January 2, 2004
OfflineOm man blivit blåst här på NH hur går man då tillväga?
Köpte mig en "pryl" i fredags och satte in pengar för prylen + frakt
och säljaren fick min adress och prylen skulle skicktas på måndagen.
Sen blev det tyst, inget svar på PM, inget i brevlådan, men
nya annonser från denna användaren har dykt upp här på NH.
Kan inte heller hitta annons tråden då någon admin verkar ha tagit
bort den. har dock kvar alla PM:
September 1, 2002
OfflineFlyttar tråden till en mer lämplig plats på forumet.
NH är ingen mellanhand i affärerna som sker (eller inte sker) mellan användarna på forumet. NH erbjuder en mötesplats där användarna tar eget ansvar för sina affärer, inget mer.
Finns det något speciellt du önskar att NH-crew skulle hjälpa dig med, med ovanstående text i åtanke?
December 17, 2005
OfflineHur länge har det gått sen du betalade? Jag brukar alltid säga 10 vardagar innan man ska börja oroa sig. Men som sagt om inget händer kolla upp hans nummer och ring hem till honom..
Händer inget då så gör du givetvis en polisanmälan troligtvis kommer ingenting hända då polisen i Sverige suger balle. Men det kommer ialla fall med i statestiken + vid framtida fall om killen lurar någon så kanske det händer något.
March 19, 2003
Offlineip kan alltid hjälpa till ifall inte personen har använt en proxy eller bara kopplat upp sig på grannens wlan.
men om du har satt in pengar till han så har du också hans konto nr och det är alltid knytet till en person dvs om kontot är i sverige.
sen kanske ni har pratat över mail eller liknande och de kan hjälpa till i sökandet då ip osv kan finnas där också.
Brukar alltid finnas lite förnuliga sätt att lösa det på, men oftast när detta händer så kan det just vara att personen är lat och inte orkat svara eller liknande och väntat en vecka med att skicka paketet.
Vet själv att jag varit lat någon gång och ett par dagar har sprungit iväg.
December 17, 2005
Offlinet-quick wrote: satte in pengar i fredags förra veckan o han skulle ha skickat i måndags.
Har inget telefon nr men har kontakter på banken så borde kunna få fram vem kontohavaren är till konto jag satte in pengar.
Du har väl namn och efternamn? Kolla på hitta/eniro/ratsit så får du lite fler uppgifter.
August 16, 2003
Offlineom du har mailat hon här på NH utan att han har svarat, kolla om dina mail ligger kvar i utkorgen, om dom ligger kvar så kan det vara så att han är borta några dagar och inte har hunnit se dina mail, om dom inte ligger kvar så har han väl läst dom och skitit i att svara, då ökar du har blivit blåst faktorn lite.
men som Bjornstrom skriver vänta minst 10 dagar, ibland är man lat, glömmer bort osv. Posten är långsamma, ta det lugnt den kommer förhoppningsvis nästa vecka.
September 27, 2002
OfflineBjornstrom wrote: [quote=4fun]Vem blåste dig så man vet vem man inte ska köpa av.
Man ska nog inte namnge personen! då det inte är 100% att han ens blivit blåst.
Eftersom det tagit det gått över en vecka, han har inte fått de, han har inte hört något. I sämsta fallet är säljaren enligt mina ögon rikigt seg och är man seg/lat är man en dålig säljare...
Dåliga säljare vill inte jag köpa av därför bör han namnges
March 14, 2001
Offline4fun wrote: [quote=Bjornstrom][quote=4fun]Vem blåste dig så man vet vem man inte ska köpa av.
Eftersom det tagit det gått över en vecka, han har inte fått de, han har inte hört något. I sämsta fallet är säljaren enligt mina ögon rikigt seg och är man seg/lat är man en dålig säljare...
Ja men nu är det ju så att man inte får hänga ut personer här på forumet så ingen idé att skriva användarens namn, dock kan han ju skriva om denne på rec.elmor.se
Men som sagt, behöver inte var säljaren som gjort något fel, kan lika gärna vara posten som är seg..
December 17, 2005
Offline4fun wrote: [quote=Bjornstrom][quote=4fun]Vem blåste dig så man vet vem man inte ska köpa av.
1v, ett paket tar ca 2-3 dagar han kanske skickade i onsdags vem vet? Hur som helst så är det för tidigt att säga.
December 17, 2005
OfflineMULLVADEN wrote: jag skulle få cash av en polare som har FSB..jag har nordea. det tog en vecka innan jag fick pengarna..
tänk på det om det kanske e det som har hänt o han då inte vill skicka innan han fått in pengarna på sitt konto. =)
Det där måste vara BS! utbetalningar till andra banker inom Sverige tar 1-2 dagar MAX.. Jag har aldrig vart med om att det tagit längre än 24h dock..
Visade han kvitto när han betalat? Eller var det bara muntligt 
January 2, 2004
Offlinevi båda har fsb, läste precis om en kille till som blvit blåst av samma användare här på NH, känns lagom kul att man inte får hänga ut den personen som blåst en men han får fortsätta blåsa folk.
..men länka får man väl?
http://rec.elmor.se/review.php?user=466
1 Guest(s)

Log In