February 16, 2004
ViU wrote: Har diskuterats, tyvärr tycker vi inte det det finns tillräckligt aktivitet runt Linux för att få en egen forumsdel.
Men det kanske skulle bli mera aktivitet runt det ifall det hade en egen forumsdel.
För då skulle alla som är inresserade titta in där och ge hjälp och få hjälp.
Som det är nu så försvinner ju en tråd om linux ner i det mörkra ganska fort då det är så lite som skriver i de trådarna.
March 27, 2003
Jag skulle tro att det blir precis tvärt om... Vi som inte aktivt använder Linux skulle nog aldrig besvära oss att titta in. Som det är nu händer det att man läser och lär och kan på lång sikt både sköta ett linuxsystem samt hjälpa andra.
Behåll det som det är! För många forumsdelar genererar bara massa onödiga klickningar...
October 7, 2002
Jag tycker det är bra att ha det gemensamt. OMM man får för sig att dela upp det tycker jag inte heller att Linux ska få en egen del - möjligtvis skulle man kunna göra en uppdelning i DOS/Windows samt *NIX - Linux, *BSD, Solaris, Mac OS X plus diverse ovanliga saker som Tru64, AIX mm. Fast användarantalet av *NIX-ar är hur som helst alldeles för litet enligt mig...
March 27, 2003
TERdON wrote: Jag tycker det är bra att ha det gemensamt. OMM man får för sig att dela upp det tycker jag inte heller att Linux ska få en egen del - möjligtvis skulle man kunna göra en uppdelning i DOS/Windows samt *NIX - Linux, *BSD, Solaris, Mac OS X plus diverse ovanliga saker som Tru64, AIX mm. Fast användarantalet av *NIX-ar är hur som helst alldeles för litet enligt mig...
Med andra ord; Glöm inte Mac! Det använder jag! 😉
Att flytta alla *nix trådar till ett eget tror jag bara drabbar er (läs: er med *nix) själva...
February 16, 2004
Jag menar/menade ju inte någon skild just bara för OS utan
att man skulle ha en som heter Linux motsvarande de andra som grafik/ljud, mjukvara. Men just en som heter linux har man problem med mjukvara i linux skulle man posta under Linux så flera som avänder det skulle se snabbare. Nu får man ju ränna runt i hela forumet och blir just då svårt att finnan några. Det behöver ju inte vara en speciell Linux kan ju vara övriga system/ovanliga system.
February 16, 2004
AMD_RULEZ wrote: Så mycket drag som det är i OS-delen, så...;)
(detta har säkert nån redan påpekat, men jag har inte läst...)
Inte skild OS-del försök förstå att om det handlar om hårvara så skulle man posta under Linux ifall man har det för att snabbare hitta likasinnade.
February 12, 2003
Pojo wrote: [quote=AMD_RULEZ]Så mycket drag som det är i OS-delen, så...;)
(detta har säkert nån redan påpekat, men jag har inte läst...)
Inte skild OS-del försök förstå att om det handlar om hårvara så skulle man posta under Linux ifall man har det för att snabbare hitta likasinnade.
Jaha, du tänker så...;)
Då har jag inget att diskutera om längre. 🙂
June 23, 2002
TERdON wrote: Jag tycker det är bra att ha det gemensamt. OMM man får för sig att dela upp det tycker jag inte heller att Linux ska få en egen del - möjligtvis skulle man kunna göra en uppdelning i DOS/Windows samt *NIX - Linux, *BSD, Solaris, Mac OS X plus diverse ovanliga saker som Tru64, AIX mm. Fast användarantalet av *NIX-ar är hur som helst alldeles för litet enligt mig...
Håller med, vore nog den smartaste/bästa lösningen.
February 16, 2004
macrus wrote: [quote=TERdON]Jag tycker det är bra att ha det gemensamt. OMM man får för sig att dela upp det tycker jag inte heller att Linux ska få en egen del - möjligtvis skulle man kunna göra en uppdelning i DOS/Windows samt *NIX - Linux, *BSD, Solaris, Mac OS X plus diverse ovanliga saker som Tru64, AIX mm. Fast användarantalet av *NIX-ar är hur som helst alldeles för litet enligt mig...
Men jag menar fortfarande inte OS delen.
Hittade ett exempel.
Se längst ner.
June 23, 2002
Pojo wrote: [quote=macrus][quote=TERdON]Jag tycker det är bra att ha det gemensamt. OMM man får för sig att dela upp det tycker jag inte heller att Linux ska få en egen del - möjligtvis skulle man kunna göra en uppdelning i DOS/Windows samt *NIX - Linux, *BSD, Solaris, Mac OS X plus diverse ovanliga saker som Tru64, AIX mm. Fast användarantalet av *NIX-ar är hur som helst alldeles för litet enligt mig...
Men jag menar fortfarande inte OS delen.
Hittade ett exempel.
Se längst ner.
Aha nu fattar jag.
Dock är jag mer inne på det TERdON sa, verkar fin fint. Vore skitnajs.
1 Guest(s)