June 28, 2001
nu börjar jag bli lite lack på att NH fortfarande insesterar på att göra så att länkarna från nyheter öppnas i samma fönster.
ska ni inte ta o fixa det ?
har ju varit så jävligt länge nu.
tänk bara på hur många gånger folk måste ladda om förstasidan.
det är ju slöseri med bandbredd.
October 4, 2002
Mind wrote: nu börjar jag bli lite lack på att NH fortfarande insesterar på att göra så att länkarna från nyheter öppnas i samma fönster.
ska ni inte ta o fixa det ?
har ju varit så jävligt länge nu.
tänk bara på hur många gånger folk måste ladda om förstasidan.
det är ju slöseri med bandbredd.
Håller med... jobbigt att göra det manuellt... 😀
March 20, 2001
Dom har det för att det finns folk som vill ha det så att länkarna öppnas i samma fönster och om dom då gör så att dom öppnas i ett nytt så går det inte att högerklicka och välja att det ska öppnas i samma fönster vilket det går att göra så att det öppas i ett nytt.
Själv så tycker jag att länkarna ska öppnas i ett nytt fönster.
November 29, 2001
Det hela beror helt enket på att vårt nuvarande nyhetsscript inte skapar länkar med ett "target" och då öppnas de i det aktuella fönstret.
Ett tips är att bara hålla inne shift när ni klickar på länkarna, eller högerklicka så klart men det är ju jobbigare. (iofs båda metoderna har sina nackdelar. shift innebär att man inte kan "enhandssurfa" och högermus innebär fler moment)
Anledningen att scriptet inte har stöd för det är att vi ska införa ett nytt script och därför inte ansåg det vara lönt att börja rota i det gamla. Men nu har massa annat kommit emellan så jag ska försöka ta tag i vår scriptare så att vi får det fixat.
Bra att ni påminde oss, man glömmer gärna de små men ack så störande detaljerna när man har många bollar i luften.
June 17, 2002
UndaC wrote: Det hela beror helt enket på att vårt nuvarande nyhetsscript inte skapar länkar med ett "target" och då öppnas de i det aktuella fönstret.
Ett tips är att bara hålla inne shift när ni klickar på länkarna, eller högerklicka så klart men det är ju jobbigare. (iofs båda metoderna har sina nackdelar. shift innebär att man inte kan "enhandssurfa" och högermus innebär fler moment)
Anledningen att scriptet inte har stöd för det är att vi ska införa ett nytt script och därför inte ansåg det vara lönt att börja rota i det gamla. Men nu har massa annat kommit emellan så jag ska försöka ta tag i vår scriptare så att vi får det fixat.
Bra att ni påminde oss, man glömmer gärna de små men ack så störande detaljerna när man har många bollar i luften.
Äntligen har ni fått tummen ur röven...=)
Exellent... Skönt att höra att ni ska fixa det...
1 Guest(s)