Rekomenderade Internetbutiker|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rekomenderade Internetbutiker
Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 16, 2002 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker ni ska göra en undersökning om vilka nät butiker som folk har handlat ifrån.

Typ som en buyers guide men för hur bra butikerna är.
Där man ska svara på ett antal olika frågor såsom:
1. är de seriösa
2. snabba på o skicka dvs har de inne det dem säger sig ha
3. garantiärenden, smidigt eller svinigt?
4. svarar de på e-post?

mm

Sen sammanställer ni det o lägger det som en klistrad topic i köpguiden.
eller listar några saker från varje ställe som många har påpekat tex,
billiga
dåliga på returer mm mm

Per$$oN
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 105
235851
December 16, 2002 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du söker runt i forumet så finner du att liknande trådar har behandlats tidigare, om jag inte minns fel så rätt nyligt...

Men annars så kan jag rekomendera http://www.datorbutiken.se och http://www.komplett.se även http://www.itbutikken.dk Dessa tre ställen handlar jag ifrån iaf.

Som jag upplevt det så har alla relativt snabba leveranstiden om varan finns inne, tror faktiskt Komplett vinner på leverans tiden. Sen priserna kan ju variera från dag till dag, så enklast är att kolla NHs prisbarometer, den är toppen bra!

Datorbuktiken kan strula lite om det är någonting som måste returneras, men som tur är så händer det inte så ofta.

Hoppas att detta hjälper dig lite i ditt val av nätbutik, på min personliga första plats så hamnar Komplett =)

-Den som funnit har letat!

Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
235900
December 16, 2002 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

jag menar att man skulle samla ihop vad folk tycker om olika sajter o sen lägga upp i "kondenserad" form. Visst det finns massa med trådar om vilken butik som e bäst sämnst men varför inte samla det i en tråd?
Där butikerna har blivit utdelade med betyg eller liknande.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
236390
December 17, 2002 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

låter som en ganska bra idé... skulle kunna bli en avdelning av prisbarometern... inte bara vilka som är billigast utan även vilka som är bäst... många är ju beredda att betala lite extra för god service och på det sättet blir ju prisbarometern mer rättvis för butikerna...

det knepiga blir att få det att funka ordentligt... det får ju inte bli så att t.ex ett företag som komplett som säljer hur mycket grejer som helst får skittaskigt rykte på listan för ett eller ett par klagomål... ett par klagomål för de betyder ju fortfarande att de inte har några klagomål 99% av gångerna och det måste ju också komma fram på något sätt...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 415
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL