June 24, 2002
Jo jag sitter här och märker att det är riktigt segt att få upp förstasidan på Nordic, medans det går betydligt fortare att få upp Sweclockers och 64bits hemsidor..
Vad beror detta på??
Det kvittar om jag ska in i forumet eller nåt så laddar den väldigt segt medans dom andra sidorna går betydligt snabbare...
Är det nåt tjall på linjen eller har ni mer folk här så det är belastat lite mer?!
Jag har ingen aning.... Förut kom jag ihåg att jag hade liknande problem med 64bits hemsida... Men då frågade jag inte om problemet..
Tacksam för svar..
December 19, 2000
Vi får förhoppningsvis en bättre lina snart men det är inte riktigt klart ännu. Troligen blir det en lina på 100 Mbit till nätverket. Sen tänkte vi uppgradera ett par servrar också för att snabba upp ytterligare. De sista veckorna har vi toppat på en bit över 50 000 unika besökare per dag, vilket i sig är roligt förstås men det är lite för mycket för den linan vi har idag. Förhoppningsvis kommer det att lugna sig något framöver. Hoppas att det inte ställer till med för mycket besvär men skulle ni uppleva det som väldigt segt så får ni skicka ett PM så ska jag undersöka om vi kan förbättra det på något sätt tills den nya linan är spikad.
1 Guest(s)