November 26, 2002
hur ofta uppdateras den eg.? Inga 9800 Prokort, inga I875 moderkort...
Vad jag också saknar...men som kanske kan bli svårt är att märken på minnen och dylikt skrivs ut i guiden. Den skulle underlätta dramatiskt om man söker minnen från t.ex. Corsair, eller Twinmos att ist. för att se "512 Pc3200" så ser man helt specifikationen. Vet inte hur krångligt det är att genomföra, kanske helt omöjligt 🙂 Bara en tanke iaf...
February 21, 2003
Tänkt precis samma sak. De flesta här på NH är förmodligen som jag väldigt kräsna och väldigt modellspecifika när de ska köpa en ny datorkomponent. Kan man sin sak så bestämmer man sig oftast först för EXAKT vilken modell man ska ha, och sedan letar efter det billigaste/bästa stället att handla ifrån.
Visst blir det ett otroligt stort arbete att hålla reda på en sån gigantisk databas, men det är det enda rätta egentligen om den ska fylla sitt syfte. Det enda jag använder Prisguiden till är att hålla koll på processorpriserna.
Som nämndes här tidigare också så är ju inte Prisguiden uppdaterad med "nya" komponenter som kommit ut.
God tanke, men jag tycker inte att Prisguiden är tillräckligt utförlig och specifik för NH som har en hög kunskapsnivå.
2 Guest(s)