Så dåligty|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Så dåligty
davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 19, 2004 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev besviken när jag läste denna tråd:
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=72414

Tycker inte alls det är rätt att stänga en tråd, bara för en omröstning säger något annat. Folk kan ändå råka illa ut med ÅF, och bör då kunna framföra sin synpunkt. Speciellt om ett stort företag som Komplett. Klart de får bra synpunkter om ingen kan framföra de negativa!?!

Folk har en tendens att kopiera andras svar. Så om 1000 säger att Itbutiken är bra så så är det faktiskt bara 150 st som har testat och handla därifrån. Resten av de 850 har hört av de 150 att Itbutiken suger.

Tycker det är negativt att man inte får uttrycka sig dåligt om en butik, om det har blivit strul. MÅhända att det var Half Life. Men ändå! Han var missnöjd, och andra bör informeras att HL 2 inte följer med.

Inte vet jag. Själv tycker jag det är lite märkligt. Speciellt eftersom ni har Komplett reklam. Kanske ni känner er tvugna att försvara era annonsör?

Inte vet jag!

mvh/david

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
515235
January 19, 2004 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Maila eller skicka ett PM istället för att ta det i forumet.

Skicka detta till honom för att få en närmare motivering.

Ok...?

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1842
515247
January 19, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyckte också att låsningen var lite obefogad (säkert fler än jag), är det inte bättre då att man får en förklaring på forumet än att PM:a honom?

Man kan ju undra om låsningen har något att göra med att komplett är en av NH:s största sponsor, vad vet jag.
Jag vet inte, den beskyllningen kanske var lika obefogad som trådlåsningen, men det var det första jag tänkte.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
515255
January 19, 2004 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

precis de kunde fått 100% i den pollen, finns inget företag som inte är perfekt, låsa den var onödigt.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
515263
January 19, 2004 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Maila eller skicka ett PM istället för att ta det i forumet.

Ok...?

Motviering? Enligt mig finns det inget i inlägget där som strider mot reglerna. Han låste en tråd utan speciell anledning. Utan det var kritik mot er huvudsponsor. Finns ingen motviering förutom en som ni i så fall hittar på nu.

Maila / PM. Är det för fint för att övriga NH medlemmar ska se vad jag skriver eller? Detta är faktiskt FEEDBACK på ert forum. Att ni bör vara försiktigare att låsa trådar, för det ses inte som bra forumadministration om ni börjar agera på allt ni ser. Till och med när det inte bryter mot regler.

Det står klart och tydligt att man i KÖPGUIDEN ska komma med "åsikter om företag". Och han kom med en sån. Han kom även med en anldning. Istället valde ni att låsa tråden. Någon motviering / anledning kan inte finnas enligt mig.

Varför PM. Varför inte feedback.. Eller får man bara skriva posivia ting om er här ? Det är väl feedback i allra högsta grad om jag och fler är missnöjda med trådlåsningar. Visst det är ert forum, vi är här på era vilkor. Men ni bör ändå ha en viss nivå. Det är vi som gör er till det ni är.

Har förrästen PM'at moderatorn nu och bett han svara i tråden, så fler än mig kan se anledningen om de är nyfikna.

skiroy
Member
Medlem
515271
January 19, 2004 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote: [quote=skiroy]Maila eller skicka ett PM istället för att ta det i forumet.

Ok...?

Motviering? Enligt mig finns det inget i inlägget där som strider mot reglerna. Han låste en tråd utan speciell anledning. Utan det var kritik mot er huvudsponsor. Finns ingen motviering förutom en som ni i så fall hittar på nu.

Maila / PM. Är det för fint för att övriga NH medlemmar ska se vad jag skriver eller? Detta är faktiskt FEEDBACK på ert forum. Att ni bör vara försiktigare att låsa trådar, för det ses inte som bra forumadministration om ni börjar agera på allt ni ser. Till och med när det inte bryter mot regler.

Det står klart och tydligt att man i KÖPGUIDEN ska komma med "åsikter om företag". Och han kom med en sån. Han kom även med en anldning. Istället valde ni att låsa tråden. Någon motviering / anledning kan inte finnas enligt mig.

Varför PM. Varför inte feedback.. Eller får man bara skriva posivia ting om er här ? Det är väl feedback i allra högsta grad om jag och fler är missnöjda med trådlåsningar. Visst det är ert forum, vi är här på era vilkor. Men ni bör ändå ha en viss nivå. Det är vi som gör er till det ni är.

Har förrästen PM'at moderatorn nu och bett han svara i tråden, så fler än mig kan se anledningen om de är nyfikna.

Alltså...vi har inga som helst speciella förhållningssätt gentemot Komplett i forumet.

Jag bad dej maila/PM:a den berörde moderatorn om varför han låste den och då bör han har en motivering om varför.

Svårare än så är det inte.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
515285
January 19, 2004 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag i alla fall bett honom att kontakta mig här i forumet.

Faktiskt inte jag som gjort fel här, utan ni.

EDIT. Missförstå mig inte! Jag vet att NH är bra, och att ni gör detta på fritiden. Kostnadsfritt. Respekterar er stort. Men synd om de individer som får sina trådar stänga på det där sättet, när de i själva verket försöker vara snälla och varna oss andra. Han bad oss aldrig om hjälp eller spamma Komplett, utan ville istället hjälpa oss andra. Men visst gör alla fel. Men ville bara påpeka det. Så kanske ni kan be han som gjorde inlägget om ursäkt, och påpeka att fel inträffar. För han kanske blir "rädd" om hans trådar stängs hur som helst. Och det är ju inte det jag förnknipar NH med. För jag vet att ni är bäst!

Particle Man
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
515362
January 19, 2004 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jadu, jag har redan kontaktat personen i fråga angående detta, men än så länge har han inte viljat/(vågat?) svara.

Det som det hela gällde var inte själva vouchern/spelet i sig, utan själva kundhanteringen från kompletts sida. Tänk om det hade varit något annat som var viktigare än ett sketet spel?

Jag må ha varit något hätsk i min "rant", men jag hade väntat i nästan fyra veckor på besked. När man sedan får ett svar som påminner om "stick o brinn"...det förklarar varför man blir rätt irriterad.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
515365
January 19, 2004 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller helt och hållet med dig smurfen- blev lite "paff" när jag såg att den tråden var låst, för jag kunde inte förstå riktigt varför.

Men jag säger som dem andra i den tråden komplett.se har funkat utmärkt för mig alla gånger jag beställt från dem aldrig haft problem. Men jag tycker ändå det var fel att låsa den.

Sen har jag bara en fråga: Varför "får" man inte ta sånna här frågor i forumet? Är det inte det lite Feedback forumet är till för, eller har jag helt fel?

skiroy
Member
Medlem
515370
January 19, 2004 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Jag håller helt och hållet med dig smurfen- blev lite "paff" när jag såg att den tråden var låst, för jag kunde inte förstå riktigt varför.

Men jag säger som dem andra i den tråden komplett.se har funkat utmärkt för mig alla gånger jag beställt från dem aldrig haft problem. Men jag tycker ändå det var fel att låsa den.

Sen har jag bara en fråga: Varför "får" man inte ta sånna här frågor i forumet? Är det inte det lite Feedback forumet är till för, eller har jag helt fel?

När det gäller ifall ni har synpunkter på hur vi agerar i forumet så tar vi det helst via PM,mail eller över ICQ istället för i forumet.

I stort sett en standardregel i alla forum.

macrus
Member
Medlem
515439
January 19, 2004 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=macrus]Jag håller helt och hållet med dig smurfen- blev lite "paff" när jag såg att den tråden var låst, för jag kunde inte förstå riktigt varför.

När det gäller ifall ni har synpunkter på hur vi agerar i forumet så tar vi det helst via PM,mail eller över ICQ istället för i forumet.

I stort sett en standardregel i alla forum.

Ok, men absolut inget illa menat, men kan ni inte ta kritik "officiellt". Missuppfatta mig nu inte.

No offence. Bara en fråga.
Sen en sak till att "alla andra" har det som standardregel spelar väl igentligen ingen större roll men iaf, nu har jag ju nästan fått svar på min fråga.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
515904
January 20, 2004 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

Det är så många användare här på forumet, och jag tror dom flesta av oss som handlar mycket på internet någon gång har varit med om ett missöde.
Det skulle bli ganska tjatigt om alla skulle starta en tråd och klaga. Det finns andra sidor som bara är till för att kritisera affärer, bättre att vända sig dit.

Och vi ser helst att ni kontaktar den som har låst tråden för att klaga genom mail/pm/icq...
Visst, detta är en feedback del, men vi vill inte ha en massa trådar som bara handlar om klagomål pga att någon tycker att vi har agerat fel.

macrus
Member
Medlem
516067
January 20, 2004 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Det är så många användare här på forumet, och jag tror dom flesta av oss som handlar mycket på internet någon gång har varit med om ett missöde.
Det skulle bli ganska tjatigt om alla skulle starta en tråd och klaga. Det finns andra sidor som bara är till för att kritisera affärer, bättre att vända sig dit.

Och vi ser helst att ni kontaktar den som har låst tråden för att klaga genom mail/pm/icq...
Visst, detta är en feedback del, men vi vill inte ha en massa trådar som bara handlar om klagomål pga att någon tycker att vi har agerat fel.

En sak till då, jag har sett flera stycken där andra klagat på andra affärer och dem har inte blivit låsta vad jag vet om men det kanske är något nytt ni har börjat med nu?

Men jag håller med dig skulle bli en hel den trådar. wink

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
516091
January 20, 2004 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att det är rätt... Aldrig de nöjda som syns... Nästa gång jag köper och det blir lyckat ska jag posta en phet tråd om det...

macrus
Member
Medlem
516102
January 20, 2004 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: Tycker att det är rätt... Aldrig de nöjda som syns... Nästa gång jag köper och det blir lyckat ska jag posta en phet tråd om det...

Varför då för?
Det är ju samma sak där, fattar du hur många trådar det skulle bli då? Fler än missnöjda iaf.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
516212
January 20, 2004 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: pga att någon tycker att vi har agerat fel.

Jag Tycker faktiskt det är dålig stil!
Tycker inte du själv att ni / moderatorn har agerat fel så tycker jag det är fegt att inte kunna erkänna ett misstag. För sådana görs. Men kom inte med en massa j-vla argument för att få det att se ut som att det är såhär ni tycker att det ska vara. Försvara en sån grej.

Isåfall får ni faktiskt ta och ändra kommentaren till forum delen, då det tydligt står att man SKALL kommentera affärer där.
Samt att ni även ska låsa ALLA trådar som handlar om Itbuttiken, Datorbutiken osv! För även där är det mest de med "negativa" åsikter som skriver. Eller kanske ni är helt köpta av Komplett, vilket jag börjar fundera mer och mer över.

Att ni ens försvarar det där med argumentet "fler nöjda än missnöjda". Det gäller ju för sjutton alla nätbutiker. Inte bara komplett.

Att ni gör fel det förstår jag. Och accepterar. Och bryr mig inte. Men ta för f-n inte och skyll på inläggs-skribenten eller mig. För det är så LÅGT! Medge misstaget. Kom inte mer ursäkter för att få det att se ut som om det är så det ska vara för att rentvå att som era moderatorer på NH gör.

Varöfr ha en köpguide om inte det tillåts "Amd-rulez"?
Måste alla ha positiva åsikter bara för att 70% har positiva?
Räknas inte de övriga 30% av folk som köper? Får inte de komma med åsikter?

*twijj*

Particle Man
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
516429
January 20, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan börja med att säga tack alla ni som visat stöd för detta.

Än så länge har jag inte sett ett enda vettigt argument från moderatorernas sida i denna debatt.

Dessutom, när man gör som forum admin säger och kontaktar moderatorn i fråga, och han inte behagar svara så är det rätt naturligt att trådar som den här dyker upp. Eller ska man hellre skicka direkt till forum admin istället, så han får ta extra tid till att lösa problem?

Jag undrar som smurfen87, vad är det som skiljer komplett.se mot andra onlinebutiker?

Den uppfattningen jag, och andra nog fått är att tråden låstes pga att det är en större sponsor till er, så må fallet inte vara dock.

Om ni inte vill ha sådana trådar i ert forum som ger negativ kritik gentemot företag, så borde det vara en bra idé att ni ändrade reglerna för det. Eller har ni tänkt att reglerna bara appliceras i vissa fall?

Sätt er i min position och inse hur kul det är med ett företag som frånsäger sig allt ansvar gentemot dig, som kund, så även ni kanske skulle bli något arg och irriterad på företaget i fråga.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
516548
January 20, 2004 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad du har svårt att acceptera att alla tycker olika! Ge dig!

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
516550
January 20, 2004 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Nordichardware´s Admin har en viss tendens att ändra sina egna regler utan att säga det.
Eller att ändra för vissa situationer. Dåligt...

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
516651
January 20, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Smurfen, Particle, Callister och ni andra som är frustrerade över trådlåsning och uteblivna kommentarer.

Moderatorn som låste tråden Har svårt att svara på era utlägg då han som många av oss andra har ett "riktigt" jobb förutom NH.
Som Taxichauför så jobbar han många långa dryga pass och har alltså inte alltid möjlighet att bevaka trådar.

De svar ni söker kan för tillfället endast han ge.

Men om jag kollar krasst på tråden ifråga så ser jag inga större problem.

Tråden togs aldrig bort, den finns där och budskapet når alltså ut

Tråden började likna en för eller emot tråd vilket vi mer än gärna avsäger oss från i detta forum då det ändå endast handlar om personliga åsikter baserade på egna eller kompisars erfarenheter.

Påståenden om huruvida vi skulle vara "köpta" av komplett.se, Nisses dataskrot eller liknande är i mina ögon ganska så onödiga påståenden som jag antar är lätta att ta till när man blir frustrerad. Men ärligt, om så vore, ja då skulle vi ju inte få ha reklam från någon annan firma heller, vilket skulle betyda att vi ej heller skulle kunna vara opartiska i tester osv. argumentet faller på sin egen dumhet.

Att sen admin ber er ta en sån här diskussion via pm, mail eller icq är just för att även trådar som denna vi skriver i nu tenderar till att bli inflamerade och skapa onödigt dålig stämning i forumet.

Har man sen vidare klagomål på en moderator/admin, så skapar man inte en tråd om det, utan man tar upp det antingen med personen direkt ifråga eller en annan admin. klagomål, synpunkter och kritik på enskilda som gör jobb här tas tacksamt emot men bör göras på ett snyggt sätt.

Callister wrote: Nordichardware´s Admin har en viss tendens att ändra sina egna regler utan att säga det.
Eller att ändra för vissa situationer. Dåligt...

Callister, är detta din ärliga uppfattning?
I så fall så skulle jag gärna vilja få någon form av bevis på detta, via PM då självklart.

Det kommer alltid att uppstå situationer som ej har funnits tidigare, nya för forumet och som ej faller under någon befintlig regel. Men ser man att en sådan situation uppkommer så måste man även handla därefter och kanske då efterfabricera en regel för att stävja liknande problem i framtiden. Jag antar att det är något sådant exempel du kan grunda ditt påstående på.

Well som sagt, That was my ten cents to this topic.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 512
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL