lagom omständigt det med.
Starta och boota tog 100år, sen skulle man aktivera nätverket med bråkande drivisar vilket tog 100år extra.
Sen pillar runt för att få igång folding consolerna.
Ljuvliga hp maskiner med diverse nätverkskort, realtek och andra otrevliga varanter.
March 19, 2003
Twelve wrote: såg nått som hette nått roligt i stil med overclokix eller nått i den stilen.. en linux distro med foldingklient inbakad.. vet dock inte hur den funkar:p ska leta fram länken... såg den på FAHs hemsida.
Jo det är en knoppix variant, live cd tjosan.
Testade med den för nått år sen eller så men jag kom ingen vart då.
1 Guest(s)