Quotera endast 1 inlägg script|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Quotera endast 1 inlägg script
x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 23, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Snälla kan ni inte fixa så att man vara kan quota 1 inlägg!
Jobbigt med ungar som inte orkar redigera sin quote som innehåller 20 inlägg av andra medlemmar!

x-per
Member
Medlem
627117
May 23, 2004 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett inlägg som ser ut såhär:

CoLiC wrote: [quote=jonaz][quote=CoLiC][quote=jonaz][quote=CoLiC][quote=jonaz][quote=CoLiC][quote=jonaz]"Saken är att jag inte "Tagit till mig" något, jag är öppen för förslag."

Fattar inte, trodde att du tagit till dig reinkarnationen!? Eller säger du att du har tagit till dig reinkarnationen men kan ändra dig om någon kommer med tillräckligt bra argument?

Huvudet på spiken grabben.

"Ge mig 10 minuter och jag ställer om han/hon till 0 igen, eftersom något greppat med desperation är en flyktig sak."

Du är rolig du killen... 😉

Jag talade om en person som greppat religionen i ren desperation, inte någon som filosoferar över vad som händer efter döden på fritiden.

Detta blir mitt sista (jobbiga?) inlägg i denna lilla debatt:

Tror du verkligen att religiösa personer ser sig själva som desperata? Om du inte tror att de ser på sig själva på detta sätt, så kanske du kan inse att möjligheten finns att du själv är lika desperat som de? Det är lättare att se andras fel och brister än sina egna! Dock tycker jag inte att erat sätt att bearbeta eran rädsla är fel. Känns det bra så fortsätt tro på reinkarnation du.

Nej, de ser inte sig själva som desperata eftersom de är hjärntvättade.

Och i helt vanligt NH anda blir man överkörd fast man förklarat sig korrekt för att (tillsynes meningslöst) försvara sig mot ångvältar utan läsförmåga.

Jag har iaf inte kommit med några personangrepp! Om du inte vill diskutera så förstår jag inte riktigt varför du postade inlägget. Var det för att upplysa oss eller?

Har läst igenom mina egna inlägg och kan inte på något sätt få det till att jag har kört över dig som en ångvält. Jag har ställt frågor när jag inte har förstått och påpekat när jag anser att du ser på saker ur ditt eget perspektiv. Jag har inte heller sagt något om vad som skulle vara rätt eller fel.

Vad gäller min läsförmåga så är den utmärkt.

Förklara gärna på vilket sätt jag har kört över eller förolämpat dig för det var inte min mening. Och inte ens ditt påhopp angående min läsförmåga kommer att generera något påhopp från min sida.

Människor har olika åsikter och det måste man respektera men det betyder inte att det inte kan vara en bra grund för en intressant diskussion!

Jag förklarade att jag inte tagit till mig återfödelse utan var öppen för förslag, men du agerade som om du totalt sket i det och fortsatte på din linje

Kan se ut såhär istället:

CoLiC wrote: [quote=jonaz] Jag har iaf inte kommit med några personangrepp! Om du inte vill diskutera så förstår jag inte riktigt varför du postade inlägget. Var det för att upplysa oss eller?

Har läst igenom mina egna inlägg och kan inte på något sätt få det till att jag har kört över dig som en ångvält. Jag har ställt frågor när jag inte har förstått och påpekat när jag anser att du ser på saker ur ditt eget perspektiv. Jag har inte heller sagt något om vad som skulle vara rätt eller fel.

Förklara gärna på vilket sätt jag har kört över eller förolämpat dig för det var inte min mening. Och inte ens ditt påhopp angående min läsförmåga kommer att generera något påhopp från min sida.

Människor har olika åsikter och det måste man respektera men det betyder inte att det inte kan vara en bra grund för en intressant diskussion!

Jag förklarade att jag inte tagit till mig återfödelse utan var öppen för förslag, men du agerade som om du totalt sket i det och fortsatte på din linje

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
627120
May 23, 2004 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

faktiskt ganska bra förslag, iaf om quotningen bara innehåller en pers. o sig själv. Är det fler personer så skulle detta inte gälla...

x-per
Member
Medlem
627135
May 23, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

En sak till!

Vissa mongon quotar det översta inlägget......hur smart är det på en skala?
Om man skriver inlägg nr 2 så tror jag ALLA fattar att man svarar på det första inlägget!
Spärra det också 😀

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
627136
May 23, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

=DO

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
627145
May 23, 2004 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja mitt scrollhjul är då nära att haverera. 🙂

Men vi känner till problemet och uppmanar till enkelcitering.
Tyvärr är det alltför få som hörsammar uppmaningarna.

Det går att slänga in i forumet.
Ska puffa för en förändring.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
627209
May 23, 2004 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Nice skidan, bra att du tog upp det x-per har stört mig på det ett tag

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
627240
May 23, 2004 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Ja mitt scrollhjul är då nära att haverera. 🙂

Men vi känner till problemet och uppmanar till enkelcitering.
Tyvärr är det alltför få som hörsammar uppmaningarna.

Det går att slänga in i forumet.
Ska puffa för en förändring.

men va bra

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
627479
May 24, 2004 - 12:42 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Ett inlägg som ser ut såhär:

[quote=CoLiC][quote=jonaz][quote=CoLiC][quote=jonaz][quote=CoLiC][quote=jonaz][quote=CoLiC][quote=jonaz]"Saken är att jag inte "Tagit till mig" något, jag är öppen för förslag."

Fattar inte, trodde att du tagit till dig reinkarnationen!? Eller säger du att du har tagit till dig reinkarnationen men kan ändra dig om någon kommer med tillräckligt bra argument?

Huvudet på spiken grabben.

"Ge mig 10 minuter och jag ställer om han/hon till 0 igen, eftersom något greppat med desperation är en flyktig sak."

Du är rolig du killen... 😉

Jag talade om en person som greppat religionen i ren desperation, inte någon som filosoferar över vad som händer efter döden på fritiden.

Detta blir mitt sista (jobbiga?) inlägg i denna lilla debatt:

Tror du verkligen att religiösa personer ser sig själva som desperata? Om du inte tror att de ser på sig själva på detta sätt, så kanske du kan inse att möjligheten finns att du själv är lika desperat som de? Det är lättare att se andras fel och brister än sina egna! Dock tycker jag inte att erat sätt att bearbeta eran rädsla är fel. Känns det bra så fortsätt tro på reinkarnation du.

Nej, de ser inte sig själva som desperata eftersom de är hjärntvättade.

Och i helt vanligt NH anda blir man överkörd fast man förklarat sig korrekt för att (tillsynes meningslöst) försvara sig mot ångvältar utan läsförmåga.

Jag har iaf inte kommit med några personangrepp! Om du inte vill diskutera så förstår jag inte riktigt varför du postade inlägget. Var det för att upplysa oss eller?

Kan se ut såhär istället:

CoLiC wrote: [quote=jonaz] Jag har iaf inte kommit med några personangrepp! Om du inte vill diskutera så förstår jag inte riktigt varför du postade inlägget. Var det för att upplysa oss eller?

De där exemplet var skrämmande, jag hoppas vi slipper se fler chattquoteningar som är så långa.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
627557
May 24, 2004 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

😆
Go Pim_ 🙄

För övrigt ett bra förslag från x-per och en bra reaktion från skiroy. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 443
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL