December 28, 2000
Ni borde ha ett rankning system som AntiPoints hos http://www.antionline.com . Då slipper man oseriösa användare lättare...
December 28, 2000
Inget antal-inlägg-system. Folk får ge ett positivt/negativt anti-point beroende på hur bra dem tycker att ett inlägg/svar är och hur seriöst. Om en viss person har för lite poäng så blir han banad och ju fler poäng man har desto värdare är dem anti-point man ger ut.
Se denna sida: http://www.antionline.com/misc.....038;page=4
[ Detta Inlägg ändrades av: DeepBlueMagic den 2002-06-27 09:16 ]
April 10, 2001
Läste om det på länken ovan.
Detta bygger då på att folk "orkar" rösta på varje tråd man läser. Dessutom så anser jag att det kan bli en aning mycket "storebror" över det. Med tanke på att många har olika åsikter om det mesta så kan det vara ganska lätt att få negativa röster även fast inlägget/frågan är bra.
En fråga, Behöver vi verkligen ett rankingsystem på NH?
July 8, 2001
On 2002-06-27 13:04, Peter@20ghz wrote:
Läste om det på länken ovan.
Detta bygger då på att folk "orkar" rösta på varje tråd man läser. Dessutom så anser jag att det kan bli en aning mycket "storebror" över det. Med tanke på att många har olika åsikter om det mesta så kan det vara ganska lätt att få negativa röster även fast inlägget/frågan är bra.En fråga, Behöver vi verkligen ett rankingsystem på NH?
jag tycker det är bra som det är.
att rösta på hur bra ett inlägg är låter ganska oseriöst i mina öron. jag menar inga frågor är dåliga eller extra bra. och att bli bannad för att man ställer sämre frågor eller kanske fel svar är ju inte klokt.
December 28, 2000
Det medför i alla fall färre låsta trådar :grin:... Och det har givits ut för många negativa antipoints i en tråd så blir den automatiskt låst. Typ som denna tråd:
https://www.nordichardware.com.....=13&3
Ojjjj vad mycket det gör nu när man får sin tråd låst!
ps. Ta det inte personligt kr3m jag tog bara ut ett inlägg med slumpens hjälp
[ Detta Inlägg ändrades av: DeepBlueMagic den 2002-06-28 19:44 ]
April 1, 2001
Man skulle kunna ha ett ranking system där man kan, om man vill sätta ett positivt betyg på en användare om man tycker att denne har skrivit ett bra/seriöst inlägg och så kan man skippa negativa bedömningar helt. Och att man skulle bli bannad om man har förlåga betyg är inget för oss här på NH. Tror inte många skulle vara för det förslaget...
July 8, 2001
On 2002-06-29 23:30, Iceman wrote:
Man skulle kunna ha ett ranking system där man kan, om man vill sätta ett positivt betyg på en användare om man tycker att denne har skrivit ett bra/seriöst inlägg och så kan man skippa negativa bedömningar helt. Och att man skulle bli bannad om man har förlåga betyg är inget för oss här på NH. Tror inte många skulle vara för det förslaget...
låter som en fin idè.. det är alltid kul att få ett tack när man har hjälpt nån.
June 17, 2001
Ni har fått det hela lite om bakfoten.
Det vi skulle vilja åstakomma med detta är att de personer som ger folk vettiga svar i forumet ska ha credits för det.
Dom som skriver t.ex "MeN f-nS n00bZ, tRyCk Alt+F4 fÖr 4tt öppn4 doZpr0m7en" som svar får givetvis lite minus.
Det handlar inte vilken typ av frågor man ställer, för forumet är så gott som öppet för det mesta.
Detta är ett system som gör att även helt nya användare kan veta hur pass trovärdigt svaret är i hans/hennes tråd utan att behöva vara orolig för att datorn ska lägga av helt eller att alla ska skratta åt en för att man senare skriver att det inte hjälpte...
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
December 28, 2000
On 2002-07-03 11:36, squarepusher wrote:
ok, då hänger jag med, så om jag ställde en fråga så kan jag värdera svaren som jag fick beroende på om dom svarade på min fråga/hjälpte mig eller inte?
Nej nej... Jag tänkte inte heller värdering av svar! Men om man får ett svar som funkar så borde ju denna person som skrev svaret få ett plus :grin:.
June 28, 2001
jag tycker det är bra som det är.
att rösta på hur bra ett inlägg är låter ganska oseriöst i mina öron. jag menar inga frågor är dåliga eller extra bra. och att bli bannad för att man ställer sämre frågor eller kanske fel svar är ju inte klokt.
ye something like that
September 13, 2001
Snälla inför inte ngt sådan system, vi hade ju ett liknande innan med ranking, och det var mycket bra att det försvann.
Det enda det systemet gjorde var ju att folk spammade så att dom slapp va noob (eller va det nu var för lägsta rank).
Betyg system är oxå rätt så tveksamt då det riskerar att bli lite "snyggast.nu" syndrom och ett par personer tycker att det är jättekul att ge lägsta betyg till varenda post.
/me är tveksam
June 28, 2001
men att "Medlem" som det står vid min avtar skulle bytas mot "Överlägsen" skulle ju vara lite småcoolt,(för jag svara ju så rätt i många trådar) men detta bara för att nån OP skulle tycka det var lite småskoj med min ubercoola image ,
detta kommer nog inte hända fören forumet är 20 min från att dö ut och det finns 2 aktiva medlemar kvar.
men det är la som sagt bara önsketänkande (god jul )
buga inför min överlägsenhet.
1 Guest(s)